2007-10-28, 18:45
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Jag trodde faktiskt aldrig någonsin att jag skulle få se en invandrargrupp bli så sågad i en svensk tidning. Även om slutsatsen säkert är att det är de onda svenskarnas strukturella rasism som förvandlat dessa flitiga arbetsmyror med en tusenårig historia till de kriminella, bidragsfuskande, khattuggande slashasar som vi ser stryka runt i våra förorter så hoppas jag i alla fall att det är en början på någonting större.

Förhoppningsvis en mer aggressiv kritik mot invandrings- och integrationspolitiken, och fokus på invandrarnas eget ansvar i det hela.
Men i sista delen av artikelserien kommer vi säkerligen få reda på att det trots allt är den vita svenska mannens fel alltihop.
Citera
2007-10-28, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Men i sista delen av artikelserien kommer vi säkerligen få reda på att det trots allt är den vita svenska mannens fel alltihop.

Ja eller att fler somalier och andra negrer på något sätt trots allt kan berika det svenska folket. Lita aldrig någonsin på kosmopoliter och deras media! Men, men, vi får väl vänta på de andra delarna i artikelserien och se.
Citera
2007-10-28, 18:53
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjöberg
Men, men, vi får väl vänta på de andra delarna i artikelserien och se.
Jag skulle inte vara så säker på att det blir några fler delar i artikelserien.
Citera
2007-10-28, 19:00
Medlem
Jag blir chockad, spyfärdig och gråtfärdig när jag läser den här artikeln. Heder åt GP för att ni vågar! (även om man blir misstänksam vad gäller "bakomliggande syfte")

Denna artikelserie är PERFEKT att använda som i argumentationen mot de som förespråkar massinvandring. Varför? Jo, därför att den innehåller FAKTA. Riktiga siffror och riktiga intervjuer med namngivna människor på riktiga socialkontor i de riktiga problemförorterna - inte någonting som kan avfärdas som "fördomar", "fantasier" och allt vad det är man blir anklagad för när man hävdar att invandringen kostar mycket pengar och att många invandrare är bidragsförsörjda.

Släng denna artikel och dessa siffror i ansiktet på Helle Klein, Gustav Fridolin, Lars Ohly, Mona Sahlin och övriga kramare och de får VÄLDIGT svårt att bortförklara den. Det går inte rimligen att avfärda rapporter från respektive förorters socialkontor, de speglar verkligheten - och det svider.

Jag hade för övrigt inte en ANING om att det var så mycket pengar och olika bidrag i omlopp. Är chockad, än en gång. En väninna till mig som jobbat på bankkontor har visserligen en uppsjö tragiska historier om just somalier, bland annat en kvinna född på sent 70-tal som lyfter olika former av bidrag och underhållsstöd för 14 (läs: 14!!) barn. Personalen på banken förstod efter ett tag att endast hälften av dessa barn var kvinnans biologiska barn, men vad kunde de göra?? Det verkar, helt enligt artikeln, vara fråga om en systematisk mjölkning av det generösa svenska välfärdssystemet.

Jag vill inte betala EN spänn till i skatt till detta sinnessjuka system.
Citera
2007-10-28, 19:06
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av princessleia
Släng denna artikel och dessa siffror i ansiktet på Helle Klein, Gustav Fridolin, Lars Ohly, Mona Sahlin och övriga kramare och de får VÄLDIGT svårt att bortförklara den. Det går inte rimligen att avfärda rapporter från respektive förorters socialkontor, de speglar verkligheten - och det svider.

Problemet är att Helle Klein, Gustav Fridolin, Lars Ohly, Mona Sahlin, och Tobias Billström, Fredrik Reinfeldt, och alla andra, aldrig kommer att ta till sig innehållet i en sådan här artikel. I deras värld så är den antagligen antingen rasistpropaganda från "det där otäcka nazistpartiet SD", eller så är det ytterligare ett bevis för deras dogm om den onda vita svenskens strukturella rasism.

Eller så skiter de bara i att läsa den.
Citera
2007-10-28, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Problemet är att Helle Klein, Gustav Fridolin, Lars Ohly, Mona Sahlin, och Tobias Billström, Fredrik Reinfeldt, och alla andra, aldrig kommer att ta till sig innehållet i en sådan här artikel. I deras värld så är den antagligen antingen rasistpropaganda från "det där otäcka nazistpartiet SD", eller så är det ytterligare ett bevis för deras dogm om den onda vita svenskens strukturella rasism.

Eller så skiter de bara i att läsa den.

De vet redan och har nog vetat hela tiden. De vill att det som händer skall hända. Det är en avsiktlig förstörelse av den svenska nationen. Samma taktik används mot andra vita befolkningar. Planen är att lösa upp och bryta ner de vita nationerna genom ickevit massinvandring och mångkultur och bereda vägen för den nya världsordningen. Vi får EU, och sammanslagning med Nordafrika, Turkiet och arabvärlden (det är på gång, det är inte ett skämt tyvärr!) och i Nordamerika får de North American Union, sammanslagning av Mexiko, USA och Kanada.
Citera
2007-10-28, 19:15
Medlem
Wittgenstein, du har en poäng i det du säger, men när många av uppgifterna om attityder och beteendemönster hos somalier kommer från just en somalier (tolken "Abdi"), så blir det ändå svårt att avfärda artikeln som SD-propaganda.

Säger man att denna artikel "spelar främlingsfientliga krafter i händerna" (populärt uttryck bland Sahlin och hennes gelikar), så säger man ju i princip att rena FAKTA gynnar SD. Inte som de tidigare hävdat: "dessa villfarelser/vanföreställningar/fördomar" gynnar SD.

Dock skulle jag inte bli det minsta förvånad om denna artikel "faller i glömska" snart... läs: tigs ihjäl.
Citera
2007-10-28, 19:30
Medlem
Drapåtrissors avatar
Det där med att överge familjen får man ta med en nypa salt. Fusket med skenseparationer är utbrett inom gruppen. För en större barnfamilj genererar det en mindre förmögenhet varje månad i form av underhållsbidrag bostadsbidrag socialbidrag mm.
Citera
2007-10-28, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av princessleia
Wittgenstein, du har en poäng i det du säger, men när många av uppgifterna om attityder och beteendemönster hos somalier kommer från just en somalier (tolken "Abdi"), så blir det ändå svårt att avfärda artikeln som SD-propaganda.

Säger man att denna artikel "spelar främlingsfientliga krafter i händerna" (populärt uttryck bland Sahlin och hennes gelikar), så säger man ju i princip att rena FAKTA gynnar SD. Inte som de tidigare hävdat: "dessa villfarelser/vanföreställningar/fördomar" gynnar SD.

Dock skulle jag inte bli det minsta förvånad om denna artikel "faller i glömska" snart... läs: tigs ihjäl.

Ja se hur det gick med de Uppdrag Granskning som avslöjade sossarnas samarbete med muslimska organisationer. Självfallet är det så att fakta och erfarenhet gynnar "rasister". Främlingsfientlighet och rasism är något som oftast uppstår när folk får kunskap och personliga erfarenheter. Det är tolerans och multikultivurmande som bygger på fördomar, felaktig information och okunskap.
Citera
2007-10-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Jag skulle inte vara så säker på att det blir några fler delar i artikelserien.
Vi får se. Men kom ihåg när polisen i stockholm gick ut med faktan att 80% av alla gambier i länet var involverade i droghandel. Polisen fick sedan ta tillbaka detta med hänvisning att gambierna var "kränkta" av att bli utpekade.

Eller i Landskrona när man gjorde en artikelserie om Albanernas kriminalitet. Landskronaposten fick mycket skit av etablissemanget i stockholm för att detta gynnade sverigedemokraterna.

Men, jag hoppas att det blir en fortsättning. Sanningen skall fram oavsett hur obehaglig den än är. Det är väl journalisternas motto. Eller?
Citera
2007-10-28, 20:08
Medlem
Jeckes avatar
Det är inte så förvånande trots allt att det kom i GP.

Desto längre man kommer från makten och desto närmare invandrarna man hamnar, desto mer "rasistisk" blir inställningen.

Sydsvenskan, nere i södra Sverige, med massvis av invandrare, är nästan "öppet rasistisk" emellanåt. GP, med Göteborg som primärt område, också ett ställe med stora invandrarproblem, följer efter ganska naturligt.

Sist kommer Expressen och Aftonbladet, då dessa är centrerade i Stockholm, i statsmaktens hjärta.

(Norrskensflamman och övriga mer eller mindre kommunistanknutna tidningar från Norrland med få invandrare kommer inte heller att trycka sådant här på lång tid framöver).

Att Somalier är en problemgrupp kommer ju inte direkt som en stor överraskning för någon som bor i Göteborg....
Citera
2007-10-28, 22:04
Medlem
Karbonats avatar
Citat:
Vad skall göras åt dessa berikarfolk?
Lösningen på problemet är, som jag ser det, ganska enkel.
1) Sänk bidragen till en nivå som i Sverige ger en dräglig levnadsstandard enligt de förhållanden som gäller i invandrarens hemland.
2) Sätt stopp för anhöriginvandringen.
3) Utvisa alla invandrare, inklusive deras familj, som begår brott.
4) Utvisa alla invandrare som erhållit uppehållstillstånd eller medborgarskap på falska premisser.
5) Släng ut resterande invandrade bidragsparasiter också.

Citat:
Inte ens den mest inbitne PK-dåre kan ju tro att det är möjligt att göra nyttiga svenska samhällsmedborgare av dessa människor? T.o.m. de mest inbitna fästingkramarna MÅSTE ju inse att det enda som gäller är repatriering? Jag kan tänka mig flera mindre humana lösningar på problemet, men ärligt talat så kan väl ingen på fullt allvar förespråka att de ska vara kvar i Sverige? Eller att vi ska släppa in ännu mer somalier och andra negrer?
Tyvärr tror jag att du har fel här.
En del av de lite bättre informerade flyktingkramarna förstår säkert att det aldrig går att göra folk av en arab eller en neger, men tycker ändå, av olika orsaker, att vi skall ha sådana här i Sverige. Dock tror jag att det finns en förbluffande stor mängd PK-hjon som ärligt och uppriktigt tror att alla invandrare, oavsett bildningsnivå och ursprung, på sikt kommer att bli en lönsam affär för Sverige.
Själv stöter jag frekvent på den typen av naiva svenskar i mitt arbetsliv. PK-hjonen är oftast intelligenta och välutbildade, men är i regel oförmögna till analytiskt tänkande och hyser sällan någon kreativ förmåga att tala om. De brukar slänga sig med en massa floskler som "Vi kommer att behöva mer arbetskraft i framtiden", "Vi behöver en större befolkningsmängd för att ha råd att förnya vår infrastruktur", "Det är positivt för näringslivet med en större inre marknad" och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in