Citat:
Ursprungligen postat av Sjöberg
Vad skall göras åt dessa berikarfolk?
Lösningen på problemet är, som jag ser det, ganska enkel.
1) Sänk bidragen till en nivå som i Sverige ger en dräglig levnadsstandard enligt de förhållanden som gäller i invandrarens hemland.
2) Sätt stopp för anhöriginvandringen.
3) Utvisa alla invandrare, inklusive deras familj, som begår brott.
4) Utvisa alla invandrare som erhållit uppehållstillstånd eller medborgarskap på falska premisser.
5) Släng ut resterande invandrade bidragsparasiter också.
Citat:
Ursprungligen postat av Sjöberg
Inte ens den mest inbitne PK-dåre kan ju tro att det är möjligt att göra nyttiga svenska samhällsmedborgare av dessa människor? T.o.m. de mest inbitna fästingkramarna MÅSTE ju inse att det enda som gäller är repatriering? Jag kan tänka mig flera mindre humana lösningar på problemet, men ärligt talat så kan väl ingen på fullt allvar förespråka att de ska vara kvar i Sverige? Eller att vi ska släppa in ännu mer somalier och andra negrer?

Tyvärr tror jag att du har fel här.
En del av de lite bättre informerade flyktingkramarna förstår säkert att det aldrig går att göra folk av en arab eller en neger, men tycker ändå, av olika orsaker, att vi skall ha sådana här i Sverige. Dock tror jag att det finns en förbluffande stor mängd PK-hjon som ärligt och uppriktigt tror att alla invandrare, oavsett bildningsnivå och ursprung, på sikt kommer att bli en lönsam affär för Sverige.
Själv stöter jag frekvent på den typen av naiva svenskar i mitt arbetsliv. PK-hjonen är oftast intelligenta och välutbildade, men är i regel oförmögna till analytiskt tänkande och hyser sällan någon kreativ förmåga att tala om. De brukar slänga sig med en massa floskler som "Vi kommer att behöva mer arbetskraft i framtiden", "Vi behöver en större befolkningsmängd för att ha råd att förnya vår infrastruktur", "Det är positivt för näringslivet med en större inre marknad" och liknande.