2024-04-13, 20:30
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Migerationsverket
Jag har alltid varit sån som tillrättavisar. Har aldrig haft problem med att säga ifrån - speciellt inte till snorungar. Har jag slutat med det? Ja! Kommer jag säga ifrån? Nej.

Jag är ofta med mina barn. Jag är sällan ensam. Har alltid tänkt att det här kommer att ske med dagens ungdomar. Tyvärr..men jag är gärna förlorare. Tänker inte riskera mitt eller mina barns liv. Även om dom inte har ett vapen på sig i samma stund man säger ifrån så tror dagens ungdomar så högt om sig själva att dom inte kan ta en tillrättavisning utan att känna sig kränkta. Det är enkelt att skaffa vapen..enklare än att komma fram till Försäkringskassans kundcenter på telefon en eftermiddag. Tyvärr är det såhär det är för många - man skiter i att säga ifrån för att bespara sig vad som kan ske.

Respekten finns inte längre. Förut sa man åt snorungar och dom skämdes. Nu blir du skjuten.

Vad tror du händer när vi alla ger upp och vägrar försvara det som är vårt? Vi behöver människor som dig, annars kommer vi aldrig kunna stoppa det här vansinnet. Förlängningen att vi inte säger ifrån är att vi blir totalt överkörda och lämnar denna hemska platsen är våra oskyldiga barn - för att vi inte vågade sätta ner foten.
Citera
2024-04-13, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Bästa jag läst till nu.
Det har dessutom blivit en ”sanning” at pistolen gick av. Tack vara nån med en agenda , kompis eller vad som skrev flera lögner om BO.

Enligt svågern Elias har ett skott skjutits ner i asfalten, ett skott träffade Mikael i bröstet och ett skott i ansiktet.
Citera
2024-04-13, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 9283vafan
Vilka är de anhållna ?
Kan de va personer ur ökända skärholmen nätverket ?

https://www.krimfup.se/articles/gangen-i-stockholm-skarholmennatverket
De flesta ju ledarskiftet är döda, det är yngre som styr Skärholmen nätverket nu och troligtvis är de någon av de yngre som också gripits
Citera
2024-04-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag har inte påstått det. Jag påstod att HA inte agerar som man gjorde mot Mikael/BO.
J-igt lågt att smutsa ner och dumförklara BO.
Han kunde omöjligen gissa att han kunde bli skjuten i ansiktet, kl 18, i sällskap med sin grabb.
Mexikansk kartell lol
Lite lättare att läsa av en sådan kartell än fyra dumma snorungar i Skärholmen, utan kultur och folkvett.
Jag kunde ha gjort samma misstag som Mikael, utan tvekan. Jag är inte professor i blattologi.
Tack för kloka ord. Blir jävligt illa berörd när jag läser några av kommentarerna här. BO förtjänar att bli ihågkommen med respekt. Varenda vettig människa med sunt förnuft ställer sig bakom det BO gjort. Annars återstår inget annat än att vi ger upp och låter djungelns lag råda.
Citera
2024-04-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Du missar att bo tagit tag i vapnet och försökt dra bort det

Varför är svin ute på gatorna med skarpa vapen? Varför bar gärningsmannen runt på ett vapen och varför riktade han det mot någon bara över en en tillsägning?
Jag skiter i om offret tagit tag i vapnet eller inte, det låter som en fullständig efterkonstruktion men oavsett så ska ingen få vapen riktat mot sig för att de säger till ett gäng skitungar, efterblivna kamelryttare ska inte befinna sig på gatorna med skarpa vapen, och personer med iq lägre än en jävla slemamöba ska inte hantera vapen till att börja med, under några omständigheter.
Citera
2024-04-13, 20:40
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Bästa jag läst till nu.
Det har dessutom blivit en ”sanning” at pistolen gick av. Tack vara nån med en agenda , kompis eller vad som skrev flera lögner om BO.

Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Vad tror du händer när vi alla ger upp och vägrar försvara det som är vårt? Vi behöver människor som dig, annars kommer vi aldrig kunna stoppa det här vansinnet. Förlängningen att vi inte säger ifrån är att vi blir totalt överkörda och lämnar denna hemska platsen är våra oskyldiga barn - för att vi inte vågade sätta ner foten.
Att offret skuldbeläggs är nog ett led vidare i propagandamaskinen som vill få allmänheten att ge upp. Om det är ryssen, eller i det här fallet kanske mest småkriminella hangarounds som trivs i dessa miljöer pga kravlösheten? Troligtvis både och. Mixat med lite vanligt polack-hat.
Citera
2024-04-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Varför är svin ute på gatorna med skarpa vapen? Varför bar gärningsmannen runt på ett vapen och varför riktade han det mot någon bara över en en tillsägning?
Jag skiter i om offret tagit tag i vapnet eller inte, det låter som en fullständig efterkonstruktion men oavsett så ska ingen få vapen riktat mot sig för att de säger till ett gäng skitungar, efterblivna kamelryttare ska inte befinna sig på gatorna med skarpa vapen, och personer med iq lägre än en jävla slemamöba ska inte hantera vapen till att börja med, under några omständigheter.

Därför folk skrek & skriker rasister till alla som höjde ett finger sedan 20år tillbaka. Runt år 2006 till 2013 var det en myt att våldet eskalerade enligt politiker och BRÅ och andra naiva.
Citera
2024-04-13, 20:41
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tva-anhallna-efter-mordet-pa-mikael/
"Skyddande av brottsling".
Aha! Hoppas att de golar på han som gjorde det.
Citera
2024-04-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Har du helt missat omsvängningen? Att familjer vräks på grund av barnens brottslighet och beteende är redan en realitet.

Straffen skärps på löpande band. Tex
- obligatorisk häktning tills rättegång och fördubblade straff för vapenbrott
- ngen straffrabatt för personer under 21. Vi har redan haft flera fall där 18-åringar fått livstid.

Det är helt batteri av åtgärder på väg in:
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2023/07/samarbetspartiernas-stora-reform-av-straffratten--skarpta-straff-for-att-starka-brottsoffer-och-skyd da-samhallet/

Med tanke på opinionen så har jag svårt att se att inte alla förslag blir verklighet.

Här står om kriminella gängm mot kriminella gängm men inget om att vara med i ett kriminellt gäng eller som kriminell gängm ge sig på en random icke kriminell gäng
Citera
2024-04-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
5 mot 1 och ändå vågar de inte ta för sig och måste använda skjutvapen. Låter inte direkt som svenskt beteende, mer typiskt fega araber eller somalier.

Ja det stämmer. Är man så feg att man drar vapen och skjuter mot en 39-årig farbror trots att tre polare backar upp, är man antagligen somalier eller arab.
Citera
2024-04-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Du missar att bo tagit tag i vapnet och försökt dra bort det

Och? Det är fortfarande GM:s ansvar.
Att BO tog i vapnet är fö en gissning. Du vet inte.
Citera
2024-04-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Att offret skuldbeläggs är nog ett led vidare i propagandamaskinen som vill få allmänheten att ge upp. Om det är ryssen, eller i det här fallet kanske mest småkriminella hangarounds som trivs i dessa miljöer pga kravlösheten? Troligtvis både och. Mixat med lite vanligt polack-hat.
Jag misstänker alltid rysk propagandamaskin, men jag kan hände har läst for mycket om dom. Men det värker proffs på et sätt. . Och det finns redan flera som tror på at det BO’s fel, att han ’framprovoserat’ det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in