2024-04-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ermex
Såg någon polis eller ordningsvakt på provställena? Fanns ej där jag gjorde provet, dem skulle ju vara närvarande med sina metalldetektorer och kroppsvisiteringar. Skrämseltaktik? Hoppas på 1.5+ denna gången.

Dom skulle inte ha in/utpasseringskontroller på samtliga provställen.

Utan det är några få utvalda. Och inte ens huvudprovledaren vet ifall just hans ställe skulle få besök.

Men ja. Oklart om det fanns på nått ställe alls.
Däremot inte nått jobb för polisen.
Citera
2024-04-13, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp

Utan det är några få utvalda. Och inte ens huvudprovledaren vet ifall just hans ställe skulle få besök.

Stod i blanketten att polis och ordningsvakt kunde vara närvarande, löjligt att polis ska slösa sina resurser på att vakta högskoleprovet, håller med fullt
Citera
2024-04-13, 18:28
Medlem
laddstrumpa1337s avatar
En polare slapp skriva prov 3. Provledare kom sent till passet och sa fick ta emot massor av kritik då hen inte höll tiden. Provläraren sa då ''ni kan skippa detta provpass och ta mer rast istället, detta är ändå test-provet''. Vad tänker man om detta? Jag själv hade ju blivit överlycklig om man kunde skriva 4 istället för 5 prov.
Citera
2024-04-13, 18:33
Avslutad
Jag är 21 år gammal och gjorde HP för första gången i mitt liv, och ja... vad ska man säga?

Tyvärr är jag inte lika skicklig som majoriteten av Flashbacksanvändare här när det kommer till grundläggande logisk intelligens. Jag satt som ett frågetecken under den kvantitativa delen och gissade på precis allt eftersom jag hade svårt att se den logiska kopplingen till hur uppgifterna skulle lösas. Det känns som att det är tusen saker att hålla koll på när det gäller alla matematiska formler och regler som jag ännu inte har fått grepp om. Men, trots allt så är det ju extremt grundläggande matematik, på den nivån att en 7 årig kines förmodligen behärskar det mesta inom denna mattenivå, Så man skulle ju tro att ens egna naturliga logiska förmåga skulle kunna leda en till rätt svar, så jag antar att det i grund och botten beror på att jag är dum i huvudet om man ska vara realistisk.

Den verbala delen av provet gick dock lite bättre, men jag hade extremt svårt med att hantera tiden under läsförståelsen. Det gjorde att jag fick gissa på de sista tio frågorna när provledaren sa att det bara var några minuter kvar. Orddelen gick sådär, det var många ord som jag stöter på regelbundet, men jag hade problem med att sammankoppla rätt ord till rätt mening även fast jag vet vad orden betyder.

Jag kommer garanterat att få ett pinsamt slutresultat, men jag gjorde det jag kunde trots sina begränsningar.

Hur gick det för er?
Senast redigerad av jkk22 2024-04-13 kl. 18:42.
Citera
2024-04-13, 18:40
Medlem
Kommer proven alltså ut på måndag? Men facit på onsdag?
Citera
2024-04-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbar
Kommer proven alltså ut på måndag? Men facit på onsdag?
Ja. Det sade vår provledare iaf.
Citera
2024-04-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22
Jag är 21 år gammal och gjorde HP för första gången i mitt liv, och ja... vad ska man säga?

Tyvärr är jag inte lika skicklig som majoriteten av Flashbacksanvändare här när det kommer till grundläggande logisk intelligens. Jag satt som ett frågetecken under den kvantitativa delen och gissade på precis allt eftersom jag hade svårt att se den logiska kopplingen till hur uppgifterna skulle lösas. Det känns som att det är tusen saker att hålla koll på när det gäller alla matematiska formler och regler som jag ännu inte har fått grepp om. Men, trots allt så är det ju extremt grundläggande matematik, på den nivån att en 7 årig kines förmodligen behärskar det mesta inom denna mattenivå, Så man skulle ju tro att ens egna naturliga logiska förmåga skulle kunna leda en till rätt svar, så jag antar att det i grund och botten beror på att jag är dum i huvudet om man ska vara realistisk.

Den verbala delen av provet gick dock lite bättre, men jag hade extremt svårt med att hantera tiden under läsförståelsen. Det gjorde att jag fick gissa på de sista tio frågorna när provledaren sa att det bara var några minuter kvar. Orddelen gick sådär, det var många ord som jag stöter på regelbundet, men jag hade problem med att sammankoppla rätt ord till rätt mening även fast jag vet vad orden betyder.

Jag kommer garanterat att få ett pinsamt slutresultat, men jag gjorde det jag kunde trots sina begränsningar.

Hur gick det för er?

7-årig kines? Var du tvungen att blanda ingen etnicitet? Märks att du inte har så hög iq i alla fall.
Citera
2024-04-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp

Jag såg två väktare visitera folk utanför ett av klassrummen.
Citera
2024-04-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oob
Jag såg två väktare visitera folk utanför ett av klassrummen.
Samma för mig. Men jag såg dem bara inför första provpasset. Visitation med metalldetektor (eller vad man ska kalla det).
Citera
2024-04-13, 19:06
Medlem
Jag förstår inte hur provkonstrueraren förväntar en normalbegåvad person att förstå och svara på 3 extremt svåra svenska texter på 22 minuter?
Citera
2024-04-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retskrad1
Jag förstår inte hur provkonstrueraren förväntar en normalbegåvad person att förstå och svara på 3 extremt svåra svenska texter på 22 minuter?

Räckte inte dina föregående 2 inlägg?

Kanske är dags att inse att din dysfunktionallietet…
Citera
2024-04-13, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oob
7-årig kines? Var du tvungen att blanda ingen etnicitet? Märks att du inte har så hög iq i alla fall.

Varför är du på Flashback om du är så pass lättkränkt? Det är ingen nyhet att Kinas skolsystem lär ut svår matematik redan från väldigt ung ålder, så det är självklart att en 7-årig kines kan ha kunskaper som överträffar medelsvenskens matematiska förmågor? Vad är problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in