2024-04-12, 11:30
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Dom saknar inte etik, dom har en regel om att aldrig publicera någon som lider av en grav intellektuell funktionsnedsättning, deras etiska kompass ser lite annorlunda ut bara

Om ett barn blir utsatt för en eller flera våldtäkter av någon av dessa män så kan det innebära att dom riskerar bli självmordsbenägen och i slutändan tar sitt liv

DÄRFÖR är dom livsfarliga för barn

Det är inget större problem i Sverige med gubbar som träffar barn i sexuella syfte. Möjligen är det ett problem med att gubbar äcklar sig på nätet mot unga tjejer. Men det är två olika saker...

Dumpen har insett att det ganska enkelt går att lura många från den sistnämnda gruppen. Men orörda skulle nästan alla aldrig ha våldtagit något barn. De flesta gäddor verkar vara lika duktiga på att avhålla sig från sexuell samvaro som du.
Citera
2024-04-12, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Dom saknar inte etik, dom har en regel om att aldrig publicera någon som lider av en grav intellektuell funktionsnedsättning, deras etiska kompass ser lite annorlunda ut bara

Om ett barn blir utsatt för en eller flera våldtäkter av någon av dessa män så kan det innebära att dom riskerar bli självmordsbenägen och i slutändan tar sitt liv

DÄRFÖR är dom livsfarliga för barn

Kan innebära är inte samma sak, utan en risk. Graden av övergrepp och vid vilken ålder det sker är ytterst avgörande . Att någon sexchattat med en 14-årig leder knappast till livslånga trauman och självmord, dock definitivt olämpligt. Vanlig sund realism är ingen stark sida bland sektmedlemmarna.
Citera
2024-04-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Kan innebära är inte samma sak, utan en risk. Graden av övergrepp och vid vilken ålder det sker är ytterst avgörande . Att någon sexchattat med en 14-årig leder knappast till livslånga trauman och självmord, dock definitivt olämpligt. Vanlig sund realism är ingen stark sida bland sektmedlemmarna.
Enig. Att dessutom hävda att snuskchat med någon äldre gör unga till knarkande horor är mycket magstarkt. Valet att inta narkotika och/eller prostituera sig är ett individuellt val.
Dumpen framställer alla flickor under 15år som dels totalt utan ansvar för egna handlingar, men också som fullständig oförmögna att göra minsta lilla form av riskbedömning. Ganska förnedrande mot ett kön i mina ögon.
Skyll inte gäddornas beteende på dumpen, det är gäddans val. Fine, men är inte användande av narkotika och/eller prostitution också ett val? Nej just det, ingen under 15 är kapabel att göra val. Allt de gör eller säger beror på någon annan...
Citera
2024-04-12, 12:08
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Det är tom vuxna kvinnor som har skrivit på dumpen facebook att det inte behöver betyda att livet är förstört om man utsätts för ett övergrepp. Det har varit kvinnor som har blivit utsatta själva. Men inte ens dom blir trodda och tom lämnat dumpen, det är farligt att tuta i barn/ungdomar att blir du utsatt då är ditt liv förstört . Du har rätt i det du skriver.
Citera
2024-04-12, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Det är tom vuxna kvinnor som har skrivit på dumpen facebook att det inte behöver betyda att livet är förstört om man utsätts för ett övergrepp. Det har varit kvinnor som har blivit utsatta själva. Men inte ens dom blir trodda och tom lämnat dumpen, det är farligt att tuta i barn/ungdomar att blir du utsatt då är ditt liv förstört . Du har rätt i det du skriver.

Kan man få se en källa tack?
Citera
2024-04-12, 22:58
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Kan man få se en källa tack?
Jag kan leta upp dom kvinnorna i kommentarerna absolut. Det tar en liten stund, då får jag gå tillbaka. Men absolut jag har läst på dumpen facebook. Problemet med dumpen facebook att tycker du inte exakt eller om du är överlevare och inte anser och tycker som alla andra då övergår det till ren utfrysning.
Citera
2024-04-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag kan leta upp dom kvinnorna i kommentarerna absolut. Det tar en liten stund, då får jag gå tillbaka. Men absolut jag har läst på dumpen facebook. Problemet med dumpen facebook att tycker du inte exakt eller om du är överlevare och inte anser och tycker som alla andra då övergår det till ren utfrysning.

Det vet jag inget om har aldrig kollat på deras fb
Själv vet jag ett par som blivit utsatta och det verkar sätta väldigt långa och djupa sår.
Så blev nyfiken om det där stämde.
Visst att det säkert kan finnas grader, men du har nog isf hittat någon av de få som har lyckats att komma över det
Citera
2024-04-13, 16:25
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Nej, men fakta, som även en sektmedlem som du bör inse. Dock har jag inga förhoppningar.
Är det förtal att kalla S och P för "horor och hjärndöda knarkare"?
Är det fakta att S och P är hjärndöda?
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-04-13 kl. 16:27.
Citera
2024-04-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Absolut inte förtal. Det är något som de ägnar sig åt däremot. Ska ju prövas i domstol snart om jag har förstått rätt.
Citera
2024-04-13, 16:40
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är det nog, jag ser det som förtal att sprida det som man inte är stolt över. Sara verkar ha förlikat sig med tidigare prostitution, och skammen kanske har minskat genom att det ses som en del av mäns våld mot kvinnor (och män). Om det känns som förtal kan nog bara den som är utsatt för det avgöra. Likaså att bli anklagad för bruk. Kalla någon för hjärndöd skriver man när någon inte förstår ens ståndpunkt, och bör inte tas för allvarligt.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-04-13 kl. 16:48.
Citera
2024-04-13, 16:42
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
För dig är två horor och hjärndöda missbrukare inkarnationen av självaste Florence Nightingale.OMG!!!
Citera
2024-04-13, 16:58
Medlem
Ankan-mannens avatar
https://dumpen.se/2024/04/13/han-gned-sitt-skrev-mot-mig-samtidigt-som-han-larde-mig-baka-sockerkaka/

Konfunderad, denna flicka undviker inte mannen fastän hon kan, för mig känns det väldigt konstigt. Finns inget tvingande i berättelsen och en sjuåring lär inte gilla personen? Ännu en gång räddades barnet av att farbrorn dog, med total glädje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in