Citat:
Ursprungligen postat av
zeinah
Du resonerar kring det på ett sätt där det låter som att du tror att han kände att han hade ett val - det tror inte jag att han kände. Jag skulle både dö och döda för att skydda mitt barn om jag tror att denne är under ett direkt hot. Alldeles oavsett om jag är obeväpnad och motparten har en pistol.
Vad som händer när vapnet åker fram är en annan sak. Det är ytterst få som varit i en sådan situation, hur du skulle agerat kan du troligen inte säga. För du har nog lyckligtvis aldrig varit i en liknande situation och vet inte hur du hade betett dig i den.
Det jag menar är att han vänder tillbaka för att aggressivt konfrontera ett par kriminella ungdomar som agerar fel. Det är i allra högsta grad hedervärt att göra det, och skulle alla ha samma inställning skulle inte dessa kriminella gäng haft någon möjlighet att breda ut sig. Men så länge det inte finns en enad front mot det som alla andra ställer sig bakom så kommer man ingenstans. Det är inte ens egen strid att ta, tyvärr. Det är inte ditt fel som hederlig människa att situationen har blivit som den har blivit, och det är således inte ditt ansvar att lösa den heller.