2024-04-13, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
I Aktuellt igår lät juggen Diamant Salihu köpt. Till och med åklagaren blev provocerad i intervjun av hans uttalande och gick i spinn.

De rivaliserande gängtapparna han har kontakt med är inte intresserade av våld de vill bara sälja droger fredligt typ

Han sitter ju för fan och flinar helt öppet när han pratar om händelsen:

https://www.svtplay.se/video/8y2Vzqn/aktuellt/igar-21-00?id=8y2Vzqn&position=244

Normalt? Ja, kanske för SVT.
Citera
2024-04-13, 01:25
Medlem
yonnys avatar
Flush55: det du har är bevismaterial; inte att du skulle va anonymt vittne.

Det är lite som att hitta en hylsa med fingeravtryck på och droppa in den hos närmaste snut (som f.ö. jobbar imorgon också).
Citera
2024-04-13, 01:27
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flush55
ska visa den på måndag, det jag e nojig för nu e att säpo eller polisen ska komma hem till mig nu för att få filmen som han skrev
Nej,
de skulle först behöva begära ut din IP-adress via polisen via Flashback.
Och det tar ett tag.
Men lämna in filmen nu/imorgon till närmaste snutbil så är du säker.

Dessutom, om SÄPO skulle knacka på nu, så kan du ba säga att du sitter på Flashback och trollar. Inget mer med det. Men lämna sedan in filmen på måndag.
Senast redigerad av yonny 2024-04-13 kl. 01:32.
Citera
2024-04-13, 01:27
Medlem
eunices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Stämmer det att det först skjuts ett varningsskott i marken, så förstår jag verkligen inte hur han kunde ge sig på gänget och försöka ta vapnet. Skjuter någon i marken och man är obeväpnad, så flyr man väl fortast möjligt? Jag menar...de var flera stycken med minst en pistol, hur skulle han kunnat vinna mot dem?

Mik*el blev kanske chockad och reagerade irrationellt, kanske tänkte han att sonen riskerade att skjutas och fick panik.

Förstår inte alls hur du resonerar när du skriver att han säkert inte trodde att det kunde sluta i katastrof?

När de väl drar vapen och skjuter ett skott i marken så står han säkert redan väldigt nära dem och i ett panikartat tillstånd (för vem skulle inte vara det i en sådan situation) så försöker han ta vapnet, knappast så han hann stå och tänka igenom sina alternativ som om han satt i Postkodmiljonären. Men när han sträcker sig efter vapnet så får säkert killen också panik (han skulle ju se skitdum ut om en vuxen, vit man lyckas avväpna honom framför hans vänner) och skjuter igen, varpå skottet träffar M i ansiktet.

När jag säger att han säkert inte trodde att det kunde sluta i katastrof så menar jag att han när han gick fram till killarna säkert som mest räknade med att få attityd och nåt hot, inte att det skulle dras vapen och att det skulle skjutas. Han hade kanske reagerat annorlunda om killen bara hade visat eller viftat med vapnet, då hade han kunnat visa sig underlägsen och försökt backa, men killen avfyrar ett skott vilket såklart skapar panik för situationen eskalerade otroligt snabbt och då reagerar man nog innan man hinner tänka.
Citera
2024-04-13, 01:30
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Ni skitnödiga lättkränkta småsnoppqde pissluktande skitungar som gjorde detta. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ångesten kommer att äta upp er inifrån. Jag vet att ni sitter hemma hos era feta mammor och läser detta just nu och inte ens vågar gå till skolan!

Jag hoppas att ni tar livet av er själv och besparar samhället att ni existerar! Du som bara stod och glodde och flinade när din kompis sköt en oskyldig pappa ! Din själ kommer att äta upp dig från insidan och du kommer aldrig aldrig aldrig att få ro! Du får inte en större dachri bara för att du bär på en tabbe era jävla missfoster!

Du uttrycker dig som att du tror att dessa människor besitter någon typ av etik och moral, gör inte det misstaget!

Dom bryr sig inte överhuvudtaget.
Citera
2024-04-13, 01:31
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Bra skrivet. Man får även tänka att det var vid 18-tiden i fullt dagsljus en vardag. Vem tror att ett ungdomsgäng ska dra upp ett skjutvapen 20 meter från bostadshus där folk sitter och äter middag i en viadukt där folk passerar till och från Skärholmen centrum.

Många? Med tanke på att de mördar vittnen, spränger 4 åringar och skjuter mödrar med spädbarn i fullt dagsljus de senaste tio åren så bör man nog inte bli allt för förvånad att de börjar slentrian skjuta lite vanligt folk. Lite konstigt att du förväntar dig annat. BO var modig. Men det finns en fin linje till dumdristighet. Tror du att Sverige är som då du växte upp?
Senast redigerad av Blundetto 2024-04-13 kl. 01:45.
Citera
2024-04-13, 01:33
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
ska visa den på måndag, det jag e nojig för nu e att säpo eller polisen ska komma hem till mig nu för att få filmen som han skrev

Du kan vara lugn, ingen idé att sitta och noja över det hela natten. De kommer inte att slå in din dörr för att du på Flashback påstår att du har en film som visar mordet. De skulle inte lägga resurser på det, speciellt inte med mängden troll på Flashback - skickade de någon varje gång någon säger sig ha info/bevis etc på Flashback så hade de inte fått göra något annat.

Det jag funderar på är om polisen kanske till och med redan har filmen, men inte gått ut med att de har den. Det florerade tidigt i tråden att det fanns en film, men det försvann snabbt. Vet inte om det var du som skrev då eller någon annan? Minns tyvärr inte nicket på den som nämnde detta först. Om du fått den skickad på Snap, och bor långt från Stockholm, så känns det väl inte orimligt att den spridits här i Stockholm också, och på ett sätt där den kanske redan nått fram till polisen? Du behöver självklart inte berätta varför du kommit över filmen om det skulle innebära att det röjer dig på något sätt.
Citera
2024-04-13, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Ja men hur får man fram bevismaterialet - eller blir det utomrättsliga avrättningar på alla som råkar sälja hasch? Eller är bruna?

Vad är din plan som det inte behövs något snille för?

Nyckel personerna inom dessa organisationer sitter ju och gömmer sig utomlands och styr, dom är redan efterlysta. Bevis nog.
Citera
2024-04-13, 01:39
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
att lägga upp filmen här e jag inte rädd för men tänker inte sprida en video på internet när en farsa blir mördad framför sitt barn, e bara polis utredningen jag inte vill bli nämnd i. Och jag tjänar absolut ingenting på att ljuga om att en film existerar så vet inte varför du tror ja skulle ljuga
Klokt tänkt. Kopiera filen, skrubba den på metadata, för över den till ett nyinköpt usb-minne. Lägg det i ett kuvert adresserat till Polisen Syd. Klart.
Citera
2024-04-13, 01:50
Medlem
Citat:
sitter fortfarande på film från händelse o vet inte vafan ja borde göra vill inte ha mitt namn i fup om mord. ge gärna ide på vafan ja ska göra

Lägg filmen på en usb-sticka eller bränn ut den på cd-skiva.

Skicka via vanlig post med frimärke och postboxar ute på stan där det inte finns någon kamera i närheten - till polisen dvs.

Du borde hjälpa till att lösa fallet. Tro på det goda.
Citera
2024-04-13, 01:52
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Ja.

Googla "metadata scrubber" så tar man bort informationen som finns i filen inom parantes, alltså din mobils namn.

Går att göra i filmredigeringsprogram som Adobe Premiere och Camtasia också.
Fast det där var ju bara aktuellt om han hade filmat själv. Som du själv påpekade så är det inte vittnesuppgifter han sitter på utan bevismaterial.
Tycker han ska ta sig till närmsta polisstation redan imorgon och visa vad han har, han behöver inte idetifiera sig och de har ingen rätt att kräva att han gör det heller.
Citera
2024-04-13, 01:56
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Fast det där var ju bara aktuellt om han hade filmat själv. Som du själv påpekade så är det inte vittnesuppgifter han sitter på utan bevismaterial.
Tycker han ska ta sig till närmsta polisstation redan imorgon och visa vad han har, han behöver inte idetifiera sig och de har ingen rätt att kräva att han gör det heller.
Nja, tänk om de skriver metadata i fup och där står hans mobils namn? Bättre med metadata scrubber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in