Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Stämmer det att det först skjuts ett varningsskott i marken, så förstår jag verkligen inte hur han kunde ge sig på gänget och försöka ta vapnet. Skjuter någon i marken och man är obeväpnad, så flyr man väl fortast möjligt? Jag menar...de var flera stycken med minst en pistol, hur skulle han kunnat vinna mot dem?
Mik*el blev kanske chockad och reagerade irrationellt, kanske tänkte han att sonen riskerade att skjutas och fick panik.
Förstår inte alls hur du resonerar när du skriver att han säkert inte trodde att det kunde sluta i katastrof?
När de väl drar vapen och skjuter ett skott i marken så står han säkert redan väldigt nära dem och i ett panikartat tillstånd (för vem skulle inte vara det i en sådan situation) så försöker han ta vapnet, knappast så han hann stå och tänka igenom sina alternativ som om han satt i Postkodmiljonären. Men när han sträcker sig efter vapnet så får säkert killen också panik (han skulle ju se skitdum ut om en vuxen, vit man lyckas avväpna honom framför hans vänner) och skjuter igen, varpå skottet träffar M i ansiktet.
När jag säger att han säkert inte trodde att det kunde sluta i katastrof så menar jag att han när han gick fram till killarna säkert som mest räknade med att få attityd och nåt hot, inte att det skulle dras vapen och att det skulle skjutas. Han hade kanske reagerat annorlunda om killen
bara hade visat eller viftat med vapnet, då hade han kunnat visa sig underlägsen och försökt backa, men killen avfyrar ett skott vilket såklart skapar panik för situationen eskalerade otroligt snabbt och då reagerar man nog innan man hinner tänka.