2024-04-12, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engulbanan
Jag kan tycka att det var ett märkligt uttalande ifrån systern i expressen. Förstår hennes frustration. Men att lägga nån form av skuld på Mikael i det här tycker jag bara lät jävligt märkligt. iallafall när man uttalar sig i tidning. "jag förstår att dom var rädda eller kränkta" alltså va?

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ns-stora-sorg/
Citera
2024-04-12, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Dagen innan röstade Maggan nej till att införa visitationszoner. Sedan kom hon dit och ville tala med brottsoffrets familj för att försöka plocka politiska poäng. Avsaknad av självinsikt.

Eller missbedömt motståndet.
Citera
2024-04-12, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ingen påstår väl att han tog med sig ungen vid en konfrontation, eller har jag missat något. De var på väg till badhuset, på vägen dit såg de några som bråkade och han försökte stoppa. Tyvärr stoppade han fel personer och tyvärr kostade detta honom livet. Vad tänker du måste hänt och vilken fakta är det folk inte håller sig till.

Sen när skulle en kille på 12 inte kunna ringa 112 själv?

Absolut kan han det, men inget man kan ta för givet.

Jag tycker att det är viktigt att måla upp en korrekt bild. Han var en bra pappa som avlägsnade ungen först.

Sedan att han dör är en annan femma. Sålänge som ungdomar inte kan straffas ordentligt i Sverige kommer gängen fortsätta använda sig av dem.
De enda som riskerar något i dessa fall är den vuxna person som går fram. Får inte göra ett skit. Och ungarna kommer inte straffas om de gör något tillbaka.

Lagstiftningen måste ändras i Sverige. I hemländerna sina vågar invandrarna inte göra ett dugg för de tar hand om dem själva.
Citera
2024-04-12, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engulbanan
Jag kan tycka att det var ett märkligt uttalande ifrån systern i expressen. Förstår hennes frustration. Men att lägga nån form av skuld på Mikael i det här tycker jag bara lät jävligt märkligt. iallafall när man uttalar sig i tidning. "jag förstår att dom var rädda eller kränkta" alltså va?
Hon vet nog att apflocken får reda på allt hon säger (med hjälp av någon som är läskunnig) och hon vill inte bli nästa måltavla.
Citera
2024-04-12, 09:34
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Knakar på och tar till förhör möjligtvis. Men blir ingen fällande dom. Kommer inte finnas tillräcklig bevisbörda.

Det finns en stor chans att dom fångades på kameror - förundersökningar brukar vara skickliga i att koppla klädesplagg till filmer/bilder dessutom, och har lyckats fälla dom. Sen har sonen sett den skyldiga - jag tror faktiskt att GM inte var maskerad vid tillfället, om dom bara hängde där. Jag hoppas VERKLIGEN att sonen är välskyddad och i säkerhet.
Citera
2024-04-12, 09:35
Medlem
Intervjun nyss på Tv4 nyhetsmorgon med systerns man var det bästa på länge. Det behövs någon som pratar öppet, ärligt, genuint!! Säger precis som det är, landet är i stor kris och ingen har lyckats göra NÅGOT åt saken. Det blir bara värre! Hur svårt ska det vara? Reportrar och politiker sitter och använder vackra ord och påstår att det görs ett fantastiskt jobb. Dom tillåts komma undan med sina lögner. Dags att prata om saken exakt hur den är nu. Det är en början till förändring.
Citera
2024-04-12, 09:36
Medlem
Tuors avatar
Hur är det möjligt att polisen fortfarande inte har fått tag på apjäveln?

Detta visar ju att dessa apor skyddar sina gelikar oavsett vad.
Citera
2024-04-12, 09:36
"Ungdomarna" var tydligen "rädda" och "upptrissade", då blir de "oberäkneliga" och "farliga". Stackars "ungdomarna"!

Vad fan är det här för dynga på SVT?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...issad-stamning

Låter mer som de pratar om nån sorts farlig djurart. Skulle inte ha skrämt dem. Det är BOs fel som skrämde upp dem. De är farliga och oberäkneliga.
Citera
2024-04-12, 09:42
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ingen påstår väl att han tog med sig ungen vid en konfrontation, eller har jag missat något. De var på väg till badhuset, på vägen dit såg de några som bråkade och han försökte stoppa. Tyvärr stoppade han fel personer och tyvärr kostade detta honom livet. Vad tänker du måste hänt och vilken fakta är det folk inte håller sig till.

Sen när skulle en kille på 12 inte kunna ringa 112 själv?

Ja babbar låtsasbråkar bara för att kunna blanda in tredjeman. Troligen det som hänt bo gick rakt i fällan. Tragiskt.
Citera
2024-04-12, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Mordet i Skärholmen sammanträffar med två aktuella politiska debatter.

1. Visitationszoner: Hade det funnits visitationszon i Skärholmen så hade förmodligen mordet inte ägt rum. Det hade varit för riskabelt att bära vapen på en sådan offentlig plats vid denna tidpunkten.

Polismyndigheten som är vår expertmyndighet när det gäller sådana åtgärder har efterfrågat detta i sin verktygslåda. De vet vilka verktyg som de behöver.

Andra remissinstanser har motsatt sig detta - utan att ha någon expertis i brottsbekämpning eller hur polisiärt arbete går till. De pekar på att det kan leda till rättsosäkerhet och diskriminering.

Som om polisen hade tid med att gå och visitera personer som inte på något sätt skulle vara misstänkta. Polisen vet vilka personer som rör sig i de gängkriminellas miljö och kan ofta namnet på dem. Att tro att polisen skulle börja med massvisiteringar grundat på etnisk tillhörighet är rent trams och hör hemma bland konspirationsteorier.

Visitationszoner räddar människoliv - främst i den befolkningen som lever i så kallade utsatta områden.

2. Rasismen. Nu vet vi inte hur GM såg ut, men vi kan anta att de inte har sitt ursprung i Europa. Hade det varit vita som mördat en lite mörkare person så hade det naturligtvis ansetts som hatbrott eller åtminstone utretts som detta. Hade gärningsmännen skjutit på en landsman eller en person från närliggande kultur på detta sättet? Kanske, men troligen inte. Därför borde detta även utredas som ett hatbrott.

Mkt bra inlägg. Detta mord är en produkt av politiken.
Det anses viktigare att skydda beväpnade knarklangares integritet än att skydda normala medborgare från att bli skjutna i ansiktet.

Det är dit vi har kommit.

Och BO kommer inte att glömmas bort. Han har tungt symbolvärde.

Han var obeväpnad, jobbade laglydigt mot gängen, han hade sonen med sig (bara det är ett skäl till att inte dra fram pistolen överhuvudtaget) och var i totalt underläge.

Och sköts ihjäl, point blank.

Det kan hända dig. Det kan hända mig.
Det kan hända vem fan som helst.

Och polisens och statens förmåga att förändra situationen är obefintlig.
Citera
2024-04-12, 09:44
Medlem
Citat:
"Ungdomarna" var tydligen "rädda" och "upptrissade", då blir de "oberäkneliga" och "farliga". Stackars "ungdomarna"!

Vad fan är det här för dynga på SVT?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...issad-stamning

Låter mer som de pratar om nån sorts farlig djurart. Skulle inte ha skrämt dem. Det är BOs fel som skrämde upp dem. De är farliga och oberäkneliga.

I Aktuellt igår lät juggen Diamant Salihu köpt. Till och med åklagaren blev provocerad i intervjun av hans uttalande och gick i spinn.

De rivaliserande gängtapparna han har kontakt med är inte intresserade av våld de vill bara sälja droger fredligt typ
Citera
2024-04-12, 09:46
Medlem
Är skärholmen ett finare område som Södermalm eller det är en förort som Rinkeby ? Men hela Stockholm är ett stort Ghetto även de finare delarna då det skjuts på södermalm och Vasa stan också var och varannan dag. 40 mord i huvudstaden sen 1 september förra året. Cirka 2-3mord i veckan.
Alla mord i Sverige sen 1september har varit anntingen i huvudstaden eller Uppsala. Resten av landet har skonats eller så är farbror Lisa bättre på agera polis i övriga landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in