2024-04-12, 21:33
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Nej du kanske har rätt. Jag kände en alban som kunde dra in 50-60.000 i ren vinst på en helg. Men det här är ju skitungar i sista ledet. De säljer för nån, som säljer för nån, som säljer för nån, som säljer för nån. . De får brödsmulor jämfört med va tyngre killar tjänar. Alltså inom många grupper anses somalier va mer eller mindre djur. Även bland afrikaner. . De är bara nyttiga idioter som kan offras när det ska skjutas eller sprängas eller säljas piller till 12åringar. . Det är ju löjliga summor som somalierna får för och riskera livet eller långa fängelsestraff. Ingen med hästarna hemma skjuter nån för 10.000 och en keps, eller står och säljer piller utanför mellanstadieskolan.

Jag tror inte de har särskilt stora resurser och ingen som inte är somalie kommer vilja ta I dem med tång. . De åker fast eller blir dödade. Frågan är bara vad som kommer först.

Det är det som är märkligt. Hur en snorunge på Fatbike i sista ledet kan ha ett skjutvapen? Håller med att han förr eller senare blir poppad själv. Troligtvis av det egna nätverket för att han dragit polisen på dem med skjutningen av en oskyldig pappa.
Citera
2024-04-12, 21:35
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Vilken ammunition blev offret skjuten med? Hur många skott blev han träffad av? Träffade fler än ett skott i huvudet?

Det cirkulerar uppgifter i tråden och media att tre skott avlossades. Ett i marken. Ett i bröstet och ett i ansiktet.
Men vet inte om det är 100 % sant.
Citera
2024-04-12, 21:37
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Det är bara märkligt om du blivit så uppblåst känslomässigt av händelsen som en liten dam alternativt sämre IQ än invandrarna som begått brottet och därmed inte förstår att det är två delar i denna historia.

Det första är att Mikael dog, vilket är ett hemskt brott och de kriminella ska lagföras så gått man kan.
Nu var det förmodligen ungdomar som alla gäng använder sig av så inget särskillt kommer hända som vanligt.

Det andra är att Mikael utan tvekan betedde sig otroligt oansvarigt för sitt egna och sitt barns liv. Ingen normal förälder hade med barnet i häl vänt sig om, gått tillbaka och konfronterat ett gäng kriminella helt ensam. Det förstår alla.
Även om man tar bort ungen ur ekvationen handlar det om grundläggande självbevarelsedrift.

Om du ser en gränd med skumma typer där inne, går du in då? Nej. En normal människa som uppfattar hotet väljer en annan väg. Inte går på. Speciellt med barnet i häl.
Denna typ av total saknad av självbevarelsedrift har man sett ibland, t.e.x när knivmannen klättrade upp på någons balkong och svensken bara stod där medans han tar sig in i lägenheten och knivhugger honom.

Man kan kritisera båda delarna. Allt måste inte vara svart och vitt som i din utopi du fantiserar om.

Det är inte på något sätt självklart att krypa fram genom tillvaron för att undvika alla hypotetiska hot. Det går knappt att leva så, ens i teorin. Jag kan nästan se ner lite dig som propagerar för den hållningen. Jag skulle inte, genom mina handlingar, vilja visa mitt barn att vuxna ska känna sig ägda i sin egen stadsdel av kriminella blattar i nedre tonåren. Sen finns det naturligtvis en gräns när hotet är så stort att det inte är rimligt att ta en risk. Men jag kan tycka att du borde knipa käft i det här fallet eftersom vi inte vet hur eller varför konflikten som ledde fram till avrättningen av Mikael eskalerade.
Citera
2024-04-12, 21:45
Medlem
Bara jag som tycker att något med detta fall känns skumt? BOs syster är bästa vän med Adrianas mamma, de anhöriga är på plats på torget redan dagen efter och pratar med media samt politiker, polisen säger sig veta vilka GM är men ännu inga gripna osv.

Känns som att det ligger en hund begraven i allt detta.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Det är bara märkligt om du blivit så uppblåst känslomässigt av händelsen som en liten dam alternativt sämre IQ än invandrarna som begått brottet och därmed inte förstår att det är två delar i denna historia.

Det första är att Mikael dog, vilket är ett hemskt brott och de kriminella ska lagföras så gått man kan.
Nu var det förmodligen ungdomar som alla gäng använder sig av så inget särskillt kommer hända som vanligt.

Det andra är att Mikael utan tvekan betedde sig otroligt oansvarigt för sitt egna och sitt barns liv. Ingen normal förälder hade med barnet i häl vänt sig om, gått tillbaka och konfronterat ett gäng kriminella helt ensam. Det förstår alla.
Även om man tar bort ungen ur ekvationen handlar det om grundläggande självbevarelsedrift.

Om du ser en gränd med skumma typer där inne, går du in då? Nej. En normal människa som uppfattar hotet väljer en annan väg. Inte går på. Speciellt med barnet i häl.
Denna typ av total saknad av självbevarelsedrift har man sett ibland, t.e.x när knivmannen klättrade upp på någons balkong och svensken bara stod där medans han tar sig in i lägenheten och knivhugger honom.

Man kan kritisera båda delarna. Allt måste inte vara svart och vitt som i din utopi du fantiserar om.

Du har fan ingen aning om vad du pratar om och har troligtvis aldrig satt din fot i Skärholmen. Gränd med skumma typer? Det är en central cykeltunnel precis bredvid simhallen mitt i Skärholmen och det skedde vid middagstid i dagsjus när det rör sig massor av folk ute. Och vilka är skumma typer? När det vimlar av invandrarungdomar i Skärholmen.
Citera
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mikael har antagligen matats med medias och politikers påbud i decennier, inte konstigt att Mikael var övertygad om att han gjorde vad som är efterfrågat för att få ett bättre samhälle.

Aftonbladet, Nina Campioni;

Ovanstående kan förklara varför han konfronterade avskummet i gångtunneln för sin och alla andras bästa.

Mikael är minst sagt grundlurad och det kostade honom livet.

Alla som röstat sjuklövern är grundlurade. Frågan är bara hur nån normalt funtad människa kan rösta på massinvandringspartierna.

Jag är vanligtvis emot våld och våldsupptrappning, men jag hoppas inte att polisen är de som får tag på dem först.

Jag är också emot uthängningar i media och på Flashback om det inte gäller väldigt, väldigt grova brott. Men de har jävlarna ska ta mig fan finnas på varenda svensk näthinna, och folk ska fan veta vad förövarna har för hudfärg. Det får fan va slut med daltandet med negrer nu. Sett till populationen så står ju negrerna för helt hiskeligt många brott om vi ser till de grövsta brotten mord, skjutningar, sprängningar, överfallsvåldtäkter, drogförsäljning, rån, misshandel.

Sen vill jag ha 30 minuter i Agenda en söndag när Stefan Löfven talar om för svenska folket när den omtalade vinsten kommer.

Fredrik Reinfeldt kan också få 30 minuter och förklara för svenska folket om "öppna era hjärtan" egentligen syftade på och få bröstkorgen sönderskjuten av nån tramadolneger med Kalashnikov.
Citera
2024-04-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Sen finns det naturligtvis en gräns när hotet är så stort att det inte är rimligt att ta en risk. Men jag kan tycka att du borde knipa käft i det här fallet eftersom vi inte vet hur eller varför konflikten som ledde fram till avrättningen av Mikael eskalerade.

Varför skulle det spela roll hur det eskalerade?

Ropade dem åt honom att komma tillbaka? Ville Mikael spela hjälte? Vem bryr sig? Han valde att ta sig tillbaka och konfrontera ett gäng själv.

Det finns inget som går före ens egna barns säkerhet. Det finns ingen anledning som kan rättfärdiga varken mord eller konfrontationen. Den skulle aldrig ha skett. Och då hade han levt och barnet hade haft kvar sin pappa. Det är det som spelar roll.
Citera
2024-04-12, 21:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Ordning i tråden!

Blir det tillslag av Nationella insatsstyrkan inatt tror ni? Sedan väntar 12 år i en tvåmanscell på 6 kvadrat.
Citera
2024-04-12, 21:48
Medlem
Citat:
Klassiskt att du inte vågar bemöta något i inlägget, speciellt det med gränden. Jag tar det som att du lägger dig. Godnatt.

Jag hänvisar till mitt första inlägg. I övrigt så kan jag understryka att jag med det menar att det är helt meningslöst att diskutera med en person som så tydligt gör sig oresonabel. Vissa människor har ett rättspatos, andra inte. Jag borde kanske inte ens kommenterat ditt inlägg, men vissa saker känner man sig bara tvungen till. Jag mår bättre av det, och du mår bättre av att ha blivit uppmärksammad. Vilken tur att denna diskussion sker i detta format, annars hade den väl aldrig utspelat sig eftersom din "grundläggande självbevarelsedrift" aka konflikträdsla hade fått dig att gå en omväg. Win-win!
Citera
2024-04-12, 21:49
Medlem
Citat:
Varför skulle det spela roll hur det eskalerade?

Ropade dem åt honom att komma tillbaka? Ville Mikael spela hjälte? Vem bryr sig? Han valde att ta sig tillbaka och konfrontera ett gäng själv.

Det finns inget som går före ens egna barns säkerhet. Det finns ingen anledning som kan rättfärdiga varken mord eller konfrontationen. Den skulle aldrig ha skett. Och då hade han levt och barnet hade haft kvar sin pappa. Det är det som spelar roll.

Det är såklart helt idiotiskt och jag hade aldrig gjort så själv MEN ska det verkligen vara så? Ska vi inte kunna fostra barnen på gatan ihop längre utan att bli skjutna i HUVUDET?
Citera
2024-04-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du har fan ingen aning om vad du pratar om och har troligtvis aldrig satt din fot i Skärholmen. Gränd med skumma typer? Det är en central cykeltunnel precis bredvid simhallen mitt i Skärholmen och det skedde vid middagstid i dagsjus när det rör sig massor av folk ute. Och vilka är skumma typer? När det vimlar av invandrarungdomar i Skärholmen.

Hur kan du inte fatta att jag inte syftar på en verklig gränd i Skärholmen? Det är ett fall för att illustrera en poäng ang. självbevarelsedrift. Jag har skrivit samma sak med ett rån som exempel innan.

Du hade inte gått in i en gränd med skumma typer och blivit rånad. Du hade tagit en annan väg.
Mikael gav upp all typ av självbevarelsedrift för sig själv och sitt barn.
Citera
2024-04-12, 21:51
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashmaxad
Det är skandal att ingen är gripen.
Har polisen noll koll.
De måste ju veta vilka som brukar hänga där.
Eller bedrev de ingen som helst spaning där?
Odugligt i så fall.
Polisen måste cirkulera på såna ställen.

Det vill va nästan 100% säkra på vilka de är, sen måste de veta var de finns+ att de säkert vill ha koordinerade tillslag mot alla 4 samtidigt med hjälp av nationella insatsstyrkan eller insatsstyrkan från Göteborg. Det tar kanske nån dag och få dit resurser och koordinera.

Polisen lär ha fått veta att nu lägger ni allt annat åt sidan, de här jävlarna ska fast om polis och politiker ska ha ett uns förtroende kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in