2024-04-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Mikael visste vad han riskerade när han vände om och gick fram för att konfrontera kriminella gänget.
Han bestämde att sina värderingar och att leka hjälte var viktigare än sitt egna och sin sons liv.
Det är viktigt att understryka att hans beteende signalerade noll självbevarelse. En normalt funtad förälder hade aldrig konfronterat ett gäng själv med barnet i hälen.

Inget kommer hända de kriminella för de är förmodligen ungdomar. Gängen använder sig enbart av minderåriga för att de inte åker in på kåken. Det måste ändras.

Bara lägg av med att skuldbelägga offret som gör just vad politiker säger vi ska göra: hjälpas åt etc.
Utan värderingar är vårt samhälle inget värt.
Citera
2024-04-12, 20:53
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Och det är naturligtvis helt i sin ordning att en vuxen inte ska kunna tillrättavisa några negrer som beter sig som skit och inte borde befinna sig i denna världsdelen. Det här landet har gått fullständigt åt helvete. Livstidsstraff från 12år och sådana här jävla negrer ska inte avnjuta vanlig kriminalvård. De ska avtjäna livstidsstraffet i nån jävla håla på 5 kvm.
Tror inte någon uttryckt att det är sin ordning. Men de borde som du skriver inte befinna sig i den här världsdelen. Att säga ifrån kommer inte få dem att lämna. Krävs en mer systematisk ansats än enskilda personers dödsförakt för det.
Citera
2024-04-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Flyg är det absolut sämsta sättet och fly. Där reggas allt. Öresundsbron eller Helsingborg är mest safe. Jag tror inte de hunnit utomlands. De är unga och har inte resurser till det. Gissar på att de återfinns hos nån kusin i Tjärna Ängar eller Vivalla, men troligtvis finns de kvar i Stockholmsområdet.

Polisen går ju numera nästan aldrig it med signalementet förrän efter ett par dagar och ibland ännu längre tid.

Underskatta inte hur mycket de tjänar
Citera
2024-04-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wpgnok
Skulle inte bli förvånad att dom har blivit skickade av föräldrarna med första bästa plan till gamla hemlandet redan.
Nej, det tror jag inte.

En minderårig kriminell i Sverige har inget att vara rädd för, inte ens vid mord kan straffet bli längre än 4 år. Dessutom tillämpar Sverige ungdomsrabatt och mängdrabatt. Utöver det blir mördaren en superstar bland sina vänner.

Mördaren kan skratta sig genom hela rättegången, svara ”inga kommentarer” på alla frågor och soc-kärringarna kommer att klappa honom i den axeln och be honom en snäll pojke nu.

Inget kommer att ändras i Sverige innan man ser över den svenska kriminalvården som är ett stort jävla skämt.
Citera
2024-04-12, 21:01
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Jag skulle då inte klaga om polisen ger några rejäla smällar när ingen ser när de tar fatt de här jävla svinen. Fy fan vad förbannad det här fallet gör mig. Stackars man, stackars familj och framförallt stackars barn som måste leva med det här.

Jag hoppas också att de syr in varenda jävel som bidrar till att gömma de kriminella och utvisar hela jävla klanhelvetet som rövhålen rör sig i. Det här borde man ha agerat mot med krafttag direkt igår. Det har redan gått för lång tid. In med militär för att kamma genom hela Skärholmen efter gärningsmännen och de som skyddar dem.
Det parti som blir först med att villkora medborgarskap och nolla all MENA invandring får min röst.

Inte bara Skärholmen, även deras bilfirmor och grossisthandel ute i Årsta partihallar måste städas.
Citera
2024-04-12, 21:01
Medlem
Citat:
Mikael visste vad han riskerade när han vände om och gick fram för att konfrontera kriminella gänget.
Han bestämde att sina värderingar och att leka hjälte var viktigare än sitt egna och sin sons liv.
Det är viktigt att understryka att hans beteende signalerade noll självbevarelse. En normalt funtad förälder hade aldrig konfronterat ett gäng själv med barnet i hälen.

Mycket skit ventileras i denna tråd, men det här var tamejfan något av det märkligaste jag har läst på länge. Det finns så mycket brist på insikt inom dessa rader, att det troligtvis skulle ta år att ens försöka fiska upp polletten ur fickan innan man kan få den att trilla ner i inkastet. Som att hota himlen med en tändare om det snöar. Man lever och lär, sannerligen. Tack för det!
Citera
2024-04-12, 21:07
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Om polisen lyckas gripa några gängkriminella och det blir åtal så kommer Fuppen att berätta vad som hände. Det kan handla om allt från en plötslig händelse till överlagt mord. MJ var känd för att stå på sig och kan ha läxat upp någon obeväpnad gängmedlem tidigare. Kanske stod de där och väntade på honom, den här gången beväpnade?
Citera
2024-04-12, 21:11
Avslutad
Citat:
Det betyder inte att man ska riskera livet på ungen sin för att själv gå mot ett gäng kriminella.

Jag hade gjort samma sak som Mikael.
Ingen tystar mig.
Dör jag får mina anhöriga föra min talan.

Civilkuraget får inte försvinna.
Citera
2024-04-12, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IrnBru
Tror dom är jagade även av dom kriminella nu

Tror jag också.
Folk vet vilka de är och de har redan ett pris på sitt huvud.
Släkten gömmer gärningsmännen.
Citera
2024-04-12, 21:12
Medlem
Harry_s avatar
skulle inte bli förvånad när GM kommer hem och får kram från föräldrarna att det inte är han som är skjuten och att han inte ska vara ute efter som dom skjuter hejvilt
men dom vet inte att det är han som är GM
Citera
2024-04-12, 21:14
Medlem
Citat:
Det betyder inte att man ska riskera livet på ungen sin för att själv gå mot ett gäng kriminella.
Ungefär lika intelligent kommentar som att våldtäktsoffer har sig själv att skylla för att de klär sig utmanande.

Det ska vara en jävla självklarhet att skälla ut ett gäng snorungar som inte sköter sig. Om man blir mördad pga det så är det fel på samhället, inte individen.
Citera
2024-04-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Tror inte jag.
Dom har ju rört upp och stör i och med uppmärksamheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto