2024-04-12, 19:11
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Hur många tror du de var i gänget när skottet gick av?

Med tanke på att de jagar i flock, så minst 4-5 stycken.
Citera
2024-04-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbabubbis
Han ansåg ingenting. Finns ingen riskbedömning i det där. Det är instinkt. Han exploderade troligtvis för dom gjorde något .
Kanske, han kanske var känd för att agera när han såg något. Eller hade han cyklat förbi massvis med gånger och bitit sig i tungan, kanske tänkt "nästa gång" (så har jag tänkt många gånger iaf, och sagt till ett fåtal gånger, aldrig till ett sådant där gäng helt ensam dock). Är kanske inte mycket till riskbedömning, men han ville hålla pojken undan iaf(?)
Citera
2024-04-12, 19:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
relativt god uppfattning

Polisen påstår sig ha en ”relativt god uppfattning” om vilka dom jagar.

Då borde man kunna plocka in dom...

Polisen: ”Vi har en relativt god uppfattning om vilka vi jagar”
https://sverigesradio.se/artikel/polisen-vi-har-en-relativt-god-uppfattning-om-vilka-vi-jagar
Polisen: God uppfattning om vilka som sköt i Skärholmen

Polisen har en ”relativt god uppfattning” om vilka de jagar efter mordet på Mikael, 39, i Skärholmen.

Det säger ... biträdande polisområdeschef i Stockholm syd, till Ekot.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1242982

Det låter bra. Hoppas de plockas in snarast, och att de är tillräckligt gamla för att vara straffmyndiga. I så fall håller jag tummarna för minst 12 år i delad cell på 6 kvadratmeter, vilket är standard idag.

Sådant här ska samhället slå till med mesta tänkbara kraft mot. Den allra största skadan av sådana här (tack och lov ovanliga händelser), är - förutom den skjutne och dennes anhöriga - det vi ser i andra trådar här på Flashback. Att äckliga och skadliga strömningar och tankar göds.
Citera
2024-04-12, 19:20
Medlem
Melancholymans avatar
Är det mycket somalier i Skärholmen, är det därför man tror att det är somalier?
Citera
2024-04-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Att äckliga och skadliga strömningar och tankar göds.
Så vad är det för äckliga och skadliga strömningar du syftar på?
Citera
2024-04-12, 19:48
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Javisst och det är jättebra att man säger ifrån. Men, idag vet alla, att de kriminella gängen har antingen kniv eller skjutvapen så sig, i värsta fall både och. Förstår man inte det eller inte vill förstå lever man inte i verkligheten.

Idag måste man någonstans inse riskerna när man möter gäng på 4-5 personer som dessutom är uppe i varv, att allt kan hända. Skjuten, knivad eller misshandlad.

Det är inte ungdomar som står och sparkar boll mot din husvägg som du säger till, utan ungdomar som är beredda att ta till vapen med mord som resultat.

Och hur tillåter vi eller samhället eller politikerna detta att hända?! Ska små snorungar med noll impulskontroll gå omkring beväpnade? Varför gör polisen inget?
Citera
2024-04-12, 19:51
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Så han skulle med andra ord, inte bara vara pappa till sin son och lära honom om vad som är rätt och fel utan han skulle också vara gängets pappa där i tunneln, en typ av uppfostran.

Ja så borde alla vuxna agera, det kallas civilkurage, när ligisternas föräldrar inte tar sitt ansvar eller polisen eller politikerna.
Citera
2024-04-12, 20:00
Avslutad
Den som vet vem som sköt ska även åka fast för skyddande av brottsling dvs MENA packets familjer!!
Citera
2024-04-12, 20:02
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Och hur tillåter vi eller samhället eller politikerna detta att hända?! Ska små snorungar med noll impulskontroll gå omkring beväpnade? Varför gör polisen inget?

Du glömde visst föräldrarnas ansvar.
Citera
2024-04-12, 20:04
Medlem
maxatdunders avatar
Nu tvivlar jag inte en sekund på att det skule vara en ortenunge som klippt farsan, men är det bekräftat någontans vilka signalement man söker?

Får jag gissa, så är det någon under 25 utan konsekvenstänk såklart men känns som en tidsfråga innan namnet dyker fram?
Citera
2024-04-12, 20:06
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Du glömde visst föräldrarnas ansvar.

Det har jag skrivit i flera inlägg att eftersom föräldrarna inte tar sitt ansvar så måste politikerna och samhället göra det.
Citera
2024-04-12, 20:11
Medlem
Jag skulle då inte klaga om polisen ger några rejäla smällar när ingen ser när de tar fatt de här jävla svinen. Fy fan vad förbannad det här fallet gör mig. Stackars man, stackars familj och framförallt stackars barn som måste leva med det här.

Jag hoppas också att de syr in varenda jävel som bidrar till att gömma de kriminella och utvisar hela jävla klanhelvetet som rövhålen rör sig i. Det här borde man ha agerat mot med krafttag direkt igår. Det har redan gått för lång tid. In med militär för att kamma genom hela Skärholmen efter gärningsmännen och de som skyddar dem.
Det parti som blir först med att villkora medborgarskap och nolla all MENA invandring får min röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in