Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
BO kunde inte avgöra vad som var riskzonen och inte.
Att han överhuvudtaget "tjafsade" med gänget, betyder att han inte visste att de var livsfarliga och kunde döda honom med 30 sekunders varsel.
Ingen normalt funtad laglydig människa väntar sig att få en kula i ansiktet kl 18 på offentlig plats.
Jag har aldrig hört om en liknande händelse.
17-åring avrättar obeväpnad, icke-kriminell man i närheten av dennes 12-åriga barn.
Sådant händer bara inte och ingen förälder ska ens behöva överväga möjligheten att det ska hända.
Det kan väl inte ha gått någon obemärkt förbi att det finns ett otal s.k utsatta områden i det här landet, där polisen har liten till ingen kontroll och där våldet är utbrett och dödsskjutningar inte är alltför ovanliga. Skärholmen är ett av dessa områden. Det har väl skjutits ihjäl 3-4 personer minst under en 12 månaders period i närområdet. Jag skulle i allra högsta grad övervägt möjligheten att en person med koppling till droghandeln i området skulle kunna tänkas skjuta mig om jag hamnade i en dispyt med personen. Man behöver kanske inte överväga möjligheten i ett vanligt område, men detta är inte det.
Man kan tycka vad man vill om att det är för jävligt att de kriminella kan göra lite som de vill på vissa platser. Det är dock inte den vanliga hederliga medborgarens strid att ta. Det var inte hans fel att situationen är som den är, och det var inte han som hade en lösning på problemet. Det rimliga är att inte bo kvar i områden likt dessa, och om man ändå väljer att göra det, aldrig beblanda sig med gängen.