2024-04-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Vad jag undrar är hur det kan vara öppen drogförsäljning i området och polisstationen ligger 500m därifrån?

Det är det ju överallt nuförtiden och även varit senaste 25 åren.
Citera
2024-04-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Tidigare har de ju varit så att det är yngre killar långt ner i hierarkin som står och säljer knark på torgen och ingen har räknat med att någon av de ska bära på ett skjutvapen. Vanliga svennar går ju fram och köper gräs av dem.
Skjutvapen har skaffats fram när det ska utföras ett beställningsmord inom gängen.

Förhoppningsvis drar sig vanligt folk från att köpa marijuana nu när killarna på torget kan vara beväpnade. Jag har inget emot att det röks på, är ingen moraltant. Men minskar stödet till de kriminella gängen och färre vågar köpa för att de kan vara beväpnade och oberäkneliga så vore det ju fint.
Legalisera marijuana istället.

men handla inte av dessa,gynna inte dem . Ta Ditt ansvar.
Citera
2024-04-12, 17:09
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorlind
men handla inte av dessa,gynna inte dem . Ta Ditt ansvar.
Handla inte på närlivs. Gå inte på krogen. Gå inte på restauranger. Du får inskränka ditt liv rejält om du ska bojkotta dessa kriminella element.
Polisen är dessutom inte särskilt intresserade av småpojkarna som becknar. Man iakttar på håll och kanske memorerar ansikten, men drogförsäljning kan ske mer eller mindre öppet sedan en lång tid tillbaka. Möjligheterna att strypa deras inkomster minskar för varje år som går.

Tidigare i tråden har man läst att BO borde ha ringt polisen istället. Den verkligheten finns inte längre.
Citera
2024-04-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Bra skrivet, men det krävs mer än att polisen tar en mördare, som såklart är nödvändigt.

Men det måste till metoder där morden inte sker öht. Tråkigt, men visitationszoner måste till. Flera poliser kan omringa en misstänkt grupp, närma sig, muddra. Ta vapen, även knivar, anhålla och förhöra osv.

Men vad för slags föräldrar dessa unga har är också av betydelse. Vad för levnadsideal har de unga med sig hemifrån? Att sukta så hett efter en guccikeps och pengar att man är beredd att mörda? Påtända på Tramadol, cannabis och annan skit. Extremt Lättkränkta individer.

Jag är en helt vanlig medborgare men känner inte en enda person som lägger sina pengar på sån skit som en svindyr keps eller väska. Även om de skulle kunna göra det rent ekonomiskt. Finns ju en massa andra andra värden i livet som tom är gratis.

När jag var ung och vi stod ett större gäng i centrum så kom polisen och sa : ”Cirkulera!” Vi bara ryckte på axlarna och gjorde som de sa. Inte fan blev vi så kränkta att vi tog till våld. Inte mot någon.

ja så var det i gamla Sverige. Svenska ungdomar hade respekt för polisen, dessa var som oftast manliga poliser. Ungdomarna var svenskar, man var balanserad stabil inte lättkränkt men framför allt inte drogpåverkad.
Lunga fina Sverige.
Citera
2024-04-12, 17:11
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Hade det varit en svensson med dess i rakt nedstigande led nedärvda konflikträdsla så hade han med större sannolikhet klarat sig.

Än en gång flyttar klansamhället fram positionerna. Barn, pensionärer, allt som går omkring med kött och ben -det är lovligt byte och något man bara rycker på axlarna för. Ett rovdjurssamhälle där den ena sidan är just detta i blod och den andra sidan består av en annan grupp såsom magdalena andersson som kände att det kliade i fingrarna att få åka ut på valturne och riktigt krama om folkets stöd som hon trodde att hon hade.

Jag tror definitivt att allt fler kommer undvika dessa områden men även vara försiktiga med MENA.
Det är överlevnadsinstinkt.
Citera
2024-04-12, 17:17
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestein
Jo det kan man väl säga och självklart är det helt sjukt att sådant här ens får ske i vårat land. Men jag säger bara att det kanske var som så att in han sa lite för mycket när han gick fram till dom. Som sagt det är endast min erfarenhet av polacker som jag stött på genom gamla kneg.

Men även om Mikael var Skärholmens egen variant av ”En man som heter Ove” så har inte de knarklangande småglinen någon anledning att skjuta honom i huvudet.

Dessa kriminella individer måste oskadliggöras. Sluten ungdomsvård med saft och bulle med soc-kärring skall inte komma på fråga. Nej, hela jävla gänget skall dömas till sluten psykiatrisk vård på obestämd tid med särskild utskrivningsprövning. De skall steriliseras av medicinska skäl och pumpas fulla med psykofarmaka och få flera behandlingar med elchocker. Deras föräldrar och syskon skall utvisas, om de är svenska medborgare skall barnen omhändertas. Skadestånd skall utdömas och indrivas!

Nu jävlar får det vara nog!
Citera
2024-04-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag tror definitivt att allt fler kommer undvika dessa områden men även vara försiktiga med MENA.
Det är överlevnadsinstinkt.

Ja det är väll de stigmat de vill ha? Att bli lämnade ifred med sin drogverksamhet och rivaliseringskrig helt öppet i samhället.

Undrar förresten hur avloppsmätningarna av narkotikaklassat ser ut idag i jämförelse med för 10 år sen.
Citera
2024-04-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyBrother
Intervjun nyss på Tv4 nyhetsmorgon med systerns man var det bästa på länge. Det behövs någon som pratar öppet, ärligt, genuint!! Säger precis som det är, landet är i stor kris och ingen har lyckats göra NÅGOT åt saken. Det blir bara värre! Hur svårt ska det vara? Reportrar och politiker sitter och använder vackra ord och påstår att det görs ett fantastiskt jobb. Dom tillåts komma undan med sina lögner. Dags att prata om saken exakt hur den är nu. Det är en början till förändring.

Kan du länka till intervjun?
Citera
2024-04-12, 17:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Vad jag undrar är hur det kan vara öppen drogförsäljning i området och polisstationen ligger 500m därifrån?
Den kanske är obemannad.
Det fattas 10 000 poliser. Det går inte att komma ifrån. Många poliser kommer att befinna sej i Malmö under melodifestivalen.
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-04-12 kl. 17:23.
Citera
2024-04-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Handla inte på närlivs. Gå inte på krogen. Gå inte på restauranger. Du får inskränka ditt liv rejält om du ska bojkotta dessa kriminella element.
Polisen är dessutom inte särskilt intresserade av småpojkarna som becknar. Man iakttar på håll och kanske memorerar ansikten, men drogförsäljning kan ske mer eller mindre öppet sedan en lång tid tillbaka. Möjligheterna att strypa deras inkomster minskar för varje år som går.

Tidigare i tråden har man läst att BO borde ha ringt polisen istället. Den verkligheten finns inte längre.

Ja, det är meningslöst att ringa polisen nuförtiden.
Man kan säga att BO inte hade något annat val än att ryta ifrån, som han verkar ha gjort.

Vi betalar världens högsta skatt, för en poliskår som är totalt impotent och verklighetsfrånvänd. Alltså måste oskyddade civila medborgare själva ryta ifrån.

BO gjorde på sätt och vis polisens jobb. Han "steppade upp" och försökte skapa ordning, som Götbladh ber oss att göra.

BO följde hennes råd och belönades med en kula i ansiktet.
Citera
2024-04-12, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
"Ungdomarna" var tydligen "rädda" och "upptrissade", då blir de "oberäkneliga" och "farliga". Stackars "ungdomarna"!

Vad fan är det här för dynga på SVT?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/diamant-salihu-redan-upptrissad-stamning

Låter mer som de pratar om nån sorts farlig djurart. Skulle inte ha skrämt dem. Det är BOs fel som skrämde upp dem. De är farliga och oberäkneliga.

På min tid 80- och 90-talet gick inte unga med pistoler och skjöt människor i ansiktet.

På min tid spelade vi boll och kula och om någon vuxen sa till att tex inte cykla på trottoaren blev man lite så där skraj och bad om ursäkt.

Politikerna och regeringen har lockat hit och importerat slödder från vidriga, äckliga kulturer och länder i miljontals. Vad trodde ni regeringen? Hur tänker ni?
Citera
2024-04-12, 17:24
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestein
Jo det kan man väl säga och självklart är det helt sjukt att sådant här ens får ske i vårat land. Men jag säger bara att det kanske var som så att han sa lite för mycket när han gick fram till dom. Som sagt det är endast min erfarenhet av polacker som jag stött på genom gamla kneg.
Skjuten i ansiktet, mördad o 12-årige sonen bredvid. Jag ser du moraliserar med "kanske.. sa lite för mycket".
Det handlar inte om att det skulle vara fel säga ifrån, det handlar om våldsmän, mördare, helt respektlösa människor. Grunden till problemen är "våra" politiker, som dyker upp vid mord som ger särskilda rubriker i media med ord som "pappa", "barn", "skjuten i ansiktet" o liknande. Moraliserandet bör läggas över mot mördarna o politkerna som skapat landet Upplösning. Politiker som står i sin egenproducerade dynga utan verkliga åtgärder o som säger de ska bekämpa det de själva skapat.

Du får skicka begravningsblommor med texten "Du sa för mycket, därför är du död".
Sverige år 2034 kommer generellt sett likna Skärholmen i sammansättning, så kan vi tänka vår framtid.
Senast redigerad av RamsundAktaRingen 2024-04-12 kl. 17:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in