Citat:
Jag tror som du att det var barnet han ville döda i första hand och inte Saga. Hon ville inte göra abort, så hon fick också stryka med… allt för att bevara hedern. Varför skulle han annars ha googlat på att döda ett foster och bett Diana att sparka Saga i magen?
Håller med den analysen. Av min läsning i FUP:en;
Han var väldigt hårt hållen hemifrån. Ständigt frågande vart han var, bad om lov för att gå ut o spela fotboll med kompisar etc. Sjukligt med tanke på att det är en "vuxen" person ( vill inte använda ordet människa för detta är inget han förtjänar ) vi pratar om.
Saga ville som sagt inte göra abort vilket han ville. Pressen oundviklig under de 7 månaderna som gick.. dels hemifrån med hans psykotiska mor som även gjorde honom påmind om sin ställning genom uttryck som " du träffar vell ingen viting" etc. Öppet rasistisk men något hon fullständigt blånekar i sitt förhör givetvis. Där är det " åh nej inga problem, vi blir bara glada om han träffar nån här, vi känner andra somalier som är gifta med vita osv ". Bullshit!
Intressant att han även skrev till en investeringssida ( kommer ej ihåg namnet ) på IG där han öppet skriver om sin situation med barn osv på gång och även då att han inte kommer få ihop ekonomin till det hela. Detta förstår man när han även behövt hjälpa familjen hemma med hyra o släktingar utomlands etc.
Jag antar att "näst sista utvägen" i hans sjuka värld var att Diana skulle sparka Saga i magen för att hon skulle förlora fostret. Det är så överjävligt att man nästan spyr bara man skriver det.
Blev till slut kollaps med barnet nära att anlända och däri hans ovilja att ha det, ny lägenhet de skulle flytta till bara dagarna efter, får ej ihop ekonomin, trycket och avskyn från familjen till situationen om han valt att berätta...lägg till hedersproblematiken. Sedan i honom en sinnessjuk och definitivt fullständigt drägg till person så kom den tragiska utgången. Det tog på en att läsa förhören o annat o flera tillfällen inträffa när jag kände för att ge fan i det pga avsmaken till denna jävel. Nonchalant, narcissistisk, högfärdig, fullständigt verbalt obegåvad. Men att försöka på nått sätt förstå blev dragningskraft till det, även om det omöjligt går...
Nej, fy fan för att ha tagit hit såna människor som från start avskyr tanken att ens barn ska träffa en "viting" och därmed även avsmak mot samhället i stort kan jag ju bara anta. Hur i helvete är det ens tänk att det ska funka?!