2024-04-12, 08:32
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är du helt 100 på den fetade biten? Jag har nämligen hört att det ska vara färdigt i December, vilket ska vara anledningen till att lånet inte sträcker sig över hela säsongen då Sheffield vill sälja.

Sen spelar det mindre roll vad Coulibaly har för lön idag. Om han inte får spela, och komma i form kommer han aldrig få ett liknande kontrakt igen. Kanske något överdrivet exempel, men De Gea har ju 0 i lön just nu..

Garanterat att Manuel ringt och försökt få honom till FC Stockholm
Senast redigerad av London 2024-04-12 kl. 09:31.
Citera
2024-04-12, 08:57
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Pajasnivå som vanligt.

Det syntes klart och tydligt att Tokmac är för bra för Allsvenskan. Vi plockade in honom på ren tur. Stjärnorna stod rätt med skador, utfrysning och att hans bästa kompis Wikheim spelade hos oss. Danielson kunde ha släppt straffen och isf hade hade gjort hattrick på 15 min inhopp i debuten.

Inför finalen har vi alltså MINST 5 st urstarka straffläggare:
1. Danielson - "he don't miss"
2. Gulliksen - 🤙😎🤙
3. Sabovic - 🔫🔫
4. Tokmac - Straffläggare i Ferencvaros
5. Hümmet - 👀

Bahahaha efter ett inhopp med två mål är han "för bra för allsvenskan"? 😂
Citera
2024-04-12, 08:59
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Har för mig att jag hört att man kan underhålla gräs och andra växter helt utan solljus numera genom att använda LED lampor istället. Huruvida detta är sant eller inte låter jag dock vara osagt. Rörande mattan så måste det kunna gå att få tag på betydligt bättre plastmatta än den man har. Det enda sand-debaclet visade för mig är att dom som driftar helt och hållet skiter i hur värdelöst underlaget är så länge klagomålen hålls inom rimliga nivåer och dom slipper betala top dollar.

Det finns i alla fall odlings-LED i för mindre skala, men om det går att skala upp låter jag vara osagt..

Men ja SGA verkar ju till ingens förvåning vara klåpare, stockholms stad motarbetar sporten och de har ju ett visst förhandlingsöverläge i och med att det inte finns något särskilt urval av arenor att spela på. Ska fan fråga nästa medlemsmöte vad vi kan göra som förening.
Citera
2024-04-12, 09:00
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Bahahaha efter ett inhopp med två mål är han "för bra för allsvenskan"? 😂
Sant.

Det var trots allt bara lilla Häcken.

Vi får invänta kvalificerat motstånd innan slutsatser dras.
Citera
2024-04-12, 09:06
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Den frågan undviker han alltid, han har inte varit där.

Han är en fegis med andra ord .
Citera
2024-04-12, 09:14
Medlem
Vad var JJ storhet va fan gjorde han bra gå den "hype" hqn hade
Sitter slölyssnar på poddradio och Jesper Jansson är gäst och kommer in på när han värvade Amoo från FCK när Amoo var dömd till fängelse för våldtäkt.
Och han stödjer värvning fullt ut fortfarande, pga alla vände Amoo ryggen,jag kände mig som en extra pappa som inte kunde vända han ryggen.

Amoo idag är spårlöst borta.
Citera
2024-04-12, 09:30
Medlem
Citat:
Är du helt 100 på den fetade biten? Jag har nämligen hört att det ska vara färdigt i December, vilket ska vara anledningen till att lånet inte sträcker sig över hela säsongen då Sheffield vill sälja.

Sen spelar det mindre roll vad Coulibaly har för lön idag. Om han inte får spela, och komma i form kommer han aldrig få ett liknande kontrakt igen. Kanske något överdrivet exempel, men De Gea har ju 0 i lön just nu..
Jag har hört precis tvärtom från flera olika håll, och sälja med 6 månader kvar på kontraktet är ju knappast en kassako, då spelaren redan kan förhandla med andra klubbar då. Och kontrakt som går ut mitt i säsongen har jag typ aldrig sett i England generellt, låter väldigt märkligt.

Alldeles oavsett om han skulle välja att ge upp massa miljoner för att spela vänsterytter för Henning Berg så är han för tillfället helt värdelös och tills han visar nåt annat är det här en haverivärvning av Berntsen.
Citera
2024-04-12, 09:37
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Sant.

Det var trots allt bara lilla Häcken.

Vi får invänta kvalificerat motstånd innan slutsatser dras.
Vad hade han för stats i Ferencvaros? Typ 1 skott på mål senaste 3 säsongerna? I ett ecl-lag? Sedan råkar han snubbla in två mål mot ett EL-lag och du tycker han är "för" bra?
Citera
2024-04-12, 10:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Jag har hört precis tvärtom från flera olika håll, och sälja med 6 månader kvar på kontraktet är ju knappast en kassako, då spelaren redan kan förhandla med andra klubbar då. Och kontrakt som går ut mitt i säsongen har jag typ aldrig sett i England generellt, låter väldigt märkligt.

Alldeles oavsett om han skulle välja att ge upp massa miljoner för att spela vänsterytter för Henning Berg så är han för tillfället helt värdelös och tills han visar nåt annat är det här en haverivärvning av Berntsen.
Jag kollade upp det precis, och det verkar som du har rätt om kontraktslängden om man ska tro denna;

Coulibaly's contract runs out in the summer after he was handed a 12-month extension in the summer following the Blades' promotion in the summer

https://www.thestar.co.uk/sport/football/sheffield-united/sheffield-united-ismaila-coulibaly-transfer-plan-chris-wilder-4441208

Hur som helst är det klart att man hoppats på mer ur Coulibaly, men att det samtidigt finns utrymme att växa för en spelare som iaf. tidigare visat hög nivå av fotboll. Huruvida det är en flopp eller inte vid slutet av lånet kommer hur som helst avgöras i hur mycket lånet kostat vs. vad vi fått ut. Jag personligen avskyr lån rent generellt då jag ser det som att man utvecklar andra klubbars spelare, men samtidigt får vi fortsatt brösta såren av ML och BWs misskötsel av klubben.
Citera
2024-04-12, 12:49
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/jQ99Ae/ifk-varnamo-far-nej-till-ny-arena-allsvenskan?utm_medium=SocialEchobox&utm_source=Fa cebook&fbclid=IwAR0q3kR2zc3x3ji0WQgXYinTzhgQowq2cm 12VDYOKvL1jrGktHJR_SDtLVU_aem_AaiF2ykbGvsySNQRKhj_ Qcx-Eh5 7sN9dCjcOF2cHKdo1eq_ny468Plbsb1xgr7NsYGU3dmDF38ki8 XvfEFjkpKV7#Echobox=1712916786

Som om Värnamos gräsmatta inte duger , nu har man även fått nej till bygglov av nya arenan
Citera
2024-04-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarpung
Varför vägrar du svara på att du aldrig varit på en DIF match, bor i Småland och hatar "Solna" ?

Mao du är fel person att kalla någon för pajas när du är den största här
Hahaha ja visst är det en riktig pajas du pratar om. Pojken har skrivit Solna på detta forum så många gånger att han borde få ett pris för den bedriften 🤔😂
Citera
2024-04-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Dahbo har precis förlängt över 2027. Klass!
Ja det där bör vara en värdefull krita
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in