2024-04-11, 22:23
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/therns-ilska-jag-tror-inte-kommunen-forstar-allvaret/

För att återgå till debatten om Värnamos gräsplan så är Simon Thern inte nådig i sin kritik .

Man får hålla med om att det är Värnamo kommun som ska ha skit , INTE klubben .
Citera
2024-04-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Tokmac beräknas vara redo för 90 min till Cupfinalen.

Hur känner du inför det?

Varför vägrar du svara på att du aldrig varit på en DIF match, bor i Småland och hatar "Solna" ?

Mao du är fel person att kalla någon för pajas när du är den största här
Senast redigerad av Sommarpung 2024-04-11 kl. 23:19.
Citera
2024-04-11, 23:10
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aiks-coulibaly-forklaring-da-hade-han-kostat-20-40-miljoner/?utm_source=twitter_fk&utm_medium=social&utm_campa ign=fotbollskanalen_nyheter

När man motiverar utländska spelares existens i truppen med att de kan träna mycket när de är skadefria och i form och det rör sig om ett halvårslån och en fotbollsinvalid, då är det illa.
Citera
2024-04-12, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Tokmac beräknas vara redo för 90 min till Cupfinalen.

Hur känner du inför det?

Jag känner absolut inget alls, en av elva spelare på plan. Men det går väl som vanligt i Ariska IF, om en mörkhyad gör en mindre bra insats så är det nöta bänk.
Citera
2024-04-12, 05:15
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Jag känner absolut inget alls, en av elva spelare på plan. Men det går väl som vanligt i Ariska IF, om en mörkhyad gör en mindre bra insats så är det nöta bänk.
Är det Afghanföreningen i Malmö eller?
Citera
2024-04-12, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är det Afghanföreningen i Malmö eller?

Spelar Tokmac i Malmö? Är ju allmänt känt att mörkhyade har svårt att få spela i Ariska Diffen.
Citera
2024-04-12, 05:35
Medlem
Teus avatar
Citat:
Spelar Tokmac i Malmö? Är ju allmänt känt att mörkhyade har svårt att få spela i Ariska Diffen.
Förlåt, det är jag som är seg. Jag läste Ariska, funderade på att det var ett ganska lustigt namn, och förväxlade det med Ariana. Ser nu att du menade diffen.
Citera
2024-04-12, 07:12
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aiks-coulibaly-forklaring-da-hade-han-kostat-20-40-miljoner/?utm_source=twitter_fk&utm_medium=social&utm_campa ign=fotbollskanalen_nyheter

När man motiverar utländska spelares existens i truppen med att de kan träna mycket när de är skadefria och i form och det rör sig om ett halvårslån och en fotbollsinvalid, då är det illa.
Du tycker inte det är lite överdrivet att kalla honom för fotbollsinvalid? Hela grejen med korttidslånet var för övrigt därför att han sitter på utgående kontrakt med Sheffield, tror det går ut i typ December i år? Men visst var förhoppningarna att han inte skulle ha någon längre startsträcka..
Citera
2024-04-12, 07:40
Medlem
Citat:
Du tycker inte det är lite överdrivet att kalla honom för fotbollsinvalid? Hela grejen med korttidslånet var för övrigt därför att han sitter på utgående kontrakt med Sheffield, tror det går ut i typ December i år? Men visst var förhoppningarna att han inte skulle ha någon längre startsträcka..
Aningen överdrivet, men poängen gick fram. En notoriskt skadad spelare som bidrar till träningskulturen om han är frisk.

Nej, kontraktet är till juni nästa år med en årslön på dryga 7 miljoner SEK. Det krävs alltså en övergångssumma eller ett bryt av kontraktet för att det ska bli en permanent övergång. Antingen ska Coulibaly stå över hela eller stora delar av sin lön och gå med på en vadå? 1/7 av lönen i aik alternativt om Sheffield som redan åkt ur premier League, med en Championship-ekonomi nästa år köper ut spelaren.

Till största sannolikhet är det här ett korttidslån av en spelare ur form som när han är i form bidrar till träningsmiljön, men det är han ju inte.

Och Holmenkollen som har kroniska knäproblem men när han är frisk så bidrar även han till träningskulturen, men det är han ju aldrig.

Mycket ska till för att det här ska vändas till nåt positivt, än så länge är det två radikalusla värvningar.
Citera
2024-04-12, 07:41
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Du tycker inte att det är överdrivet att plocka in Guidetti, Fischer och Coulibaly i tre raka fönster?

Solna imploderar utan sina kopplingar till Universal.
Citera
2024-04-12, 07:46
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Pajasnivå som vanligt.

Det syntes klart och tydligt att Tokmac är för bra för Allsvenskan. Vi plockade in honom på ren tur. Stjärnorna stod rätt med skador, utfrysning och att hans bästa kompis Wikheim spelade hos oss. Danielson kunde ha släppt straffen och isf hade hade gjort hattrick på 15 min inhopp i debuten.

Inför finalen har vi alltså MINST 5 st urstarka straffläggare:
1. Danielson - "he don't miss"
2. Gulliksen - 🤙😎🤙
3. Sabovic - 🔫🔫
4. Tokmac - Straffläggare i Ferencvaros
5. Hümmet - 👀
Senast redigerad av cokehyena 2024-04-12 kl. 07:53.
Citera
2024-04-12, 08:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Aningen överdrivet, men poängen gick fram. En notoriskt skadad spelare som bidrar till träningskulturen om han är frisk.

Nej, kontraktet är till juni nästa år med en årslön på dryga 7 miljoner SEK. Det krävs alltså en övergångssumma eller ett bryt av kontraktet för att det ska bli en permanent övergång. Antingen ska Coulibaly stå över hela eller stora delar av sin lön och gå med på en vadå? 1/7 av lönen i aik alternativt om Sheffield som redan åkt ur premier League, med en Championship-ekonomi nästa år köper ut spelaren.

Till största sannolikhet är det här ett korttidslån av en spelare ur form som när han är i form bidrar till träningsmiljön, men det är han ju inte.

Och Holmenkollen som har kroniska knäproblem men när han är frisk så bidrar även han till träningskulturen, men det är han ju aldrig.

Mycket ska till för att det här ska vändas till nåt positivt, än så länge är det två radikalusla värvningar.
Är du helt 100 på den fetade biten? Jag har nämligen hört att det ska vara färdigt i December, vilket ska vara anledningen till att lånet inte sträcker sig över hela säsongen då Sheffield vill sälja.

Sen spelar det mindre roll vad Coulibaly har för lön idag. Om han inte får spela, och komma i form kommer han aldrig få ett liknande kontrakt igen. Kanske något överdrivet exempel, men De Gea har ju 0 i lön just nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in