2024-04-11, 18:32
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag föredrar dock en bra naturgräsplan. Och jag saknar definitivt gräset på Rambergsvallen.
Ja, jag var jättenöjd med naturgräset i Europa under sommaren 2022. Där pratar vi klass. Och av någon anledning hanterade vi detta jämna och snabba underlag väldigt bra? 🤔
Citera
2024-04-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Lite störande är det ändå med alla mff-are som skyller på IFK Värnamo och inte Värnamo kommun.

Det kan jag väl hålla med om nog lite dåligt pålästa, uselt av kommunen att återigen misslyckas med att ha en spelbar plan i mitten av april, verkar inte som dom gör ett skit mer än klipper gräset och uselt av svff att inte ta beslut före och dessutom flytta matchen till måndag, hur är det för våra supportrar som ska dit som kanske ska jobba på måndagen och redan hade planerat in söndagen.
IFK Värnamos fel är det definitivt inte, dom är nog lika besvikna som vi är.
Citera
2024-04-11, 19:19
Medlem
Citat:
Såhär ser rangordningen ut gällande underlag för fotboll.

1. Fint naturgräs
2. Hybridgräs
3. Fint konstgräs
4. Grus
5. Dåligt naturgräs
6. Asfalt
7. Mänsklig avföring
8. Dåligt konstgräs a la Tele2 2023

Nja dåligt naturgräs går före grus alla dar i veckan och det borde läggas till en ny plats 8 nämligen spikmatta och flytta ner tele2 till plats 9
Citera
2024-04-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Nja dåligt naturgräs går före grus alla dar i veckan och det borde läggas till en ny plats 8 nämligen spikmatta och flytta ner tele2 till plats 9

Straight up
Citera
2024-04-11, 19:42
Medlem
Vem tror ni av alla deltagare lag kniper andra platsen i år? Funderar på ett bet där men känns lite oklart nu
Citera
2024-04-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarpung
Vem tror ni av alla deltagare lag kniper andra platsen i år? Funderar på ett bet där men känns lite oklart nu

Undrar fan om inte det blir Häcken till slut ändå, visst ingen vidare start men det tar sig nog. Diffen tror jag inte topp 3 ens, i sommar sticker bergvall, dom ska ut i europa o kvala, har en del åldersstigna spelare, Nu har jag inte sett exakt varenda minut han spelat men Gulliksen har inte imponerat på mig mer än i en match, men han verkar ju skita i allt vad defensivt ansvar heter.
Tokmac var en jävla debut men frågan är var det en engångsgrej eller inte, leach holm har varit bra men klen poängproduktion ändå hittills.
En sak är jag näst intill säker på, vinner dom inte cupfinalen får dom bara kvala till ecl och utan extra chanser tror jag dom får svårt att nå gruppspel.
Citera
2024-04-11, 20:33
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Grus är så jäkla underskattat! Var ett fint underlag att spela på men jag antar att lille Freddeponken alltid tyckt det är läskigt med skrubbsår på knäna?
Citera
2024-04-11, 20:47
Medlem
Citat:
Grus är så jäkla underskattat! Var ett fint underlag att spela på men jag antar att lille Freddeponken alltid tyckt det är läskigt med skrubbsår på knäna?

Nejdå det har sin charm, men föredrar ju lite gräs i alla fall Frusna grusplaner har man spelat på ett antal gånger.
Citera
2024-04-11, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarpung
Btw, känns det inte fel på något vis att sitta i en hydda i Smålands inland och claima att vara hardcore diffare? Ett Stockholms lag du aldrig ser irl? Snackar om Solna hit och dit men har du varit där?

Den frågan undviker han alltid, han har inte varit där.
Citera
2024-04-11, 21:50
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Undrar fan om inte det blir Häcken till slut ändå, visst ingen vidare start men det tar sig nog. Diffen tror jag inte topp 3 ens, i sommar sticker bergvall, dom ska ut i europa o kvala, har en del åldersstigna spelare, Nu har jag inte sett exakt varenda minut han spelat men Gulliksen har inte imponerat på mig mer än i en match, men han verkar ju skita i allt vad defensivt ansvar heter.
Tokmac var en jävla debut men frågan är var det en engångsgrej eller inte, leach holm har varit bra men klen poängproduktion ändå hittills.
En sak är jag näst intill säker på, vinner dom inte cupfinalen får dom bara kvala till ecl och utan extra chanser tror jag dom får svårt att nå gruppspel.
Tokmac beräknas vara redo för 90 min till Cupfinalen.

Hur känner du inför det?
Citera
2024-04-11, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Tokmac beräknas vara redo för 90 min till Cupfinalen.

Hur känner du inför det?
Känns bra här. Hoppas grisbönderna får stryk.
Citera
2024-04-11, 21:56
Medlem
Citat:
Den frågan undviker han alltid, han har inte varit där.

Ja, riktigt udda person. Går omkring med dif halsduk i Målilla och hatar Solna. Varje by har en sån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in