2024-04-12, 07:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Påstår???
Det finns tiotusentals bilder på den enorma förstörelse Ryssland har orsakat, nästan hela östra
Ukraina är jämnat med marken.

Du kanske minns Grozny och Aleppo för att nämna ett par storstäder som ryssarna terrorbombat till grushögar?

Kiev kastar hela tiden in nya trupper och ny militär materiel i ett krig de ändå inte är i närheten av att kunna vinna. Andelen *civila* dödsoffer är dock fortsatt låg, medan Ukraina gödslar marken med sina egna inkallade truppers kroppar.

Det är inte min uppgift att försöka läsa dina tankar om du uttrycker dig nebulöst (eller alternativt försöker flytta målstolparna). Ditt påstående nyss att de flesta ryska missiler är inprogrammerade mot rent civila mål är fortfarande bullshit.
Citera
2024-04-12, 07:10
Medlem
Behövs soldaterna, då behövs dem. Blir svårare för ryssarna om de mobiliserar, så go ahead
Citera
2024-04-12, 07:11
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Riktigt skrämmande dokumentär av tyska DE.
https://youtu.be/TaDxSo7oVuE?si=w0PNCIVa9A82nyK0
Ja, en riktigt bra dokumentär om Putins rike. Sjukt hur utstuderat Kreml styr landet, ryska befolkningen är förd bakom ljuset och får betala högt pris.
Citera
2024-04-12, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz

Varför är det viktigt för dig att försöka relativisera och spela ner ryssarnas övergrepp mot civila i Ukraina?

En av tre.
Sinnessjuk svensk stalinist
Serb vars mormor dog i bombningarna
Islamist

Finns visserligen några förvirrade nazister också men de verkar få och de flesta fejkade
Citera
2024-04-12, 07:14
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
God Bye Ukraina.

Första attacken på Kiev på flera dagar. Då kan det bara betyda att Ukraina inte har flera luftvärn-missiler.
Ryssen får nog tillbaka 😊
Citera
2024-04-12, 07:19
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nej, det stämmer inte alls, sluta ljug vatnik.

Nu är det kanske inte topic men om du kollar min historik så ser du att jag är så långt ifrån en ”vatnik” som man kan komma, så jag undanber mig den typen av trams. Tack på förhand
Citera
2024-04-12, 07:22
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kiev kastar hela tiden in nya trupper och ny militär materiel i ett krig de ändå inte är i närheten av att kunna vinna. Andelen *civila* dödsoffer är dock fortsatt låg, medan Ukraina gödslar marken med sina egna inkallade truppers kroppar.

Det är inte min uppgift att försöka läsa dina tankar om du uttrycker dig nebulöst (eller alternativt försöker flytta målstolparna). Ditt påstående nyss att de flesta ryska missiler är inprogrammerade mot rent civila mål är fortfarande bullshit.
Ryssen har fortfarande inte tillträde till Ukraina, Ukrainarna kommer slå ihjäl ryssar tills de har lämnat landet.
Citera
2024-04-12, 07:23
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Du vet?
Hur då?
Berätta och länka gärna till fakta.
Det är väl den som påstår sig veta om de ryska förlusterna som ska länka till fakta.
Jag tror heller inte på ryska uppgifter om ukrainska förluster.
Allt är propaganda från båda sidor och det är bara löjligt att posta siffror på döda och skadade varje dag.
Citera
2024-04-12, 07:48
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det är väl den som påstår sig veta om de ryska förlusterna som ska länka till fakta.
Jag tror heller inte på ryska uppgifter om ukrainska förluster.
Allt är propaganda från båda sidor och det är bara löjligt att posta siffror på döda och skadade varje dag.

Det är stor skillnad mellan de båda sidornas syn på fakta och sanning. Den ryska sidan sprider medvetet en stor mängd desinformation och lögner både officiellt men också genom sina trollfabriker. Detta med syftet att skapa förvirring och urvattna sanningen.

Håller du inte med om detta?
Citera
2024-04-12, 07:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Det är stor skillnad mellan de båda sidornas syn på fakta och sanning. Den ryska sidan sprider medvetet en stor mängd desinformation och lögner både officiellt men också genom sina trollfabriker. Detta med syftet att skapa förvirring och urvattna sanningen.

Håller du inte med om detta?
Nej, båda sidor samma skit och det är bara naiva som tror att Ukraina skulle vara ett bättre land än Ryssland.
Citera
2024-04-12, 08:00
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Nej, båda sidor samma skit och det är bara naiva som tror att Ukraina skulle vara ett bättre land än Ryssland.

Ukraina är ett bättre land redan av den anledningen att det inte är en fascistisk diktatur som överfaller sina grannländer. Nog så viktigt.
Citera
2024-04-12, 08:03
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ukraina är beroende av hjälp från väst och de skulle tappa stödet på tre mikrosekunder om de ljög som Ryssen ljuger. Och det vet de (och du) om.
Tänkt dig om ledningen för Ukrainas stats-TV dagligen började prata om att dränka ryska barn, förinta alla ryssar eller att atombomba Moskva. Tror du EU skulle vara roade?

Tycker vi kan enas om att du helt enkelt har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in