2024-04-12, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera

Varför kan ungdomar göra något sådant fruktansvärt? Jag är övertygad om att det delvis kan förklaras av gener, som ett resultat av generationers inavel. Det skapar personer med låg intelligens, och låg tröskel till aggressivitet och våld samt dålig impulskontroll och avsaknad av empati och konsekvenstänkande.

Rasism rakt av. Har inget med saken att göra.

I sina hemländer gör de inte samma sak för att de dör. Det tolereras inte för en sekund.

Ungdomar används i gängen för att de inte straffas i Sverige. De vet om att de är immuna.
Ingen vuxen kan göra något här. Vuxna riskerar allt. Ungdomarna riskerar inget.

I Sverige är man så vek att man inte vågar straffa ungdomar. Det är det som är problemet.
Citera
2024-04-12, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Varför cyklade han till Skärholmen om han bodde i Enskededalen?

Spelar ingen roll alls.
Citera
2024-04-12, 07:29
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Detta lär komma som en överraskning men det är faktiskt möjligt att säga ifrån till kriminella människor utan att ha sitt barn med sig...

Så du tycker att när föräldrar är i närheten av sina barn och ser något så ska den som vuxen vara tyst?

Det är en oskriven regel att den vuxna ska säga till de som är yngre om de beter sig på ett sätt som samhället klassat som skadligt beteende.

Att utgå från att bli skjuten på dagen när man har ett barn med sig när man säger till några ungdomar, är ju en nivå som nog få i förväg föreställt sig kan hända.

Eller att de skulle gå på hans son.

Jag tror det är ett rasmotiverat mord, om mannen varit mörkhyad hade de inte skjutit honom.

Har du träffat honom? Eller gänget?

Tror du att de gänget han träffade med sin kritik hade skjutit honom om de var svenskar?
Citera
2024-04-12, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Så du tycker att när föräldrar är i närheten av sina barn och ser något så ska den som vuxen vara tyst?

Det är en oskriven regel att den vuxna ska säga till de som är yngre om de beter sig på ett sätt som samhället klassat som skadligt beteende.

Att utgå från att bli skjuten på dagen när man har ett barn med sig när man säger till några ungdomar, är ju en nivå som nog få i förväg föreställt sig kan hända.

Eller att de skulle gå på hans son.

Jag tror det är ett rasmotiverat mord, om mannen varit mörkhyad hade de inte skjutit honom.

Har du träffat honom? Eller gänget?

Tror du att de gänget han träffade med sin kritik hade skjutit honom om de var svenskar?

Jag skulle INTE säga ifrån om jag har barn med mig. Inte av rädsla för att bli dödad, i vart fall inte före igår... Utan för att undvika otäck konfrontation. Standard tillbaka är ju okvädningsord och hotfulla kroppsspråk. Har personen minsta lilla våldskapital finns det ju flera steg på våldskalan innan dödligt våld - samtliga vilka barn ska skyddas från.
Citera
2024-04-12, 07:37
Medlem
jahahans avatar
Riktigt tragiskt detta. Hanif Bali har startat en insamling till hans familj om någon är sugen att donera pengar till sonen.
Citera
2024-04-12, 07:39
Avslutad
Enligt TV4 nyheterna är ingen gripen för skjutningen på Mikael.

För jävligt.

Hoppas innerligt polisen inte gör bort sig här.

Kräken som utfört detta måste hittas, straffas och ut ifrån vårt land med hela släkten.
Citera
Medlem
Hoppas grabben har en närvarande relation med sin mamma, att hon finns i hans liv. En sån unge hade jag tagit emot med öppna armar och gett ett nytt hem.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Dom bör ha span på misstänkta nu efter kamera och masttömningar. Vittnen osv. Kommer säkerligen flera gripanden inom kort. Självklart Inget dom pratar med media om.

Inte ett enda gripande än så länge.

Pinsamt.
Citera
2024-04-12, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy

Korrektion: Du vill att det ska vara rasmotiverat.

Invandrarna mördar varandra hela tiden. Hudfärg stoppar ingen av dem.

Polacken dog för att han lade sig i. Och att ungdomarna vet att de inte straffas. Det är därför gängen använder sig av dem från första början.
Citera
2024-04-12, 07:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Inte ett enda gripande än så länge.

Pinsamt.

Är det något göng som härjar på orten botde många veta vilka de är. Förhoppningsvis bara en tidsfråga innan de plockas in.
Citera
2024-04-12, 07:49
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxLilja
Jag skulle INTE säga ifrån om jag har barn med mig. Inte av rädsla för att bli dödad, i vart fall inte före igår... Utan för att undvika otäck konfrontation. Standard tillbaka är ju okvädningsord och hotfulla kroppsspråk. Har personen minsta lilla våldskapital finns det ju flera steg på våldskalan innan dödligt våld - samtliga vilka barn ska skyddas från.

Om fler vuxna backat undan så som du beskriver då förklarar det ännu tydligare hur yngre kunnat format sig efter det fria spelrummet och knappt förväntar sig att vuxna ska säga till dom.

Alla vuxna har en skyldighet att säga till oavsett om de har barn med eller inte.

Barnen behöver se sina föräldrar agera som samhällsbeskyddare.

Att som vuxen titta bort är inte att vara vuxen människa.

Och uppenbarligen fick Mikael ta den vuxna rollen för hundratals andra vuxna Skärholmenbor som inte tagit sin vuxna roll på allvar.
Citera
2024-04-12, 08:05
Medlem
StartGenealogys avatar
Om det stämmer att de söker efter fyra svarta bakom mordet på den vita 39-åriga Mikael så ligger alla de som vill ha svarta i Sverige också bakom.

Kedjan innan mordet är lång och vissa länkar är tyvärr vita, men vissa av de vita kanske inser bättre nu
och som ångrar att de lagt sina röster på att dessa fyra svarta ska fått komma till Sverige och fått stanna kvar i Sverige hittills.
Senast redigerad av StartGenealogy 2024-04-12 kl. 08:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in