2024-04-12, 05:35
Medlem
Get-Schwiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Förstår inte varför varenda tråd på fb måste handla om ursprung …

Det finns bra svenskar det finns dåliga
Det finns bra polacker det finns dåliga
Det finns bra araber det finns dåliga

Bara släpp det, ni kommer inte gå svar på händelsen beroende på vad personerna har för ursprung

Det är ju en ganska så viktig fråga.
Hade Mikael skjutits om han sett utländsk ut?

Jag håller med om att det är mycket tjafs om ursprung och det ska direkt påpekas att Mikael va polack.
Men vad jag tror är att invandrarkidsen såg en vit man, tog honom för en svensk och kastade säkert ut sig nåt i stil med ”jävla svennefitta”.
Mikael hoppar av cykeln och ska ta ett snack med gänget.

Hade Mikael sett ut som en arab eller afrikan, hade han då blivit skjuten?
Senast redigerad av Get-Schwifty 2024-04-12 kl. 05:42. Anledning: Stavfel
Citera
2024-04-12, 05:38
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BethDutton
Han har rätt...det var tre...det första i marken, sedan 2 i snabb följd, ett i huvudet och ett i bröstet.
Om någon utifrån detta påstår att det var ett misstag att skott gick av...vilken någon här tidigare antydde...stick och brinn...3 skott går inte iväg av nåt jävla misstag.

3 skott.. de flesta härinne har aldrig skjutit pistol ens på skjutbana.
De vet inte hur trögt det är att trycka av.
Citera
2024-04-12, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Get-Schwifty
Det är ju en ganska så viktig fråga.
Hade Mikael skjutits om han sett utländsk ut?

Jag håller med om att det är mycket tjafs om ursprung och det ska direkt påpekas att Mikael va polack.
Men vad jag tror är att invandrarkidsen såg en vit man, tog honom för en svensk och kastade säkert ut sig nåt i stil med ”jävla svennefitta”.
Mikael hoppar av cykeln och ska ta ett snack med gänget.

Hade Mikael sett ut som en arab eller afrikan, hade han då blivit skjuten?
Svar NEJ. Han hade troligen inte avrättats.
Citera
2024-04-12, 06:42
Medlem
Detta kommer nog leda till hårdare straff för alla även yngre ligister.
Citera
2024-04-12, 06:58
Medlem
Jag har försökt att hitta namn i tråden men finner inget.

Finns det namn/gissningar på vilka som mördade honom?
Citera
2024-04-12, 06:59
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
En intressant motbild mot det av media accepterade hjältenarrativet! Tack för den, oavsett trovärdighet, eller brist på sådan!

Motbild är det ju inte, Det är en förstärkning av hjälte narrativet. Kanske sann kanske inte.

Faktum är att Elias är skriven hos Mikaels föräldrar och Mikaels syster finns inte att hitta.
Mikael är skriven i Dalen, men bodde i skäris. Frun hittas inte.

De känner sig tvingade till folkbokföringsbrott för att skydda sig från gängen?
Senast redigerad av gofigur 2024-04-12 kl. 07:01.
Citera
2024-04-12, 07:05
Medlem
Detta får jag nog skit för av vissa men men...
Vi (Sverige) behöver fler människor som Michael. Som vågar stå upp för rättvisa, moral, och vad som är rätt och fel. Jag önskar att jag själv skulle våga göra likadant men vet att sanningen är en annan.
Han hade tidigare försökt genom polisen utan att något blivit annorlunda. Visst, han hade sonen med sig, men såg också till att han åkte vidare innan han själv stannade. Sonen var då i säkerhet.
Självklart visste han att det kunde medföra en risk att göra det han gjorde. Det förstår nog alla! Men det är också precis det som gör att vi behöver fler som honom! Som vågar agera! Som vågar försöka göra samhället bättre!
Detta är ENBART GMs skuld. Absolut ingen annans!!!
Vila i frid Michael och all värme och tankar till din modiga son samt till anhöriga
Citera
2024-04-12, 07:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Jag har försökt att hitta namn i tråden men finner inget.

Finns det namn/gissningar på vilka som mördade honom?

Jag tror inte man vet vilka gärningsmännen är än?

Jag HOPPAS polisen arbetat intensivt med fallet.

Det var ju finnas videoövervakning och vittne men jag har inte hört att man har någon misstänkt.
Citera
2024-04-12, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Om han nu månade för sitt område så är det mer än många andra vågar göra. Om alla stod upp så skulle dessa snorungar inte ta över.

Fast det stämmer inte.

Stod upp hur då? Ungdomarna kan skjuta ihjäl hur många de vill, inget kommer hända dem.
Gör en vuxen något åker de in.

Det är därför gäng använder sig av unga från början. De straffas inte. Man kan inte ha en sida som inte straffas och en sida som riskerar allt. Då har man förlorat innan fajten har börjat.
Citera
Medlem
Efter Maggan blev konfronterad så behöver TV4 stå bakom Maggan genom att säga "Pappan k"onfronterade ungdomsgäng

https://i.imgur.com/I6zGwWi.png
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag tror inte man vet vilka gärningsmännen är än?

Jag HOPPAS polisen arbetat intensivt med fallet.

Det var ju finnas videoövervakning och vittne men jag har inte hört att man har någon misstänkt.

Dom bör ha span på misstänkta nu efter kamera och masttömningar. Vittnen osv. Kommer säkerligen flera gripanden inom kort. Självklart Inget dom pratar med media om.
Citera
2024-04-12, 07:13
Medlem
TuvaLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Fast det stämmer inte.

Stod upp hur då? Ungdomarna kan skjuta ihjäl hur många de vill, inget kommer hända dem.
Gör en vuxen något åker de in.

Det är därför gäng använder sig av unga från början. De straffas inte. Man kan inte ha en sida som inte straffas och en sida som riskerar allt. Då har man förlorat innan fajten har börjat.

Genom att inte acceptera. Skulle 50 vuxna stå upp tillsammans så blir 4-5 snorungar inte så sturska även med pistol. De flyr hellre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in