2024-04-11, 18:33
Medlem
Varför gick systern ut med att M försökte ta pistolen ifrån horungarna? Förstör inte det utredningen och nu kan väl horungarna fabricera att skott råkat avlossats under just den händelsen, alltså utan uppsåt och GMs kan gå fria eller bli dömda för max vapenbrott eller vållande till annans död?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BBird
Om jag får drömma lite (drömma mycket?) så borde polisen ta kontakt med de som styr dom kriminella i Skärholmen och säga åt dom att själva lösa detta problem - döda de 4-5 (oavsett ålder) som utförde detta meningslösa mord, helst mycket blodigt och mycket grisigt. Annars kommer samhället att slå så hårt man kan mot all kriminalitet i Skärholmen och närliggande områden så deras "affärsverksamhet" drabbas mycket hårt. Tyvärr kommer det naturligtvis inte att hända men det är en trevlig dröm för mig... Sveriges nästa statsminister heter garanterat Åkesson. Han kommer att kämpa för Sverige och försöka utvisa eller låsa in alla kriminella.
Skärholmen kommer få problem med mycket mer poliser än vad det redan är.

Herrarna som utförde detta har pris på sina huvuden
Citera
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Du menar alltså att vanligt hederligt folk ska tänka sig för var de går och passa sig för att visa civilkurage för att inte riskera att bli skjutna av blatteungar? Du hör inte själv så jävla dumt du resonerar.
Ja har man sitt barn med sig ska man tänka till innan man konfronterar blatteungar som man stört sig på och vill få bort från gator och torg.

Han visste ju vad ungarna pysslade med där i tunneln. Varför utmana ödet.
Citera
2024-04-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BBird
Om jag får drömma lite (drömma mycket?) så borde polisen ta kontakt med de som styr dom kriminella i Skärholmen och säga åt dom att själva lösa detta problem - döda de 4-5 (oavsett ålder) som utförde detta meningslösa mord, helst mycket blodigt och mycket grisigt. Annars kommer samhället att slå så hårt man kan mot all kriminalitet i Skärholmen och närliggande områden så deras "affärsverksamhet" drabbas mycket hårt. Tyvärr kommer det naturligtvis inte att hända men det är en trevlig dröm för mig... Sveriges nästa statsminister heter garanterat Åkesson. Han kommer att kämpa för Sverige och försöka utvisa eller låsa in alla kriminella.

Hade de vart i min hemkommun hade ”Bossen” tvingat dem till närmaste polisstation och erkänna vad de gjort.

Ni pundare i Skärholmen bör bojkotta i protest
Citera
2024-04-11, 18:36
Medlem
Don-Karleones avatar
Otroligt hemsk händelse. Systerns uttalanden gör en ju helt förbryllad Om inte ens brors död ska räcka för att man ska tänka om, vad finns det då att göra?

Inte ett skit kommer förändras efter den här händelsen. Mikael är bara en av många. Tyvärr.

Vi alla vet ju var skon klämmer.
Citera
2024-04-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Det är vad sandnegrerna sitter och intalar sig själva just nu. Ett skott går inte av "av misstag". För att skottet ska gå av så måste vapnet vara osäkrat, och är det osäkrat så har man för avsikt att skjuta. Inget annat är rimligt att påstå.

Dom kan inte hantera ett vapen så nej inte omöjligt! Och lägg på där att dom är påtända av tramadol mm.
Citera
2024-04-11, 18:38
Medlem
Finns en man/unge som åker runt med rawbike i skärholmen och vårberg. Går runt och checkar andra ungar insta och snapchat ifall de följer hans fiender osv på sociala medier.

Vet någon vem jag pratar om m****
Citera
2024-04-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Nu tror jag skottet gått av misstag i tumultet då bo försökte ta vapnet från gärningsmannen.

Det rättfärdigar absolut inget i denna hemska situationen som blev.

Skottet? Av misstag? Det var 3 skott...misstag...knappast!
Citera
2024-04-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesunderbar
Har nu dubbelkollat om ny info har kommit fram på Expressen men det framkommer inget mer än "konfrontation" "försökte ta pistol" . Precis det jag har skrivit. Jävla idiot

Hur fan skulle han veta om det var en atrapp?
Hur fan skulle han veta vad som skulle hända om han INTE försökte ta pistolen?
Han kunde antagligen inte föreställa sig vad som skulle ske.
Jag hade inte heller väntat mig att bli skjuten i ansiktet av en för mig okänd person.
Man kan inte döma en person som plötsligt står framför ett skjutvapen. Finns inget rätt sätt att agera.
Den enda idioten är han som drog fram pistolen och avrättade en obeväpnad pappa, vars son blev indragen i avrättningen.
Tycker man att GM är det minsta försvarbar eller begriplig, är man dum i huvudet.
Han skulle naturligtvis inte ha plockat fram pistolen överhuvudtaget.
Citera
2024-04-11, 18:42
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Varför cyklade han till Skärholmen om han bodde i Enskededalen?
Citera
2024-04-11, 18:44
Medlem
Hoppas namn kommer fram snabbt och att utvisning sker asap.
Citera
2024-04-11, 18:44
Medlem
Jag misstänker att det här är inget gäng som har gjort det här. I alla fall inte någon av gängen som skjuter varandra höger o vänster. Det här är några halv gangstrar, säljer lite stöldgods eller lite röka här och där alltså grabbar från gården och en av dem precis fixat en gun och vill spela tuff inför sina vänner. De väsnas och har sig. Just då kommer mannen med sin son och det blir något bråk sen så försöker han ta den ifrån grabben under 18år och ett skott avlossas och råka träffa hans ansikte.

Alltså inget kall blodigt mord man ser på filmer där någon går fram och avlossar ett skott och hejdå. Kommer bli "Vållande till annans död" eller kanske dråp om det går så långt. Jag trodde hela tiden att var kallblodigt mord men det hela är en jävla olycka. Det hör man även på intervjun med systern annars hade hon varit mer uppjagad

Slöst bort 1 timme av mitt liv på det skitet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in