2024-04-11, 22:14
Medlem
Bumbi, du är verkligen så jävla dum i huvudet. Såg precis en tjej i din live som gav nåt tips om Final Cut när du babblade om datorer. Jag fattade det som att du blockade henne.

Varför blockar du folk heeeela tiden trots att de inte ens är taskiga? Du är verkligen dum i huvudet 😂
2024-04-11, 22:46
Avslutad
”Jag är en Youtube som streamar nöje” ser hon inget fel i, tvärtom. Men det är ju som om en alkoholist skulle streama när h*n super.
2024-04-11, 22:53
Avslutad
Ikväll sa hon att hon lärt sig nåt hon inte fattat innan: att även om hon sätter in 2000 kan hon förlora.

Alltså jösses.
2024-04-11, 23:08
Avslutad
Den som kollat på hennes live och som vidarebefordrat till mig blev blockad. B hade spellive, men hamnade som vanligt på noll igen. Min vän frågade hur mycket hon förlorat idag, då blev det block.

Ska jag behöva följa själv? 😂
2024-04-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Ikväll sa hon att hon lärt sig nåt hon inte fattat innan: att även om hon sätter in 2000 kan hon förlora.

Alltså jösses.

Hon spelade upp 1000kr på 15 minuter nu nyss också
2024-04-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gua-ka-mole
Bumbi, hörde dig i morse när du krånglade med din mailadress.

Det heter inte ”Mick-ro-soft”. Det uttalas ”Maj-kro-soft” 😂

Nu håller jag för en enda sällsynt gångs skull med frk. Bergqvist. Vi befinner oss faktiskt i Sverige, och jag anser att det är ett förbaskat oskick att anglifiera språket. Jag för min del uttalar konsekvent alla engelska/amerikanska begrepp och namn enligt normala svenska uttalsregler, även om jag råkar veta hur hur de skulle uttalats på engelska.

Och det tycker jag att alla vettiga svenskar borde göra.
Senast redigerad av Frasselagesen 2024-04-11 kl. 23:59.
2024-04-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frasselagesen
Nu håller jag för en enda sällsynt gångs skull med frk. Bergqvist. Vi befinner oss faktiskt i Sverige, och jag anser att det är ett förbaskat oskick att anglifiera språket. Jag för min del uttalar konsekvent alla engelska begrepp och namn enligt normala svenska uttalsregler, även om jag råkar veta hur hur de skulle uttalats på engelska.

Och det tycker jag att alla vettiga svenskar borde göra.
Majkrosoft. Thats it.
2024-04-11, 23:44
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Majkrosoft. Thats it.

"E betyder dullars, eller när jyro är det visst'
2024-04-11, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Det behöver som sagt inte motsvara arbetsförmåga ö h t.

Sen är det ju inget arbetsläger så de kan liksom inte prygla nån som inte deltar 😉 men det kan få ekonomiska konsekvenser.

Jag menar att du kan ju inte tvinga en sjuk människa, med sjukersättning (någon som ÄR sjuk) att göra någon av sysselsättngarna som "erbjuds" på fängelserna och att personen då skulle förlora sitt bidrag
2024-04-12, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Majkrosoft. Thats it.

Då förutsätter jag att du uttalar bilmärkena Opel och Lancia korrekt på tyska respektive italienska också?
2024-04-12, 00:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Jag menar att du kan ju inte tvinga en sjuk människa, med sjukersättning (någon som ÄR sjuk) att göra någon av sysselsättngarna som "erbjuds" på fängelserna och att personen då skulle förlora sitt bidrag
Man kan inte tvinga någon att delta, sjuk eller ej. Men då kan också ersättningen från kriminalvården, f n 13kr/h tror jag, utebli.

Förlora sjukersättningen gör man inte för att man under en fängelsevistelse deltar i sysselsättning som inte motsvarar arbetsförmåga. (Däremot pausas utbetalningen efter 60 dagar tror jag det är och kan återupptas 30 dagar före frigivningen.)
2024-04-12, 00:41
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gua-ka-mole
Bumbi, hörde dig i morse när du krånglade med din mailadress.

Det heter inte ”Mick-ro-soft”. Det uttalas ”Maj-kro-soft” 😂

*LOL*

Hon har inte förstått att det är ett amerikanskt företag, och uttalar namnet som det vore ett svenskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in