2024-04-11, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwolf
Jaha, nu är Runar riddaren för alla misshandlade kvinnor! Det var en oväntad karriärväg att gå då han är ett skolboksexempel på psykisk misshandel av kvinnor.

Eller kan det vara ett desperat försök att nischa sig på något så han får ett samtal från Jan Emanuel och får komma med i Folklistan…?

Från Runars facebook:
Jag orkar inte längre se mina väninnor blodiga, hårlösa, sönderslagna och förnedrande!
Vill inte längre behöva läsa om dödade och mördade kvinnor av närstående ynkryggar och kräk!

Alla fantastiska kvinnojourer går fullständigt på knäna, saknar boenden, saknar resurser, personal och förståelse för detta fruktansvärda tillstånd.
manäterska ska det bli en verklig, synbar och bestående förändring..?

Ni utsatta kvinnor, börja våga berätta om allt detta fruktansvärda och börja polisanmäla!

Det är inte er skuld, så sluta skämmas!

Om du behöver hjälp eller vill dela med dig av din berättelse, så mejla mig på;

info@runarsogaard.se
#riktigamänslårinte

PS.
Jag vill gärna hjälpa så gott jag kan att göra din röst hörd! ds 🙏🏼❤️🙏🏼

#DETRÄCKERNU!
#utplånaskammen
#barafegakräkslår

WTF 😳
Citera
2024-04-11, 09:03
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Runar går nu ut på sin Facebook och protesterar mot mäns våld mot kvinnor. Runars vinkling blir främst att kritisera polisen.
"12 KVINNOR HAR DÖDATS AV NÄRSTÅENDE MÄN SEN NYÅR
- VEM BLIR NÄSTA KVINNA ATT MÖRDAS?
Svenska polismyndigheten är i en del avseenden ett fullständigt skämt!
I synnerhet 1
Ringde precis Polisen Södermalm
@polisenstock gällande en polisanmälan.
Väntetiden är över 50 MINUTER...!
Misshandel och mord på barn hinner genomföras långt innan poliserna ens har en chans att ingripa."
Det är väl bäst att korrigera Runar lite. Det är skillnad på att ringa 112 mot att ringa 11414 när man ska göra en vanlig polisanmälan. Ringer man 112 behöver man inte vänta 50 minuter.

Lite oväntat tar Runar stöd av Leif GW Persson i sin argumentation. De kanske har blivit vänner igen?
"Att polisledningen i Sverige länge varit en katastrof finns det otaliga bevis och vittnesmål om.
Leif GW persson är väl den som först och mest har påtalat detta.
Flera av mina väninnor har i åratal utsatts för upprepade grov misshandel och mordförsök."
Det är bra när kända personer som Runar S går i bräschen för mäns våld mot kvinnor och hyllar landets kvinnojourer. Jag visste inte att det här var en hjärtefråga för Runar eller varför det här stödet kom just nu?

https://www.facebook.com/Runarofficial/posts/pfbid0tpahJxikkEc34nN1himzBGS1gGHudr5uw2rpfyefpCqZ tKXFGFVicPCc9hNxJxg3l
Uppenbart att detta kommer nu eftersom Jessica hävdat att han misshandlat henne (åtminstone psykiskt och ekonomiskt). Inför vårdnadstvisten vill ha utmåla sig som en ädel riddare på sin vita springare som ska rädda Sveriges alla hotade kvinnor. Kanske vill han t o m öppna en kvinnojour? Han kanske fått korn på att det finns pengar att tjäna? Precis som med flyktingboenden som han hade med Bert (och sedan blåste Bert på 1 miljon).
Senast redigerad av Flor-Ida 2024-04-11 kl. 09:07.
Citera
2024-04-11, 10:26
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwolf
Jaha, nu är Runar riddaren för alla misshandlade kvinnor! Det var en oväntad karriärväg att gå då han är ett skolboksexempel på psykisk misshandel av kvinnor.

Eller kan det vara ett desperat försök att nischa sig på något så han får ett samtal från Jan Emanuel och får komma med i Folklistan…?

Från Runars facebook:
Jag orkar inte längre se mina väninnor blodiga, hårlösa, sönderslagna och förnedrande!
Vill inte längre behöva läsa om dödade och mördade kvinnor av närstående ynkryggar och kräk!

Alla fantastiska kvinnojourer går fullständigt på knäna, saknar boenden, saknar resurser, personal och förståelse för detta fruktansvärda tillstånd.
manäterska ska det bli en verklig, synbar och bestående förändring..?

Ni utsatta kvinnor, börja våga berätta om allt detta fruktansvärda och börja polisanmäla!

Det är inte er skuld, så sluta skämmas!

Om du behöver hjälp eller vill dela med dig av din berättelse, så mejla mig på;

info@runarsogaard.se
#riktigamänslårinte

PS.
Jag vill gärna hjälpa så gott jag kan att göra din röst hörd! ds 🙏🏼❤️🙏🏼

#DETRÄCKERNU!
#utplånaskammen
#barafegakräkslår
I värsta fall kan kvinnor som söker hjälp från personer med en kriminell bakgrund, såsom Runar, riskera att bli utnyttjade och hamna i ännu mer sårbara situationer. Dessa kvinnor kan utsättas för ytterligare psykisk eller fysisk misshandel och bli manipulerade till sexuell och ekonomisk exploatering. Det finns en risk att Runar får kvinnorna att tro att de är beroende av honom för hjälp.

Sådana handlingar kan förvärra känslan av maktlöshet och skam hos offren, och försämra deras möjligheter till en verklig återhämtning och att bryta sig loss från destruktiva situationer.

Dessutom har offrens tillit till stödsystem och myndigheter redan skadats, vilket gör dem mindre benägna att söka hjälp om de utsätts för fler brott av Runar. Detta kan skapa en ond cirkel där offren känner sig allt mer isolerade och utan utvägar. Därför är det av yttersta vikt att dessa kvinnor söker hjälp hos erkända och trygga organisationer.
Senast redigerad av becko 2024-04-11 kl. 10:31.
Citera
2024-04-11, 12:04
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Runar går nu ut på sin Facebook och protesterar mot mäns våld mot kvinnor. Runars vinkling blir främst att kritisera polisen.
"12 KVINNOR HAR DÖDATS AV NÄRSTÅENDE MÄN SEN NYÅR
- VEM BLIR NÄSTA KVINNA ATT MÖRDAS?
Svenska polismyndigheten är i en del avseenden ett fullständigt skämt!
I synnerhet 1
Ringde precis Polisen Södermalm
@polisenstock gällande en polisanmälan.
Väntetiden är över 50 MINUTER...!
Misshandel och mord på barn hinner genomföras långt innan poliserna ens har en chans att ingripa."
Det är väl bäst att korrigera Runar lite. Det är skillnad på att ringa 112 mot att ringa 11414 när man ska göra en vanlig polisanmälan. Ringer man 112 behöver man inte vänta 50 minuter.

Lite oväntat tar Runar stöd av Leif GW Persson i sin argumentation. De kanske har blivit vänner igen?
"Att polisledningen i Sverige länge varit en katastrof finns det otaliga bevis och vittnesmål om.
Leif GW persson är väl den som först och mest har påtalat detta.
Flera av mina väninnor har i åratal utsatts för upprepade grov misshandel och mordförsök."
Det är bra när kända personer som Runar S går i bräschen för mäns våld mot kvinnor och hyllar landets kvinnojourer. Jag visste inte att det här var en hjärtefråga för Runar eller varför det här stödet kom just nu?

https://www.facebook.com/Runarofficial/posts/pfbid0tpahJxikkEc34nN1himzBGS1gGHudr5uw2rpfyefpCqZ tKXFGFVicPCc9hNxJxg3l
Varför ringer han polisen på södermalm? Han bor inte där. I och för sig finns det väl något slags härbärge runt Slussen? Men de har ju i så fall personal som ringer polisen vid oroligheter. Hans "upprördhet" känns heller inte äkta. Han har väl slitit ut alla starka ord när han skrivit om miljöpartister och sossar? Det känns inte direkt som det är någon i hans omedelbara närhet som blivit misshandlad.

Det är möjligt att Rune har väninnor, men det är nog mer kk i så fall. Har mycket svårt att tänka mig någon som ringer Rune när hen har blivit misshandlad, oavsett kön. Man ringer inte ens Rune om man tappat bort bilnyckeln. Ingen ringde Rune. Ingen misshandlad. Däremot ringde säkert hans flickvän eller någon och skvallrade om att en kompis kompis blivit misshandlad av sin man. Hon bad dem säkert att inte ringa polisen, för de brukar göra det. Men Rune tog saken i egna händer och ringde direkt (fel nummer). Gissar också att det var någon halvkändis så han kunde kvittera in lite bonuskredd på det.

Det kan ju även tänkas att det är något ex som hotat med att skvallra om hur han slagit henne. För det är jag rätt säker på att han har. Kanske inte misshandlat, men en örfil har han garanterat gett. Så det där med södermalm kan vara påhittat också. Hade det varit en god vän som blivit misshandlad hade han väl inte suttit i telefon i 50 minuter utan åkt dit och nitat fanstyget som slog och kört tjejen till sjukhus. Anmäla kan han göra sen.

GW ja! Det kan vara så att Runes kändisadvokat berättat för Rune att han inte kan stämma GW för förtal med ett "han har varit lite stökig". Det kan vara så att Rune i så fall hotat med en civilrättslig prövning ändå, men att han upptäckte att det kostar pengar att syna. Det kan också vara så att GW ringt Rune och sagt att han ska sy in Rune på livstid om han ens närmar sig en rättssal, varvid Rune gör en pudel och lägger sig på rygg.
Citera
2024-04-11, 18:25
Medlem
Aha! Nu ska Rånar-dåren yttra sig om kvinnomisshandel Men snälla idiot!!!! Det är lika jävligt att misshandla kvinnor psykiskt som fysiskt Sug i dig det din råtta. DU HAR MISSHANDLAT KVINNOR PSYKISKT I FLERA ÅR!!!! Rånar-dåren påstår sig ha FLERA väninnor???? Som blivit misshandlad Men ursäkta mig! Vart fanns du då din lilla lilla råtta 🐀 #dusominteläserhär#
Citera
2024-04-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Uppenbart att detta kommer nu eftersom Jessica hävdat att han misshandlat henne (åtminstone psykiskt och ekonomiskt). Inför vårdnadstvisten vill ha utmåla sig som en ädel riddare på sin vita springare som ska rädda Sveriges alla hotade kvinnor. Kanske vill han t o m öppna en kvinnojour? Han kanske fått korn på att det finns pengar att tjäna? Precis som med flyktingboenden som han hade med Bert (och sedan blåste Bert på 1 miljon).

Han försöker helt klart vinna några billiga poäng i vårdnadstvisten. Tidigare utlåtanden från folk i hans närhet ang. hans vandel har ju inte direkt varit till hans fördel....
Men man måste ge honom att han är lite rolig ändå norsken - raderna om alla hans vännior som han är så trött på att se trötta och håglösa etc.... Det låter mer som han gör reklam för kosttillskott....
Citera
2024-04-11, 19:15
Medlem
GastonLeMans avatar
Tilläggas

Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Han försöker helt klart vinna några billiga poäng i vårdnadstvisten. Tidigare utlåtanden från folk i hans närhet ang. hans vandel har ju inte direkt varit till hans fördel....
Men man måste ge honom att han är lite rolig ändå norsken - raderna om alla hans vännior som han är så trött på att se trötta och håglösa etc.... Det låter mer som han gör reklam för kosttillskott....

Han ger norgehistorierna ett ansikte!

Vänninorna han ser är säkert FaceTime-samtal med dom kvinnor han blåst, å dom har sett bankomatbilden!

Allt denna fomme skriver om kan genast kopplas till honom själv.

Titeln på boken han gav ut är ju talande, då alla citat han vräker ur sig är en komplett spegling på dåren själv, men han är så självgod å präktig (i eget tycke) att han inte själv inser ironin i hans floskelspottande!

Jävla idiot är han.
Ska se ett avsnitt av ”Hem till Midgård” så jag får skratta lite.
Runar och Halvdan , Tyke och Snorre.
Så jävla bra!

När man tittar på hans socialamedier så tänker jag på låten Lurad.
Inget stämmer med Brunars ord eller bilder. Hela han är fake-news, han tror att han är smart men han bara luras, Fulnar.
Senast redigerad av GastonLeMan 2024-04-11 kl. 19:40.
Citera
2024-04-11, 19:34
Medlem
ÄNTLIGEN!!!! Rånar-dåren ska erkänna sina brott Han skriver att nu ska han våga berätta ALLT Han stänger nu alla dörrar för lögner och hemligheter Den gode Guden har hört bön 🙏 Rånar-dåren erkänner
Citera
2024-04-11, 20:28
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
ÄNTLIGEN!!!! Rånar-dåren ska erkänna sina brott Han skriver att nu ska han våga berätta ALLT Han stänger nu alla dörrar för lögner och hemligheter Den gode Guden har hört bön 🙏 Rånar-dåren erkänner
Men… det sa han ju att han gjorde med boken…
Citera
2024-04-11, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
Tyvärr blockad.Vart skriver han det? Har du möjlighet att lägga ut det?
Citera
2024-04-11, 22:01
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Tyvärr blockad.Vart skriver han det? Har du möjlighet att lägga ut det?
Ah, det var ett missförstånd. Han skrev inte att HAN skulle avslöja allt... utan att alla andra ska det. För att bli lyckliga och för att lyckas med sin relation. Då måste man vara totalt ärlig och erkänna allt, annars fungerar det inte. Inte för att jag tror Rune varit ärlig en enda dag i sitt liv, men relationer är väl inte heller hans starka sida. Så vi glömmer det. Men lycka till med din nya relation Rune!
- Ser jag tjock ut i den här?
- Absolut.
- Kollade du precis på den där tjejens rumpa?
- Jajamän
- Hur mycket tjänar du i månaden Rune?
- En eller två miljoner. Jag kommer inte riktigt ihåg.
- Älskar du mig?
- Nej, men jag älskar din kropp.
Citera
2024-04-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Runar spelar svårfångad, skrev det också. Smart drag eller slutet?

Här är grejen – att spela svårfångad kan ge en och annan rynka på domarens panna. Om han undviker att dyka upp, kan han bli häktad i sin frånvaro, raka vägen in tills domstolen säger sitt.

Och han strular? Glöm villkorlig frigivning eller andra mildare konsekvenser. Att visa brist på ånger – inte direkt något som mjukar upp.

Om Runar sprungit utomlands, kan vi snacka internationell efterlysning. Då landar Runar på Arlanda med hand- och fotfängsel

För sent att ta hjälp: socialen, psykolog, medicin, elchocker sen KRIS hade varit bättre.

Rune befinner sig på Kungsholmen. Såg honom traska på Fridhemsgatan med matkassar från Willys, så han tvingas nu handla med vanliga människor….. 😳
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in