2024-04-10, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ja, stort tack!
Runar försöker (som jag skrivit i flera veckor) undvika att bli funnen och delgiven genom att använda hemlig adress. Men hans försök kommer troligen misslyckas. Att de nu ber just Kriminalvården – som han tidigare mordhotat – om ett utlåtande är knappast en slump
Att försöka jävlas med rättvisan och deras system som Runar gör bör man definitivt avstå ifrån. Hur intelligent eller manipulativ du än är så förlorar du alltid stort i slutändan. Det är bara att bita i det sura äpplet och ta konsekvenserna för sitt handlande.
Citera
2024-04-10, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Stort tack för detta!

Här har vi alltså svaret på varför han försöker få hemlig adress. Det är för att Tingsrätten inte ska kunna delge honom. Han har även ändrat samtliga (flera stycken) sina email-adresser. TR försöker skicka delgivningen via epost, men den "studsar tillbaka". Vilket jävla praktsvin han är.

Jag kan slå vad om att han kommer att få "förhinder" på utsatt datum den 25/4. Det är hans modus operandi. Sjukdom hos sig själv eller familjemedlem i Norge ligger lågt i odds.

Självfallet kommer han att få det, förmodligen på nästa datum också, sedan vate f. om tingsrätten accepterar mera förhalning.
Citera
2024-04-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ja, stort tack!
Runar försöker (som jag skrivit i flera veckor) undvika att bli funnen och delgiven genom att använda hemlig adress.
Han är nog så smart att han vet att delgivningsmän kommer oavsett om han har hemlig adress eller inte. Delgivningsmän har tillgång till "all" information som rättsväsendet anser att det behövs.

Sen finns det ju olika förfarande med delgivning. Det kan räcka med att man delger det juridiska ombudet. Då anses den personen som det avses i rättsfallet delgiven.

Om Runar håller sig undan finns det risk för två saker. Dels att hans vandelbild försämras, han är nog inte pålitlig. Domstol vill nog se väldigt starka sjukintyg tex.
Det andra som kan ske är att domstol fattar beslut utan honom. Det är vanligare än man tror.
Senast redigerad av swerog 2024-04-10 kl. 14:33.
Citera
2024-04-10, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swerog
Han är nog så smart att han vet att delgivningsmän kommer oavsett om han har hemlig adress eller inte. Delgivningsmän har tillgång till "all" information som rättsväsendet anser att det behövs.

Sen finns det ju olika förfarande med delgivning. Det kan räcka med att man delger det juridiska ombudet. Då anses den personen som det avses i rättsfallet delgiven.

Om Runar håller sig undan finns det risk för två saker. Dels att hans vandelbild försämras, han är nog inte pålitlig. Domstol vill nog se väldigt starka sjukintyg tex.
Det andra som kan ske är att domstol fattar beslut utan honom. Det är vanligare än man tror.

...och det har redan hänt en gång, men jag minns inte på rakt arm i vilket av hans tvistemål. Rätten underkända ett läkarintyg som var uppenbart falskt och utfärdade ttedskodom...
Citera
2024-04-10, 17:59
Medlem
TröttSvensks avatar
Håller man sig undan i brottmål så kan man bli efterlyst, vilket i Rånars fall inte ligger så långt borta när domstolen ska bestämma hur de går vidare...
Citera
2024-04-10, 18:15
Medlem
Kämpendahls avatar
10000 kronor i månaden innan skatt är inte mycket. Synd att Runar slutade på Svenska Morgonbladet för de verkade betala ganska bra, 25000 för en deltidsanställning.
"Hur har din ekonomi sett ut den senaste tiden?
Runar säger att han suttit frihetsberövad i 14 månader och att han behövt låna pengar av
vänner. Han har även haft en deltidsanställning som krönikor på Svenska Morgonbladet
sedan april eller maj i år, med 25000 kr i månaden som lön."
Källa: Förhör med Runar angående bedrägeribrott 2023-10-26.

Enligt dokumenten från tingsrätten som lades upp här idag är Runar egen företagare, författare, föreläsare och programledare på Riks TV. Frågan är om det blir några fler uppdrag som föreläsare eller som programledare på Riks sedan bomben släpptes att Runar åtalas för penningtvätt? Även Riks måste väl ha en gräns?
Citera
2024-04-10, 18:30
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Håller man sig undan i brottmål så kan man bli efterlyst, vilket i Rånars fall inte ligger så långt borta när domstolen ska bestämma hur de går vidare...
Ja men idag är han inte åtalad för något. Nu är det vårdnadstvist som ska upp i rätten. För en sån tillämpas ingen efterlysning, snarare tredskodom i hans fall.
Citera
2024-04-10, 18:39
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Ja men idag är han inte åtalad för något. Nu är det vårdnadstvist som ska upp i rätten. För en sån tillämpas ingen efterlysning, snarare tredskodom i hans fall.

Jodå, jag tänkte på hans bedrägerier mot äldre...
Citera
2024-04-10, 18:44
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Jodå, jag tänkte på hans bedrägerier mot äldre...
Har han blivit åtalad för det? Det visste jag inte.
Citera
2024-04-10, 23:38
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Har han blivit åtalad för det? Det visste jag inte.
Rättegången sker i augusti.
Citera
2024-04-11, 08:11
Medlem
Airwolfs avatar
Jaha, nu är Runar riddaren för alla misshandlade kvinnor! Det var en oväntad karriärväg att gå då han är ett skolboksexempel på psykisk misshandel av kvinnor.

Eller kan det vara ett desperat försök att nischa sig på något så han får ett samtal från Jan Emanuel och får komma med i Folklistan…?

Från Runars facebook:
Jag orkar inte längre se mina väninnor blodiga, hårlösa, sönderslagna och förnedrande!
Vill inte längre behöva läsa om dödade och mördade kvinnor av närstående ynkryggar och kräk!

Alla fantastiska kvinnojourer går fullständigt på knäna, saknar boenden, saknar resurser, personal och förståelse för detta fruktansvärda tillstånd.
manäterska ska det bli en verklig, synbar och bestående förändring..?

Ni utsatta kvinnor, börja våga berätta om allt detta fruktansvärda och börja polisanmäla!

Det är inte er skuld, så sluta skämmas!

Om du behöver hjälp eller vill dela med dig av din berättelse, så mejla mig på;

info@runarsogaard.se
#riktigamänslårinte

PS.
Jag vill gärna hjälpa så gott jag kan att göra din röst hörd! ds 🙏🏼❤️🙏🏼

#DETRÄCKERNU!
#utplånaskammen
#barafegakräkslår
Citera
2024-04-11, 08:24
Medlem
Kämpendahls avatar
Runar går nu ut på sin Facebook och protesterar mot mäns våld mot kvinnor. Runars vinkling blir främst att kritisera polisen.
"12 KVINNOR HAR DÖDATS AV NÄRSTÅENDE MÄN SEN NYÅR
- VEM BLIR NÄSTA KVINNA ATT MÖRDAS?
Svenska polismyndigheten är i en del avseenden ett fullständigt skämt!
I synnerhet 1
Ringde precis Polisen Södermalm
@polisenstock gällande en polisanmälan.
Väntetiden är över 50 MINUTER...!
Misshandel och mord på barn hinner genomföras långt innan poliserna ens har en chans att ingripa."
Det är väl bäst att korrigera Runar lite. Det är skillnad på att ringa 112 mot att ringa 11414 när man ska göra en vanlig polisanmälan. Ringer man 112 behöver man inte vänta 50 minuter.

Lite oväntat tar Runar stöd av Leif GW Persson i sin argumentation. De kanske har blivit vänner igen?
"Att polisledningen i Sverige länge varit en katastrof finns det otaliga bevis och vittnesmål om.
Leif GW persson är väl den som först och mest har påtalat detta.
Flera av mina väninnor har i åratal utsatts för upprepade grov misshandel och mordförsök."
Det är bra när kända personer som Runar S går i bräschen för mäns våld mot kvinnor och hyllar landets kvinnojourer. Jag visste inte att det här var en hjärtefråga för Runar eller varför det här stödet kom just nu?

https://www.facebook.com/Runarofficial/posts/pfbid0tpahJxikkEc34nN1himzBGS1gGHudr5uw2rpfyefpCqZ tKXFGFVicPCc9hNxJxg3l
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in