2024-04-11, 18:46
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Ukrainakramarna fortsätter att leva i sin bubbla att Ukraina med Z i spetsen kan åstadkomma något mer. De är helt körda och desperat till att få till en tillfredställande fred men inser att deras höga svansföring kommer kosta dem mer av landet än de tänkt sig.

Mobiliseringslagar, eldvapen och flyg kommer inte hjälpa. Den ukrainska regeringen är genomkorrupt tillsammans med den ryska och till största del den östeuropeiska.

Till er andra vettiga och nyktra vill jag skicka med ett budskap. Bunkra upp, gör dig redo för det stora fosterländska kriget mot öst. För det kommer och fienden kommer inte bara vara ryssen utan även den imperialistiska makten i Kina som vill utmana den anglosaxiska maktsfären på denna del av hemisfären.
Vad har Ukrainarna gjort för att drabbas av detta krig? Jo, de har en komplett sjuk dåre som styr Ryssland. Putin bordes avlivas snabbast möjligt, ingen saknar ett kräk.
Citera
2024-04-11, 18:52
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nu är Kiews största kolkraftverk 1600 MW totalt förstört av ryska glidbomber och missiler.
Ukraina börjat stå utan luftförsvar mer och mer.
Om det är sant är det ren terrorism, utfört av ryssland.
Fattar inte dom som snyftar när ryzzen själv blir utsatt.
Citera
2024-04-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Vad har Ukrainarna gjort för att drabbas av detta krig? Jo, de har en komplett sjuk dåre som styr Ryssland. Putin bordes avlivas snabbast möjligt, ingen saknar ett kräk.

SBU borde ju ha lyckats döda Kremlins diktator vid det här laget men det kanske är ännu svårare än man skulle kunna tro.
Jag hoppas i alla fall att det är deras prioritet 1.
Citera
2024-04-11, 19:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Ursäkta men vart har siffrorna på dödade ryssar, skjutna tanks osv tagit vägen i denna tråd. Förr tyckte jag att de lades ut någon gång per dag eller per vecka men nu var det länge sen jag såg?
Har de försvunnit pga att ukraina helt enkelt inte skjuter ner något eller är det bara jag som missat dem?
Citera
2024-04-11, 19:25
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
eller är det bara jag som missat dem?

Det är du som missat dom. Postat idag, 07:49

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
11.04.2024
Tanks — 7137 (+5)
Armored fighting vehicle — 13679 (+12)
Artillery systems — 11452 (+48)
MLRS — 1040
Anti-aircraft warfare — 754 (+1)
Planes — 347
Helicopters — 325
UAV — 9104 (+34)
Cruise missiles — 2069 (+2)
Ships (boats) — 26
Submarines — 1
Cars and cisterns — 15298 (+50)
Special equipment — 1882 (+6)
Military personnel — aprx. 450890 people (+810)
Citera
2024-04-11, 19:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Det är du som missat dom. Postat idag, 07:49

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Tack så mycket, lite ryssar försvinner iallafall även om det låter som att ukraina bara blir bombade nu.
Kommer siffror ut varje dag eller varje vecka?
Citera
2024-04-11, 19:33
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Tack så mycket, lite ryssar försvinner iallafall även om det låter som att ukraina bara blir bombade nu.
Jo. Brukar själv kika på dom siffrorna varje dag för att se om Ryssarna har en offensiv på gång eller om det bara är det vanliga dagliga bortfallet.

Citat:
Kommer siffror ut varje dag eller varje vecka?
Varje dag. Källan är Ukrainska armen. Finns en hemsida där man kan se dom.
Citera
2024-04-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
De får återgå till torrdass-teknik.
Kanske kan de köpslå med ryssen om teknikutbyte länderna emellan.
Fick jag möjlighet skulle jag med mina grova nävar strypa den där lilla slemmiga råttan i kreml,,,,
Citera
2024-04-11, 19:44
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Anser du siffrorna vara tillförlitliga?
Ja det finns andra metoder att komma fram till liknande siffror, läsa Ryska dödsannonser, utbetalningar till efterlevande, räkna gravar och så vidare. Alla dom olika metoderna hamnar i samma bollpark som Ukrainas siffror, så jag anser dom vara tillförlitliga.

Men det är en diskussion som varit uppe i tråden hundratals gånger nu, kanske bäst man bryter ut den till en egen tråd, alternativt så misstänker jag att det redan finns en sådan tråd redan.
Citera
2024-04-11, 19:48
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Ja det finns andra metoder att komma fram till liknande siffror, läsa Ryska dödsannonser, utbetalningar till efterlevande, räkna gravar och så vidare. Alla dom olika metoderna hamnar i samma bollpark som Ukrainas siffror, så jag anser dom vara tillförlitliga.

Men det är en diskussion som varit uppe i tråden hundratals gånger nu, kanske bäst man bryter ut den till en egen tråd, alternativt så misstänker jag att det redan finns en sådan tråd redan.

Nu har jag inte fördjupat mig i siffrorna, men jag förstår att det anses att ryssen förlorat flest gubbar.

Men spelar det någon roll, är det inte fronten som räknas?
Ryssen spöade tysken sist det begav sig, men förlorade samtidigt många fler soldater.
Citera
2024-04-11, 19:52
Medlem
Citat:
Nu har jag inte fördjupat mig i siffrorna, men jag förstår att det anses att ryssen förlorat flest gubbar.

Ryssen spöade tysken sist det begav sig, men förlorade samtidigt många fler soldater.

Ryssen fick stryk och förluster 10:1 tills de fick kängor, lastbilar, flygplan, bränsle, traktorer, kläder osv från USA som dessutom gick all in i Afrika, Italien och Frankrike och därmed fick Tyskland att behöva slåss på två fronter samtidigt. DÅ först lyckades Sovjet med sina köttmurar och totala förakt för egna människoliv trycka Tyskland bakåt. Med amerikanska kängor, logistik, bränsle och fordon.

USA spöade Tyskland och Japan.
Citera
2024-04-11, 19:55
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Yes och då måste vi gå in på ämnet antalet kvadratkilometer ryssen tar per månad, förra månaden tog dom 50 kvadratkilometer (Fritt ur minnet, kan leta reda på inlägget och källan) och förlorade minst 24.800 i döda eller sårade. Någon i tråden räknade ut att det kommer att gå åt 150% av Rysslands befolkning om dom vill ta hela Ukraina. En annan person på twitter hade räknat ut att det skulle ta 70-80 år.

Så där är vi nu. Samma jädra tjat om att Ukrainarna kommer förlora, lika bra att dom ger upp. Eu kommer aldrig ge något stöd, lika bra att dom ger upp. USA kommer aldrig ge något stöd lika bra att dom ger upp.

Personligen så kommer jag göra vad jag kan för att stödja Ukraina, tills dagen efter dom gett upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in