2024-04-11, 18:45
Medlem
Alldelesunderbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Hur fan skulle han veta om det var en atrapp?
Hur fan skulle han veta vad som skulle hända om han INTE försökte ta pistolen?
Han kunde antagligen inte föreställa sig vad som skulle ske.
Jag hade inte heller väntat mig att bli skjuten i ansiktet av en för mig okänd person.
Man kan inte döma en person som plötsligt står framför ett skjutvapen. Finns inget rätt sätt att agera.
Den enda idioten är han som drog fram pistolen och avrättade en obeväpnad pappa, vars son blev indragen i avrättningen.
Tycker man att GM är det minsta försvarbar eller begriplig, är man dum i huvudet.
Han skulle naturligtvis inte ha plockat fram pistolen överhuvudtaget.
Som sagt, jag försöker få fram det exakta händelseförloppet. Just nu är det bara spekulationer.
Citera
2024-04-11, 18:45
Medlem
Så en vuxen person som visar civilkurage blir skjuten till döds framför sitt barn. Fy fan😡

Hoppas verkligen att dessa kriminella svin blir inlåsta på lång tid. Lås in hela gänget .
Citera
2024-04-11, 18:46
Medlem
Mich13s avatar
Borde inte parasiterna hittats vid det här laget? De lär väl ha skickat en mängd sms till varandra och lämnat många digitala fotspår efter sig.

Eller så vet man vilka det är, men har inte hittat dem?
Citera
2024-04-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Hoppas namn kommer fram snabbt och att utvisning sker asap.

Gärningsmännen är sannolikt svenska medborgare och kan därmed inte utvisas.
Citera
2024-04-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Varför cyklade han till Skärholmen om han bodde i Enskededalen?

Han bodde i Skärholmen väl, hur tänker du? Skulle han ha cyklat 51min för att bada med sin son?

Jag uppfattar det som att han var ensamtående antigen på heltid eller deltid. Om han nu bodde i Dalen så var han nog där för att ta sonen till badet. Men inget talar om att han inte bodde där! Snubben har ju kontaktat polisen tidigare om problematiken i området.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesko
Jag misstänker att det här är inget gäng som har gjort det här. I alla fall inte någon av gängen som skjuter varandra höger o vänster. Det här är några halv gangstrar, säljer lite stöldgods eller lite röka här och där alltså grabbar från gården och en av dem precis fixat en gun och vill spela tuff inför sina vänner. De väsnas och har sig. Just då kommer mannen med sin son och det blir något bråk sen så försöker han ta den ifrån grabben under 18år och ett skott avlossas och råka träffa hans ansikte.

Alltså inget kall blodigt mord man ser på filmer där någon går fram och avlossar ett skott och hejdå. Kommer bli "Vållande till annans död" eller kanske dråp om det går så långt. Jag trodde hela tiden att var kallblodigt mord men det hela är en jävla olycka. Det hör man även på intervjun med systern annars hade hon varit mer uppjagad

Slöst bort 1 timme av mitt liv på det skitet

Råkade träffa hans ansikte? *lol*
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Borde inte parasiterna hittats vid det här laget? De lär väl ha skickat en mängd sms till varandra och lämnat många digitala fotspår efter sig.

Eller så vet man vilka det är, men har inte hittat dem?

Det är kanske väldigt unga gärningsmän då är det extra känsligt.
Citera
2024-04-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilomaja
Gärningsmännen är sannolikt svenska medborgare och kan därmed inte utvisas.

Mycket troligt men det finns något som kallas deportation.

Betala ett antal miljarder till Nordkorea och skicka dit dem som svenska gästarbetare!
Citera
2024-04-11, 18:50
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Varför cyklade han till Skärholmen om han bodde i Enskededalen?
Undrar samma sak. Det finns en simhall i Enskede, 7 min från pappans bostad.
Citera
Medlem
Citat:

Deras föräldrar borde ju märka något på dom om dom inte är helt psykopatiska förstås
Citera
Medlem
Citat:

Nä, kan de lyfta ett vapen och trycka av så är det inte extra känsligt. Polisen vet säkert vilket gäng det är redan, så de bör plocka in samtliga.
Citera
2024-04-11, 18:51
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Mycket troligt men det finns något som kallas deportation.

Betala ett antal miljarder till Nordkorea och skicka dit dem som svenska gästarbetare!

Ni låter inte ens liken kallna innan ni börjar med era runkfantasier om utvisningar.
Det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända att Sverige utvisar svenska medborgare.
Är personerna utländska, men kommer från osäkra länder, då kommer dom inte heller att utvisas.
Sverige köper inte heller fängelseplatser utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in