2024-04-11, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Kanske den här pappan fortfarande hade varit vid liv och god vigör om det inte varit så att våra flata politiker i deras i åratal långa beslutsångest över visitations-zoner hade funnits.
förorter har alltid varit visitations zoner politikerna har bara ett namn på det nu. kommer göra 0 skillnad
Citera
2024-04-11, 15:43
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag har inte bortförklarat något. Jag kan inte hjälpa det att du inte kan läsa mellan raderna och se det DU vill se.
"Inte kan läsa mellan raderna"? Vad var det som jag missade? Att du ansåg att den mördade gjorde fel som stod upp mot smågangstrarna, det var väl rätt uppfattat? Att du aldrig anser att kriminella invandrare bär på felaktiga värderingar är väl också rätt uppfattat?
Fler ursäkter för mordet? Inga lokaler?
Citera
2024-04-11, 15:44
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Är du korkad eller? BO hade gått fram, tjafsat och konfronterat gänget innan ens ett vapen kom in i bilden. Hade han bara gått sin väg tillsammans med sonen hade det inte eskalerat och mynnat ut i denna tragiska händelsen.

Okej, ställer om tangentbordet till obs-klassnivå once again:

Om du är av åsikten att det är dumt att försöka ta ett vapen ifrån någon som riktar det mot dig

Och jag förklarar för dig varför mycket väl kan vara bättre att försöka ta vapnet ifrån GM istället för att springa i en sån situation

Då kan du inte kritisera BO för att i en tidigare situation bråkat med gärningsmännen.

Det vi diskuterar är inte hur BO agerade i någon tidigare situation. Det vi diskuterar är specifikt hur man ska agera när någon riktar ett skjutvapen mot en.
Citera
2024-04-11, 15:44
Medlem
Fint av buspojkarna att man skonade 12-åringen och att han inte blev avrättad han med…
Citera
2024-04-11, 15:45
Medlem
ace67s avatar
Jag trodde att vi fortafarande levde in demokrati , tydligen inte. Gangsters och andra kriminella grupperingar bestämmer och om man har ngn form av annan åsikt eller inte kryper i stoftet för dem så ska man ha en kula i skallen, väx för helvete upp. Dessa små skit gangsters måste sättas på plats och utrotas alternativt skickas hem inkluderat alla deras släktingar.

Citat:
Är du korkad eller? BO hade gått fram, tjafsat och konfronterat gänget innan ens ett vapen kom in i bilden. Hade han bara gått sin väg tillsammans med sonen hade det inte eskalerat och mynnat ut i denna tragiska händelsen.

Och innan någon försöker förvränga det till att jag på något försöker påstå att det är BOs fel så är det ABSOLUT INTE det jag hävdar. Han gjorde en grov missbedömning bara. Detta borde aldrig ha skett oavsett.
Citera
2024-04-11, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yazid21
Fint av buspojkarna att man skonade 12-åringen och att han inte blev avrättad han med…

Hade han varit närmare så hade de släckt honom med
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag kan förstå att man som pappa tillslut får nog och agerar mer impulsivt och tar en risk.
...när man har sitt barn med sig?
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Han visste ej om att de hade vapen.

När det gäller Skärholmen så bör man nog nästan utgå från det. Behöver inte vara skjutvapen, men en kniv är lika farlig den.
Citera
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Ja, hans prio borde ha varit att hans barn hölls borta från sån skit, inte att spela hjälte.

Tror man att det är viktigare att stå upp mot packet än att freda sitt barn så gör man en jävla missbedömning.
Var har ni fått era märkliga värderingar från? De är definitivt inte svenska. Är det där någon sorts mena- visdom? Jag kallar det för feg undfallenhet.
Citera
2024-04-11, 15:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Missbedömningen att det föreligger risker med att konfrontera ett gäng som bär vapen. Och dessutom har sitt barn med sig. Det skulle vara bättre om han gick sin väg och ringde polisen istället.
Ch det normala är att de drar vapen och börjar att skjuta?
Citera
2024-04-11, 15:49
Medlem
Silltunnas avatar
Massor med människor i Skärholmen bör veta vilka småblattar som ingår i det där gänget som hänger i gångtunneln. Det är nog bara en tidsfråga tills gärningsblatten är gripen. Hoppas han är över 18 så att det blir ett kännbart straff.
Citera
2024-04-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Var har ni fått era märkliga värderingar från? De är definitivt inte svenska. Är det där någon sorts mena- visdom? Jag kallar det för feg undfallenhet.
Visdomen att sätta sina barn först kallas att vara förälder, men du verkar anse att man är riktigt tuff om man tar med sitt barn när man konfronterar gängkriminella?

Jävla lätt för dig att tycka saker när du inte har egna barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in