2024-04-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Stark anknytning till sverige, hur tänkte dom där ?
Han har bott här hela sitt liv och ett barns formativa år är från 7 till 15 år. Det finns ett vägledande beslut från Migrationsöverdomstolen från 2020.
Citera
2024-04-11, 15:28
Medlem
spoilers avatar
" I år ska Murhaf sälja majblommor igen och vill slå sitt eget rekord. Han hoppas sälja för sex miljoner, säger han till P4 Kristianstad.

– Kanske högre än fem miljoner, så kanske sex hoppas jag."

https://sverigesradio.se/artikel/pojken-som-salde-majblommor-for-fem-miljoner-saljer-i-ar-igen
Citera
2024-04-11, 22:16
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
" I år ska Murhaf sälja majblommor igen och vill slå sitt eget rekord. Han hoppas sälja för sex miljoner, säger han till P4 Kristianstad.

https://sverigesradio.se/artikel/pojken-som-salde-majblommor-for-fem-miljoner-saljer-i-ar-igen
Han kommer inte att lyckas sälja några majblommor på det traditionella sättet i år heller. Men om asylaktivisterna vill köra en repris på i fjol kan detta säkert dra in en del pengar.

Vad ska dessa pengar då användas till? Jag kan tänka mig två nobla ändamål:

1. Delbetalningar till svenska staten för det som Murhaf och hans familj har kostat den.

2. En donation till den insamling som nu startats för svenske Mikael som inför sin son kallblodigt mördades av invandrarungdomar i Skärholmen.
Citera
2024-08-18, 20:34
Medlem
Hans ”gode vän” som gjorde reklam så att försäljningen satte fart har flyttat till Malmö. Bodde i Hörby innan. Finns säkert många liknande hon kan ta hand om
Citera
2024-10-10, 11:05
Medlem
diseuses avatar
P4 Kristianstad (Kvinna inför rätta för rasistiska påhopp mot Majblomme-Murhaf):
Citat:
Nu inleds rättegången om hets mot folkgrupp och grovt förtal i Lunds tingsrätt mot en kvinna i 60-årsåldern.

Kvinnan ska i april förra året ha skrivit en grovt rasistisk kommentar på plattformen X [f.d. Twitter] till en bild föreställande majblommeförsäljaren Murhaf Hamid från nordöstra Skåne.

Den åtalade kvinnan nekar till båda brotten.
Citera
2024-10-10, 14:35
Medlem
Sven2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
P4 Kristianstad (Kvinna inför rätta för rasistiska påhopp mot Majblomme-Murhaf):
Vilken twit var det?
Citera
2024-10-14, 08:24
Medlem
Rättegång mot kvinnan idag
Citera
2024-10-14, 09:06
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Rättegång mot kvinnan idag

Glädjande att rättsväsendet prioriterar det viktigaste; en kärring som delat en bild på nätet. Hur skulle sverigebilden annars se ut? Om de började åtala de yrkeskriminella babbeluringarna? Måtte de bli en hård påföljd för kärringen som delat en bild!
Citera
2024-10-14, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Glädjande att rättsväsendet prioriterar det viktigaste; en kärring som delat en bild på nätet. Hur skulle sverigebilden annars se ut? Om de började åtala de yrkeskriminella babbeluringarna? Måtte de bli en hård påföljd för kärringen som delat en bild!

Du tycker alltså inte hon är kriminell?
Citera
2024-11-04, 11:14
Medlem
diseuses avatar
SVT (Kvinna döms för hets mot folkgrupp efter kommentarer om majblommeförsäljaren Murhaf Hamid):
Citat:
En kvinna i Lund döms till skyddstillsyn för att ha använt nedlåtande och rasistiska uttryck om majblommeförsäljaren Murhaf Hamid på plattformen X.
Citera
2024-11-04, 11:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler

Själv sålde jag väl för typ 200 kr. 🙂Fast då använde man inte internet
Citera
2024-11-04, 11:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
SVT (Kvinna döms för hets mot folkgrupp efter kommentarer om majblommeförsäljaren Murhaf Hamid):

Bra anser jag. För jävligt när vuxna går på barn. Dessutom var kärringen så feg att hon inte kunde erkänna att det var hon som skrivit tweeten. Patetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in