Citat:
Ursprungligen postat av
spoiler
" I år ska Murhaf sälja majblommor igen och vill slå sitt eget rekord. Han hoppas sälja för sex miljoner, säger han till P4 Kristianstad.
– Kanske högre än fem miljoner, så kanske sex hoppas jag."
https://sverigesradio.se/artikel/pojken-som-salde-majblommor-for-fem-miljoner-saljer-i-ar-igen
Han kommer inte att lyckas sälja några majblommor på det traditionella sättet i år heller. Men om asylaktivisterna vill köra en repris på i fjol kan detta säkert dra in en del pengar.
Vad ska dessa pengar då användas till? Jag kan tänka mig två nobla ändamål:
1. Delbetalningar till svenska staten för det som Murhaf och hans familj har kostat den.
2. En donation till den insamling som nu startats för svenske Mikael som inför sin son kallblodigt mördades av invandrarungdomar i Skärholmen.