Resultat: Vilket lag håller du på/kommer du att följa denna säsongen?
Atalanta
4,05%
3 röster
Bologna
0%
0 röster
Cagliari
5,41%
4 röster
Empoli
1,35%
1 röster
Hellas Verona
4,05%
3 röster
Inter
16,22%
12 röster
Juventus
5,41%
4 röster
Lazio
6,76%
5 röster
Lecce
0%
0 röster
AC Milan
10,81%
8 röster
Monza
0%
0 röster
Napoli
6,76%
5 röster
Roma
16,22%
12 röster
Salernitana
1,35%
1 röster
Frosinone
0%
0 röster
Cagliari
1,35%
1 röster
Sassuolo
0%
0 röster
Torino
2,70%
2 röster
Udinese
0%
0 röster
Parma
5,41%
4 röster
Fiorentina
4,05%
3 röster
Genoa
0%
0 röster
Ett annat lag i lägre divisioner
4,05%
3 röster
Håller inte på något lag - Älskar italiensk fotboll helt enkelt
4,05%
3 röster
2024-04-10, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
...
Sånt där blir man lite varm i hjärtat av. Jag älskar att ta del av såna här små anekdoter från Italien, ska du veta.
...

En fåraherde på sardinien har normalt drygt femtio får. Kanske några grisar för att äta allt runt onkring. Odlar grönsaker och har man det lite bättre kanske man även har några kor. Tänk på att får måste mjölkas, men också klippas.

Det ska kunna försörja en man och förhoppningsvis en familj. Aldrig en dags semester.

De sliter ont, och när bränderna härjade på Sardinien så delade man med sig inte bara av djur utan även av hö. Solidariteten skapade en ännu mycket djupare gemenskap. Redan innan var det otroligt svårt att försörja sig på landsbygden.

Gigi Riva pratade mycket om att han kände en samhörighet med fiskare och fåraherdar. Att han vägrade överge dem trots att Juventus med flera lockade med stora pengar.

Det finns en anledning till att man fortfarande finner bilder på Gigi Riva tillsammans med helgon hemma hos de flesta.
2024-04-10, 21:44
Medlem
Dagens matcher i CL:
Atletico Madrid - Borussia Dortmund
PSG – Barcelona

Kanske lite bättre än morgondagens matcher i EL:
Liverpool – Atalanta
Milan – Roma

Men inte mycket bättre.
2024-04-11, 11:30
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
En fåraherde på sardinien har normalt drygt femtio får. Kanske några grisar för att äta allt runt onkring. Odlar grönsaker och har man det lite bättre kanske man även har några kor. Tänk på att får måste mjölkas, men också klippas.

Det ska kunna försörja en man och förhoppningsvis en familj. Aldrig en dags semester.

De sliter ont, och när bränderna härjade på Sardinien så delade man med sig inte bara av djur utan även av hö. Solidariteten skapade en ännu mycket djupare gemenskap. Redan innan var det otroligt svårt att försörja sig på landsbygden.

Gigi Riva pratade mycket om att han kände en samhörighet med fiskare och fåraherdar. Att han vägrade överge dem trots att Juventus med flera lockade med stora pengar.

Det finns en anledning till att man fortfarande finner bilder på Gigi Riva tillsammans med helgon hemma hos de flesta.
Underbart!

Citat:
Dagens matcher i CL:
Atletico Madrid - Borussia Dortmund
PSG – Barcelona

Kanske lite bättre än morgondagens matcher i EL:
Liverpool – Atalanta
Milan – Roma

Men inte mycket bättre.

Hoppas Atalanta tvålar till Kloppen och hans "allt jag kan om Italien är maten".

Man ska förresten inte glömma Conference League där Fiorentina spelar borta mot Viktoria Plzen. Når de en andra final på två år?
2024-04-11, 14:47
Medlem
Donnarumma har de ej lätt.
Är det dags vända hem,ta över juve tröjan få fart på karriär igen.?
2024-04-11, 15:10
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Känns som det enda rimliga. Även om polacken i Juves kasse är bra nu.
2024-04-11, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Ja tycker hans karriär kurva,gör för mycket mindre misstag för ofta.
Nåt känns verkligen som stagnerat, och tror hela PSG Auran skadar donnarumma karriär utveckling.
2024-04-11, 15:24
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:

Ja han var riktigt usel igår, sänkte nästan sitt PSG på helt egen hand.
2024-04-11, 19:30
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:
Ja tycker hans karriär kurva,gör för mycket mindre misstag för ofta.
Nåt känns verkligen som stagnerat, och tror hela PSG Auran skadar donnarumma karriär utveckling.
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Ja han var riktigt usel igår, sänkte nästan sitt PSG på helt egen hand.

Jag följer inte Ligue 1, men det känns som att dessa misstag ofta sker i CL? Kanske är Vicario en värdig utmanare för platsen i gli Azzurri? Jag tog för givet att Donnarumma skulle ha nummer ett i gli Azzurri under hela sin karriär sedan han slog igenom, och jag trodde inte på Vicario då han spelade i Cagliari. Men vafan jag har haft fel många gånger tidigare.

Och jag håller med om att Juventus skulle kunna vara ett lämpligt val för en nystart.
2024-04-11, 20:36
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Jag följer inte Ligue 1, men det känns som att dessa misstag ofta sker i CL? Kanske är Vicario en värdig utmanare för platsen i gli Azzurri? Jag tog för givet att Donnarumma skulle ha nummer ett i gli Azzurri under hela sin karriär sedan han slog igenom, och jag trodde inte på Vicario då han spelade i Cagliari. Men vafan jag har haft fel många gånger tidigare.

Och jag håller med om att Juventus skulle kunna vara ett lämpligt val för en nystart.
Grejen är att i Ligue 1 spelar han i ett lag där han bara behöver stå och titta på när PSG spelar. Dom är så överlägsna. Direkt när dom kommer ut i Europa avslöjas bluffen direkt. Får ett både osäkert och oseriöst intryck av honom varje gång jag ser han. Fattar inte vad Juve skulle byta ned sig för. Polacken klart bättre.

Jo jag vet att Italien vann EM med honom men vem som helst kan dansa en enstaka turnering. Att hålla uppe den nivån säsong efter säsong är något helt annat och något bara toppmålvakter likt Gigi gör. Var väl de jämförelserna som drogs när han tog sig fram. Visade sig vara en bluff. Men rätt åt honom också som sålde sig för Qatar och pissade på Milano.
2024-04-11, 22:53
Medlem
Citat:
...
Hoppas Atalanta tvålar till Kloppen och hans "allt jag kan om Italien är maten".
...
Profet!

Gasperini spelade med öppna kort, Klopp kanske lite försiktigt. Inte helt som Zeman, men inte så långt ifrån.
2024-04-11, 22:58
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Profet!

Gasperini spelade med öppna kort, Klopp kanske lite försiktigt. Inte helt som Zeman, men inte så långt ifrån.

Haha! Vilken underbar kväll! Atalanta hade kunnat vinna med 6-0. Mamma mia!
2024-04-11, 23:21
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Milan tar ut Leao och Pulisic sätter in Okafor och Chukwueze. Undermåligt. Såg inte mycket av matchen men av statistiken att döma har Roma spelat jämnt, om inte bättre än Milan på San Siro. Annars har ju De Rossi haft ett extremt enkelt schema sen han tog över. Idag var första riktigt stora provet och det satte han ett A på. Men lever än. Räknar inte bort Milan. Blir intressant möte i Rom.

Inte lika intressant i Bergamo. Atalanta såg jag mer av. Otroligt välorganiserade samtidigt som man var vassa även med boll. Inte superdefensiva och passiva. Utan stabila. Revansch för Scamacca som aldrig fick chansen i England.

Inte många som kan vinna och nolla Klopps Liverpool borta på Anfield. Gasperini och Atalanta har gjort det två i rad.

Edit: Kan väl tillägga att Liverpool van 5-0 senast dom möttes i Bergamo. Angående den feta damen osv….
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2024-04-11 kl. 23:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in