Citat:
är givetvis Nordfronts ord och uttolkning och det är den andemeningen som kommer fram när Conricus säger:
Problemet är att Iran använder proxy-organisationer som sitt främsta vapen i utrikespolitiken. Både Israel och USA, kanske Israel lite mindre, besvarar proxy-organisationerna i stället för att slå till mot Iran.
Här kan man givetvis debattera vad slå till mot betyder men det är väl ingen som inte förstår att judarna tycker det vore önskvärt om USA attackerade Iran militärt. Precis så som de gjorde med Irak. Precis så som judarna gör mot Gaza, Libanon och Syrien idag.
Problemet är att Iran använder proxy-organisationer som sitt främsta vapen i utrikespolitiken. Både Israel och USA, kanske Israel lite mindre, besvarar proxy-organisationerna i stället för att slå till mot Iran.
Här kan man givetvis debattera vad slå till mot betyder men det är väl ingen som inte förstår att judarna tycker det vore önskvärt om USA attackerade Iran militärt. Precis så som de gjorde med Irak. Precis så som judarna gör mot Gaza, Libanon och Syrien idag.
citat från nordfronts skriverier (ej Conricus):
https://nordfront.se/tidigare-idf-talesmannen-svenskar-behover-vanja-sig-vid-judar-med-makt
"Den tidigare presstalesmannen för IDF Jonathan Conricus jobbar nu för den judiska lobbyn i USA. I en intervju med DN skryter han öppet om judarnas makt i USA."
"Nu hoppas han att den judiska lobbyn en gång för alla kan övertala Washington att starta ett krig mot Iran. Detta kallar han ”the real show”, medan det som pågår i Gaza – med över 30 000 döda civila och annalkande massvält – bara är en ”sideshow”."
De anger DN som källa men det står inget sådant i DNs artikel. Min poäng är att du säger dig veta vad Conricus menar, men jag tycker åter igen inte att han sagt i DN att han gärna ser öppet krig med Iran. Han skriver att Israel attackeras från Irans proxy Hezbollah och Israel svarar på detta. Än så länge har Israel inte gått in i södra Libanon vilket jag antar Biden sagt åt Bibi om.
nordfronts skriveri:
"Nu hoppas han att den judiska lobbyn en gång för alla kan övertala Washington att starta ett krig mot Iran."