2024-04-10, 18:37
  #13177
Medlem
Ni som kör testosteron gel, oavsett märke.

Låt alltid all gel torka in helt innan ni tar på kläder. Tar det 60 min att torka in, så vänta 60 min, inte klä på sig med kletig gel och riskera att upptaget blir kraftigt försämrat.

Gelen har torkat in = man kan känna med fingrarna på de smörjda området utan minsta antydan till kladd. Det ska kännas torrt.

Orkar man inte vänta på att gelen får torka in, då är det enda logiska att övergå till injektioner istället.
Citera
2024-04-10, 19:22
  #13178
Medlem
Brukar smörja in mig direkt på morgonen. Sedan går jag och borstar tänderna och gör mig klar.
Inom en 15min är det helt tort och sedan är det bara på med kläderna och ta tag i resten av dagen.
Upplever att tostrex torkar snabbt.
Men är kanske från person till person samma gäller dom olika gel alternativen. Vad som funkar bäst för var och en
Citera
2024-04-10, 19:24
  #13179
Medlem
Vill minnas att efter ca 2 veckor så var jag på "top"
Handlar nog om "balansen" i kroppen typ
Citera
2024-04-10, 19:52
  #13180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killentraktor
Vill minnas att efter ca 2 veckor så var jag på "top"
Handlar nog om "balansen" i kroppen typ

Har gått 4 veckor på Testogel men vi uppnådde inte önskat resultat, därav jag fick byta till Tostrex. Enligt läkaren så skulle det inte påverka mitt välmående, dvs inte dippa etc. Å andra sidan så gick jag bara ifrån 11nmol till 13nmol på Testogel så jag har väl aldrig haft någon topp heller..

Får hoppas att det ger med sig 🙏🏻
Citera
2024-04-11, 07:47
  #13181
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klonk123
Har gått 4 veckor på Testogel men vi uppnådde inte önskat resultat, därav jag fick byta till Tostrex. Enligt läkaren så skulle det inte påverka mitt välmående, dvs inte dippa etc. Å andra sidan så gick jag bara ifrån 11nmol till 13nmol på Testogel så jag har väl aldrig haft någon topp heller..

Får hoppas att det ger med sig 🙏🏻

Kan ju vara så att just DU behöver 8 pump istället för 4. Nästa blodprov får visa. Men var konsekvent iallafall en vecka med smörjstället innan blodprovet så det blir rättvist resultat. Hang in there.
Citera
2024-04-11, 11:21
  #13182
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Ni som är blodgivare, syns det i er journal samt har läkarna sagt något om det?
Tänker mest på att vill få ner mitt EVF utan att blanda in vårdgivaren.
Citera
2024-04-11, 11:45
  #13183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Ni som är blodgivare, syns det i er journal samt har läkarna sagt något om det?
Tänker mest på att vill få ner mitt EVF utan att blanda in vårdgivaren.


Jag är blodgivare och det är ingenting som min läkare nämnt eller pratat om.
Jag har inte heller tagit upp det med honom
Citera
2024-04-11, 12:07
  #13184
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killentraktor
Jag är blodgivare och det är ingenting som min läkare nämnt eller pratat om.
Jag har inte heller tagit upp det med honom

Var testo något du tog upp vid undersökningen hos blodgivningscentralen?
Citera
2024-04-11, 12:42
  #13185
Medlem
Nej
Citera
2024-04-11, 12:55
  #13186
Medlem
Några frågor om testogel.

1. Ska man gnida in gelen tills det är "torrt", eller räcker det att smeta ut ett jämnt lager och låta det torka sen?

2. Nu med arbete hemifrån en del duschar jag inte alltid direkt på morgonen utan gör det senare när jag ska gå ut. Är det OK att applicera gel direkt på morgonen och sedan 3h senare ta en vanlig dusch? Förlorar jag effekt genom att göra så?

3. Att vara i sommarsol med intorkad gel, fungerar det OK? Nån som upplevt problem av det?
Citera
2024-04-11, 13:37
  #13187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
Kan ju vara så att just DU behöver 8 pump istället för 4. Nästa blodprov får visa. Men var konsekvent iallafall en vecka med smörjstället innan blodprovet så det blir rättvist resultat. Hang in there.

Tack!

Märkte en rejäääääl skillnad när jag smörjde in den på axlarna iaf. Kanske är lite placebo men har ett betydligt mer go idag. Ska definitivt tänkta på det, tack 👍

Hoppas att allt går bra för dig!
Citera
2024-04-11, 15:04
  #13188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Några frågor om testogel.

1. Ska man gnida in gelen tills det är "torrt", eller räcker det att smeta ut ett jämnt lager och låta det torka sen?

2. Nu med arbete hemifrån en del duschar jag inte alltid direkt på morgonen utan gör det senare när jag ska gå ut. Är det OK att applicera gel direkt på morgonen och sedan 3h senare ta en vanlig dusch? Förlorar jag effekt genom att göra så?

3. Att vara i sommarsol med intorkad gel, fungerar det OK? Nån som upplevt problem av det?
1. Det räcker att smeta ut ett jämnt lager och låta det torka in helt därefter.

2. På tostrex, på fass så står det att man skall låta det passera minst 2 timmar efter applicering innan man duschar. Så dusch efter 3 timmar skall vara lugnt, tappar du något upptag på detta så är det nog försumbart, dvs inget som påverkar hur du mår.

Du kan ju prova och duscha innan på morgonen och låta gelen "ligga kvar" en hel dag, för att sedan ta en ny dusch på kvällen. Förslagsvis prova en ledig dag, så märker du ju om de blir någon skillnad.

3. Inte upplevt problem att vara ute i stark sommarsol i kombination med testosteron gel, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in