Citat:
Ursprungligen postat av
Crabby88
Bara jag som reagerar på anjos ögon? Dom sitter så extremt nära varandra, vilket ofta är ett klassiskt tecken på modern har missbrukat under graviditeten.
Det har antagligen att göra med en s.k. "retardation" - en underutveckling. Se missbrukare och alkoholister, de utarmar sig och utvecklas skevt och krokigt. Att behålla sina barnsliga drag är en typ sv konsekvens. Det sammanfaller ofta med en egocentrerad tillvaro och upplevelse av livet. En oförmåga att manifestera utanför kroppen. Därför blir en del som barn i någotlunda vuxna kroppar.
Jag vet inget om "Anjo" men jag vet att personer med t.ex. narcissistiska föräldrar eller missbruk under utvecklingen har en begränsad kapacitet och det kan reflekteras i det yttre. Ett barn är ofarligt och det är en farlig egenskap i en fullvuxen man. Att därtill alltid komma dragandes med sympatikort och "synd om mig" förstärker detta. Ett barn utgår bara ifrån sig själv. En kung hela sitt kungadöme.
Det är en bra observation men man ska akta sig för att cementera detta. Det är väldigt komplext. En del fastnar i växten med om tankarna begränsas, födointaget begränsas eller tar sig form i andra uttryck. T.ex. blandar många missbrukare ihop förmågan att använda munnen till glädje med framgång och lycka. Oavsett om det är att äta mängder eller prata tills kaos uppstår.
Akta er för vuxna barn. De är gränslösa och otympligt små i sin existens. Finns missbruk med så är gränslösheten Total.
Inget illa emot Dig Anjo om du nu läser detta. Men tänk på vad du använder mun och kropp till. Det finns mycket mycket större "hajar" än dig därute. De är bara smarta nog att inte rusa in i allt med känslostormar och negativa spiraler. Du blir lätt att manipulera. Det inser du nog i din sits nu med. Det går inte att låta munnen gå som ett barn och börja om på nytt med varje vrakfrukost, lina eller öl.
Med det sagt så finns det många fördelar med att vara "barnet". Du blir nästan immun mot kritik med en sådan bufflig metodik och sympatikort att spela. Man slipper helst att ha en sådan efter sig. De smarta planerar ditt fall när du inte ser och hör. De flesta håller sig på avstånd. De med samma drag kommer kroka i och kroka av på exakt samma sätt. En kaotisk bergochdalbana där ingen är vuxen nog att komma till insikt om karusellen som håller det limbiska systemen i full utväxling - Panik, Fara, Försvara, Förneka, Förgöra, Fäkta & Fly.