Citat:
Ursprungligen postat av
Gents
Svenskar och svenskar.. Jag är inte född här men definierar mig som svensk. Jag skulle absolut tillrättavisa folk om man var stökiga. Inget jag kommer sluta med för att någon kaosafrikan skjuter en oskyldig farsa. När vi alla börjar gömma oss så har vi förlorat.
Jag har alltid varit sån som tillrättavisar. Har aldrig haft problem med att säga ifrån - speciellt inte till snorungar. Har jag slutat med det? Ja! Kommer jag säga ifrån? Nej.
Jag är ofta med mina barn. Jag är sällan ensam. Har alltid tänkt att det här kommer att ske med dagens ungdomar. Tyvärr..men jag är gärna förlorare. Tänker inte riskera mitt eller mina barns liv. Även om dom inte har ett vapen på sig i samma stund man säger ifrån så tror dagens ungdomar så högt om sig själva att dom inte kan ta en tillrättavisning utan att känna sig kränkta. Det är enkelt att skaffa vapen..enklare än att komma fram till Försäkringskassans kundcenter på telefon en eftermiddag. Tyvärr är det såhär det är för många - man skiter i att säga ifrån för att bespara sig vad som kan ske.
Respekten finns inte längre. Förut sa man åt snorungar och dom skämdes. Nu blir du skjuten.