2024-04-10, 23:04
Medlem
Ja det har du nog rätt i då ingenting du skrev nu gjorde någon skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesunderbar
Exakt. Slutdiskuterat nu.
Citera
2024-04-10, 23:21
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det tog exakt ett inlägg innan diskussionen handlade hurvida det är synd om fängelsekunder eller inte, i ställer för de aktuella uppgifterna om den aktuella anstalten.

Är det någon som känner någon som jobbar eller sitter inne på Skänninge?

Jag känner ett par som jobbat där, som har varit hyfsat labila och osäkra personer. Vet även jättebra folk som fått jobb där.

Har inte fått intrycket av att det är en anstallt där man sätter gängkriminella, utan mer småkriminella som åkt dit för innehav och småstölder en gång för mycket.
Citera
2024-04-10, 23:27
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Hoppas du hamnar där också någon dag! Helst för något icke brott , typ ett hekto gräs eller liknande. Eller varför inte alla dina hets mot folkgrupp inlägg du har gjort på flashback? 1 år på kåken skulle göra dig väl! Lite mera erfaren i livet och kanske lite ödmjukare innan du pekar finger på folk. Ditt äckliga svin.
Det tar jag glatt om jag vet att folk som du lider!
Citera
2024-04-10, 23:30
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det tog exakt ett inlägg innan diskussionen handlade hurvida det är synd om fängelsekunder eller inte, i ställer för de aktuella uppgifterna om den aktuella anstalten.

Jag känner ett par som jobbat där, som har varit hyfsat labila och osäkra personer. Vet även jättebra folk som fått jobb där.

Har inte fått intrycket av att det är en anstallt där man sätter gängkriminella, utan mer småkriminella som åkt dit för innehav och småstölder en gång för mycket.

Hur aktuella är dina erfarenheter?
Alla gängkriminella måste ju sitta någonstans.
Det har ju skett en glidning av att anstalter som varit för småbrottslingar huserar gängkriminella.
Citera
2024-04-10, 23:44
Medlem
Alldelesunderbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

Det är en behandlingsanstalt. Det är krav på att man går på ett behandlingsprogram som 12stegsprogram och liknande skit. Alla dessa program är endast fiffel bara så att ni vet. Ju mer program anstalten kan tvinga på fångarna, ju mer bidrag kan de få in. De lockar fångarna att gå på massa program (som dessutom kostar massor av skattepengar) med att då minsann visar fångarna att de bryr sig och kan förvänta sig permissioner och utslussning medmera. Allt är bara ett spel. Visst, någon liten kåt flicka som blir förälskad i en fånge och råkar vara dennes kontaktperson kommer se till att han får permissioner. Annars nej, bara bedrägeri. Allt är fiffel, detta är Sverige. Fifflarnas paradis.

Mest tjackisar och heroinister som sitter på Skänninge.
Citera
2024-04-10, 23:52
Medlem
Har de inte alltid varit så här?
Citera
2024-04-11, 01:09
Medlem
Men vi har bara fått höra de intagnas version. Ingen vet vad de har gjort, eller hur de har uppfört sig.
Citera
2024-04-11, 02:24
Medlem
vasaduellers avatar
Ett problem. Men inte ett viktigt problem.

Långt viktigare är att allmänheten skyddas från dessa kriminella element och att deras offer får upprättelse.

Att bli kriminell är ett val. Många som tilldelas en dålig hand i livet väljer att INTE bli kriminella. Att välja att skada sina medmänniskor är ondska och förtjänar inte att daltas med. Om man vill undvika obehag så väljer man lämpligen att inte hamna i fängelse.
Citera
2024-04-11, 03:46
Medlem
Awkwardmans avatar
Är inte skäninge där typ a-lagare m.m brukar få sitta av tid? Dvs inga grova kriminella?
Citera
2024-04-11, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercadier
Det gör jag inte alls, det är lögn. Däremot hävdar jag att folk idag inte blir upprörda av sådant. Så Kaliber kan göra journalistik av detta hur mycket de vill, ingen bryr sig.

Jag håller fullkomligt med dig i detta. Självklart ska anställda på statliga institutioner (el dyl platser) inte hitta på sina egna regler utom lagens gränser, representater för samhällsapparaten måste uppträda korrekt i tjänst.
Kaliber har kanske gjort ett jättescoop med denna granskning rent journalistiskt men jag tror engagemanget i allmänheten för intagna på anstalt och deras villkor är mycket lågt.
Folk är trötta på den ökande kriminaliteten, är glad att kriminella är inlåsta och att det ev sitter nån enstaka ”vanlig Svensson som RÅKAT begå ett brott” på samma anstalt tror jag inte kommer väcka folks ilska eller medlidande heller.

Vad man sen själv står politiskt ang brott/straff/kriminalvård och liknande samhällsfrågor är en annan historia.
Citera
2024-04-11, 05:39
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Exakt så, mycket förnedrande och provocerande. Alltid är dem i stort överläge, höjer du rösten minsta lilla när du blir illa behandlad så trycker någon på larmknappen och man blir påhoppad av typ 30 kriminalvårdare och sedan inlåst på isoleringen i en månad. Dem vill provocera en att höja rösten så att dem kan trycka på larmknappen och sätta en på isoleringen. Detta runkar dessa avskum sedan till. Ja du känner säkert till vad jag menar. 99% av plitarna borde hänga sig. Att de inte slutar i protest är i sig ett brott. Lite grann som hitlers vakter i koncentrationsläger "det är ett jobb" " jag lyder bara order" osv

Som tjuv har du ansvar att följa personalens anvisningar. Att placera någon på isol sker inte hur som helst. För att en tjuv ska bli avskild måste tjuven bete sig som en smutsig pissluffare, är det något du har erfarenhet av kanske?

Jag har svårt att tro Skänninge, en klass två för knarkare och annat löst folk skulle vara speciellt hemskt. Personal på en anstalt har inget behov av att misshandla eller trakassera tjuvar. Personalen vill ha så lite med tjuvarna att göra som möjligt nämligen.
Sannolikt är det tjuvarna som är lättkränkta och veka individer. De upplever det som trakasserier när de inte får ringa till målskamrater, ta emot besök av gängkriminella eller när de blir visiterade och får sina droger och stickvapen beslagtagna. Samtliga exempel är tagna ur verkligheten.
Citera
2024-04-11, 06:06
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Bra det att de kriminella får lite pisk när de åker in, så de inte tror att det är något jävla lyxhotell de hamnat på

Du tycker att det är ett yrkesetiskt beteende av personalen alltså? Vad händer om inte personal försöker ha en yrkesroll tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in