2024-04-10, 22:36
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesunderbar
Plitar i allmänhet är skitmänniskor. Det är helt otroligt att någon kan gå en utbildning på 2-3 månader och sedan arbeta med fångar, eller "sommarjobba" med fångar. I Norge är kriminalvårdare som ett riktigt yrke som kräver genuint intresse, och utbildningen tar 3 år. I Sverige är det en blandning av:

Småflickor som blir kåta av badboys 20%

Gamla mobboffer som vill hämnas på fångar 40%

Efterblivna människor som inte kan hitta något annat jobb (otroligt, eller hur?) 30%

Normala människor 10%

sedan finns det alltid de "2-3" personerna som verkligen är bra människor.

Av de jag träffat som är/varit plitar så tycker jag att den procentuella delen faktiskt nog stämmer bra in i ekvationen.

Just de där 2-3 är inte kvar och återberättar en hel del absurda saker som sker innanför murarna.

Och det är inte Skänninge det gäller vad jag hört om.
Citera
2024-04-10, 22:36
Medlem
Jag vet de begår brott mot de intagna och jag förstår att även det är kriminellt och jag försvarar det inte, jag säger bara att då brottet begås mot kriminella så blir det mer av en axelryckning och ja, de visste vad de gav sig in på? Ungefär...

Alla intagna som är offer för dessa brott hade alltid, och då menar jag ALLTID, valet att inte begå brottet som satte dem i den positionen de är nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Så må vara. Men innebär det att du anser att det är försvarligt att kriminalvårdare begår brott mot de intagna? För det är faktiskt det, det är fråga om här.
Citera
2024-04-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burre24
Jag vet de begår brott mot de intagna och jag förstår att även det är kriminellt och jag försvarar det inte, jag säger bara att då brottet begås mot kriminella så blir det mer av en axelryckning och ja, de visste vad de gav sig in på? Ungefär...

Alla intagna som är offer för dessa brott hade alltid, och då menar jag ALLTID, valet att inte begå brottet som satte dem i den positionen de är nu.

Intressant rättspatos, som synes fördömer du vissa brott och vissa brott rycker du på axlarna åt.
Citera
2024-04-10, 22:44
Medlem
Alldelesunderbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Varför sitter du och piper och gnäller med offerkoftan på?
Om någon borde rannsaka sig så är det väl tjuvarna som sitter inne?
Vad har ni gjort för att hamna där? Varit goda medmänniskor? Langat knark och riskerat ungas hälsa och liv? Misshandlat? Våldtagit? Stulit? Kört rattfulla? Snott handväskan från en rar tant? Bedragit och hotat?
Hur MÅNGA människor har inte ni sårat genom erat ruttna beteende?
Och DU sitter å piper över att det är tråkigt och deprimerande att sitta inne.
Ursäkta men.., VAD FAN TRODDE DU?
Att du skulle få en vecka inne på Liseberg?
Livet har en förmåga att kunna skämta med en ibland..
Du vaknar säkert upp en vacker dag i cellen och undrar vad fan som egentligen hände. Då kommer du tänka på det här inlägget. Vill inte diskutera med dig mer. Mvh
Citera
2024-04-10, 22:45
Medlem
Jag är fullt medveten om dessa lagar i Saudiarabien, och jag är fullt medveten om att det finns väldigt många konstiga lagar överlag i olika länder som merparten av svenskar har svårt att förstå att de faktiskt existerar.

Och om jag skulle besöka dessa länder så skulle jag absolut hålla mig till lagarna i det landet... Alltså det här är fan inte supersvårt. Om jag hade varit kvinna och jag än dock absolut hade velat besökt Saudiarabien... Ja.. Då hade jag nog gett fan i att köra bil då jag vet att det är olagligt.

Med andra ord... om du håller dig till lagen i det landet du befinner dig i... ja... då kommer du inte råka illa ut?

Och du kallar mig idiot för att jag förstår någonting så enkelt?

Citat:
"Väljer att vara kriminell"...
Man var kriminell om man som kvinna körde bil i Saudiarabien för inte så länge sedan. Man var superkriminell om man rökte cannabis i Thailand och många andra delar världen. Idag är det lagligt. Bara för att det står något i en lagtext behöver det inte betyda att det är rätt. Dessutom ska inte någon som sålt lite gräs få samma behandling som en mördande våldtäktsman.

Kan du inte begripa detta?
Idiot
Citera
2024-04-10, 22:51
Medlem
Jag tycker att det är mer intressant att du försöker få det till att brott bara är svart eller vitt.

Citat:
Intressant rättspatos, som synes fördömer du vissa brott och vissa brott rycker du på axlarna åt.
Citera
2024-04-10, 22:52
Medlem
Alldelesunderbars avatar
Citat:
Jag är fullt medveten om dessa lagar i Saudiarabien, och jag är fullt medveten om att det finns väldigt många konstiga lagar överlag i olika länder som merparten av svenskar har svårt att förstå att de faktiskt existerar.

Och om jag skulle besöka dessa länder så skulle jag absolut hålla mig till lagarna i det landet... Alltså det här är fan inte supersvårt. Om jag hade varit kvinna och jag än dock absolut hade velat besökt Saudiarabien... Ja.. Då hade jag nog gett fan i att köra bil då jag vet att det är olagligt.

Med andra ord... om du håller dig till lagen i det landet du befinner dig i... ja... då kommer du inte råka illa ut?

Ja kallar dig idiot eftersom du är en del av problemet. Det är INTE rätt att lyda lagar som till sin natur är skadliga mot folket. Du gör det endast för att makthavarna beordrar dig det och att du är en FEGIS.
Såna FEGISAR som dig vill jag inte diskutera med.
Finns nämligen inget hopp för hjärntvättade programmerade FEGISrobotar som dig.
Citera
2024-04-10, 22:54
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är mer intressant att du försöker få det till att brott bara är svart eller vitt.

Ja, för det är nämligen så det förhåller sig. Antingen brottsligt eller inte brottsligt. Det är inte mindre brottsligt för att man begår brott mot någon som själv begått brott.
Citera
2024-04-10, 22:55
Medlem
Alldelesunderbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Av de jag träffat som är/varit plitar så tycker jag att den procentuella delen faktiskt nog stämmer bra in i ekvationen.

Just de där 2-3 är inte kvar och återberättar en hel del absurda saker som sker innanför murarna.

Och det är inte Skänninge det gäller vad jag hört om.
Ja de där 2-3 bra plitarna som ser utvecklingen i svensk kriminalvård klarar oftast inte av eländet och säger upp sig i protest och börjar oftast jobba med ungdomar istället. De skithögar som "härdar" sig och försöker leka allanballanpoliser kommer så småningom få sina straff utmätta. Den dagen kommer.
Citera
2024-04-10, 22:56
Medlem
Inte ett enda argument för varför du har rätt utan bara Ad Hominem...

Varför har jag fel? Varför är jag en del av problemet?

Argumentera för din sak istället för att använda okvädningsord...

Citat:
Ja kallar dig idiot eftersom du är en del av problemet. Det är INTE rätt att lyda lagar som till sin natur är skadliga mot folket. Du gör det endast för att makthavarna beordrar dig det och att du är en FEGIS.
Citera
2024-04-10, 23:00
Medlem
Ja, du har absolut rätt i det om vi pratar om den juridiska aspekten men frågan rörde ju hur jag kunde rycka på axlarna när "brott" begicks mot dömda brottslingar...

Och då är svaret att jag skiter fullständigt i att brottslingars rättigheter trampas på trots att jag vet att det bryter mot lagen. Du hade ALLTID valet att inte bli en brottsling.

Citat:
Ja, för det är nämligen så det förhåller sig. Antingen brottsligt eller inte brottsligt. Det är inte mindre brottsligt för att man begår brott mot någon som själv begått brott.
Citera
2024-04-10, 23:01
Medlem
Alldelesunderbars avatar
Citat:

Citat:

Citat:
Exakt. Slutdiskuterat nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in