Jag är fullt medveten om dessa lagar i Saudiarabien, och jag är fullt medveten om att det finns väldigt många konstiga lagar överlag i olika länder som merparten av svenskar har svårt att förstå att de faktiskt existerar.
Och om jag skulle besöka dessa länder så skulle jag absolut hålla mig till lagarna i det landet... Alltså det här är fan inte supersvårt. Om jag hade varit kvinna och jag än dock absolut hade velat besökt Saudiarabien... Ja.. Då hade jag nog gett fan i att köra bil då jag vet att det är olagligt.
Med andra ord... om du håller dig till lagen i det landet du befinner dig i... ja... då kommer du inte råka illa ut?
Och du kallar mig idiot för att jag förstår någonting så enkelt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Alldelesunderbar
"Väljer att vara kriminell"...
Man var kriminell om man som kvinna körde bil i Saudiarabien för inte så länge sedan. Man var superkriminell om man rökte cannabis i Thailand och många andra delar världen. Idag är det lagligt. Bara för att det står något i en lagtext behöver det inte betyda att det är rätt. Dessutom ska inte någon som sålt lite gräs få samma behandling som en mördande våldtäktsman.
Kan du inte begripa detta?
Idiot