2024-04-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
De kan säkert få in en hel del cash av de mest inbitna fanatikerna som gärna swishar merparten av sina sjukpengar till dumpen. Men att räkna med att de har 250k aktiva sektmedlemmar för att de har 250k följare på facebook blir lite fel. Ser man på hur många som gillar och kommenterar deras inlägg så är vi snabbt nere på att det är några hundra upp till runt 1000 som faktiskt engagerar sig på något sätt, varje ny gädda får ju runt 300-1000 likes till exempel. Sen finns det säkert några smygswishare också. Sara kan säkert få ihop en slant som hon tycker är mad cash i sin lilla värld men lite rättegångar här och där kan nog snabbt få det att tryta i kassan.

Orelaterat från det men ändå relevant - att facebook är deras största sociala medie tyder på att de flesta av deras följare är runt boomers i ålder.

Låter ju väldigt positivt , men tvivlar fortfarande då vi av någon konstig anledning blivit moralens Mecka, influerat av USA
Citera
2024-04-10, 18:12
Medlem
Citat:
De stora drakarna hakar nog på när det finns några hårda fakta att rapportera om.

Precis
Citera
2024-04-10, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Starka ord som använda ja, men lite omformulerat:
De allra flesta barn bjuder inte ut sig a la dumpens fiktiva barn. Tack och lov är det ett förhållandevis litet antal. Med det i åtanke jobbar ju dumpen för att skydda ett begränsat antal barn.
Följdfrågan blir då: vad sker med dessa barn nu när dumpen skrämmer bort gäddorna? Vilka plattformar går de till och vilka destruktiva handlingar tar plats istället?
Det är exakt den här formulering jag inte riktigt hittat tidigare. Inga barn frågar en 60åring ska vi knulla. Nej åtminstone inte i den utsträckningen som i dumpen. Det är inte realistiskt. Sen är gäddorna självklart ansvariga. Men gädda med god man etc etc. Vissa är svagbegåvade. Men Aldrig åsikter om det i dumpen facebook.
Citera
2024-04-10, 19:37
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Har du möjlighet att dela ut FUP på #200.

Du behöver något att runka till?

Bifogar FUP till gädda #200 - Ofredande, Förtal, Olaga hot, Misshandel, Förberedelse till mord.

Men kan inte hitta att han skulle vara misstänkt för något barnrelaterat?

FUP som nedladdningslänk:
https://delafil.se/67e46b70ccb4591d/200_pojkfittor.rar
Citera
2024-04-10, 19:52
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Bifogar FUP till gädda #200 - Ofredande, Förtal, Olaga hot, Misshandel, Förberedelse till mord.

Lutar åt antingen Haldol eller elchocker. Eventuellt båda två för gäddan. Han är ute ur leken for gott nu. Case closed.

Hoppas även att han får internetförbud så han inte kan förpesta mer trådar i framtiden.
Citera
2024-04-10, 20:02
Medlem
Jag har precis tittat på dumpens senaste podd. Sara ser härjad och väldigt oharmonisk ut. Hon blinkar på något stressat sett . Då ser Patrik betydligt mer lugn ut. Jag bara reflekterade över det. Någon annan som tycker likadant?
Citera
2024-04-10, 20:05
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag har precis tittat på dumpens senaste podd. Sara ser härjad och väldigt oharmonisk ut. Hon blinkar på något stressat sett . Då ser Patrik betydligt mer lugn ut. Jag bara reflekterade över det. Någon annan som tycker likadant?

Det kallas "tics". En väldigt vanlig biverkning. Så det brukar bli när en "f.d" missbrukare får ett oväntat tillskott i sin ekonomi. Ränderna går aldrig ur =)
Citera
2024-04-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Vänligt att du lägger upp den. Men med det namnet vågar jag inte hämta ner den.
Citera
2024-04-10, 20:29
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Hon ser stelopererad ut i ansiktet, autister kan se ut så. Kan hon vara autist, hon har ju klart specialintressen.
Citera
2024-04-10, 20:41
Medlem
Citat:
De kan säkert få in en hel del cash av de mest inbitna fanatikerna som gärna swishar merparten av sina sjukpengar till dumpen. Men att räkna med att de har 250k aktiva sektmedlemmar för att de har 250k följare på facebook blir lite fel. Ser man på hur många som gillar och kommenterar deras inlägg så är vi snabbt nere på att det är några hundra upp till runt 1000 som faktiskt engagerar sig på något sätt, varje ny gädda får ju runt 300-1000 likes till exempel. Sen finns det säkert några smygswishare också. Sara kan säkert få ihop en slant som hon tycker är mad cash i sin lilla värld men lite rättegångar här och där kan nog snabbt få det att tryta i kassan.

Orelaterat från det men ändå relevant - att facebook är deras största sociala medie tyder på att de flesta av deras följare är runt boomers i ålder.

Hur ska man tolka att de har 250 000 följare på FB?? I min värld är det "snurrpellar" , varför skulle man annars följa dumpen på FB?? Jag har bara en privat FB och skulle aldrig dela den "sniurpellar".
Sen kan man ju hoppas på att de inte är dumpningar, men det är nog att vara väl optimistisk
Citera
2024-04-10, 20:44
Medlem
Citat:

Vilken podd menar du?
Citera
2024-04-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Vilken podd menar du?
Dumpens Youtube kanal. Gå in på Youtube och sök dumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in