2024-04-10, 10:28
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tforka
#200 blev dömd för förberedelse till mord, misshandel, olaga hot och sexuellt ofredande till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Gissar på ett fängelsestraff hade blivit på några år, en del blir dömda till 5-6 år för förberedelsebrottet när jag googlar snabbt, denna nisse skrev mordhot på facebook och greps på vägen till den hotade med skruvmejslar på sig, dvs förberedelsen var rätt oorganiserad så som någon i psykos är.

Abooo! "särskild utskrivningsprövning" Den göken lär få sitta där ett redigt tag. Han var ju här inne i trådarna och härja innan han gick bananas.
Citera
2024-04-10, 10:32
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tforka
#200 blev dömd för förberedelse till mord, misshandel, olaga hot och sexuellt ofredande till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Gissar på ett fängelsestraff hade blivit på några år, en del blir dömda till 5-6 år för förberedelsebrottet när jag googlar snabbt, denna nisse skrev mordhot på facebook och greps på vägen till den hotade med skruvmejslar på sig, dvs förberedelsen var rätt oorganiserad så som någon i psykos är.

Har för mig jag läste i FUP att han själv ringde till polisen om diverse förvirrade saker, det var så det hela avstyrdes och han blev gripen. Han bokade själv mötet med polisen.

Tyder ju på att han är tokig på riktigt. Vilket ingen tänkande människa som läst hans Facebook tvivlar en sekund på, att han är tokig dvs.
Citera
2024-04-10, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Du kan ju glömma att de har så många aktiva följare.

Efter alla swishlistor som varit på vift från massagesalonger och diverse knarkhandlare så tror jag inte att folk är så villiga att swisha stålar till saker som den lokale dealern Ali, Sanitas Massagesalong eller för den delen Dumpen. Dumpen är ju inte direkt Barncancerfonden. Att de kommer förlora mot Gäddan, kommer ju inte direkt höja anseendet på deras tveksamma verksamhet. Ett par stämningar så är Dumpen körd i botten det är min gissning.

Det sorgliga är att de har 250 000 hjärntvättade fans på FB. De är tillräckligt snurriga för att skicka iväg 10 SEK iaf.
Kan folk köpa T-shirts och dekaler med "I love dumpen" så kan de nog swisha också.
Citera
2024-04-10, 10:43
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Det sorgliga är att de har 250 000 hjärntvättade fans på FB. De är tillräckligt snurriga för att skicka iväg 10 SEK iaf.
Kan folk köpa T-shirts och dekaler med "I love dumpen" så kan de nog swisha också.

Tror att det kan röra sig om ganska stora pengar i ersättning för ekonomisk skada och rättegångskostnader. - Läs ersättning om han blev av med jobbet. Någon årslön eller två, eller fler. För skadan enligt stämningsansökan är ju pågående.

Alla som är medlemmar på Dumpens Facebook är ju nödvändigtvis anhängare. Jag är ingen övertygad anhängare men jag är nyfiken på vad som händer. Jag har till och med Swishat Dumpen utan att vara anhängare. (för att kolla om jag fick kvitto - Nej)

Jag tror att det bara är en liten del som är övertygade anhängare. De flesta vänder nog om det blåser om Dumpen och oegentligheter dyker upp.

Det enda problemet är att rättsprocessen kommer att ta lång tid.
Citera
2024-04-10, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Tror att det kan röra sig om ganska stora pengar i ersättning för ekonomisk skada och rättegångskostnader. - Läs ersättning om han blev av med jobbet. Någon årslön eller två, eller fler. För skadan enligt stämningsansökan är ju pågående.

Alla som är medlemmar på Dumpens Facebook är ju nödvändigtvis anhängare. Jag är ingen övertygad anhängare men jag är nyfiken på vad som händer. Jag har till och med Swishat Dumpen utan att vara anhängare. (för att kolla om jag fick kvitto - Nej)

Jag tror att det bara är en liten del som är övertygade anhängare. De flesta vänder nog om det blåser om Dumpen och oegentligheter dyker upp.

Det enda problemet är att rättsprocessen kommer att ta lång tid.

Utmärkt isf , men jag är inte lika optimistisk.
Citera
2024-04-10, 11:02
Medlem
Twitterturkens avatar
Processen kommer se ut ungefär så här:
1. Dumpen låtsas som ingenting, fortsätter på som vanligt
2. Dom faller, dom döms, vilket får enormt utrymme i media.
3. Det är här Dumpen planerar sin exit-strategi. Dumpen meddelar att de minsann ska överklaga, men för att göra det behöver de DINA pengar
4. Dumplingarna kastar pengar på dom, exakt hur mycket kommer Patrik och Sara vara förtegna om.
5. Utgången av överklagan är egentligen ointressant, men det kanske blir någon typ av förlikning med sekretess.
6. Dumpen låtsas att de vann men meddelar att det är för dyrt att fortsätta med sidan och den läggs därefter ned. Resterande pengar åker ner i fickan på Patrik och Sara.
Citera
2024-04-10, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Vet du vad det är för bil S&P kör i jobbet med Dumpen.

Jeep. Många verkar tro att Sara kommer förlora målet men glöm det. Hon är en överlevare.
Citera
2024-04-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Sara Nilsson är med i Brottarbröder. Avsnittet heter ”I huvudet på en pedofil”.
https://www.youtube.com/watch?v=gToeQVcv0zg
Sara Nilsson är även med i en annan podd såg jag i morse. Det råder ingen tvekan om att Sara vill synas och höras. Både Patrik och Sara säger Ja till i stort sett vad som helst, bara dom får synas och höras. Sara är även med hos Joakim lamottes podd.
Citera
2024-04-10, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jeep. Många verkar tro att Sara kommer förlora målet men glöm det. Hon är en överlevare.
Var som jag skrev i andra tråden att Sara kommer förlora till 100%. Men konsekvenserna för Dumpen och Sara kommer inte bli speciellt märkbara.
Citera
2024-04-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Har för mig jag läste i FUP att han själv ringde till polisen om diverse förvirrade saker, det var så det hela avstyrdes och han blev gripen. Han bokade själv mötet med polisen.

Tyder ju på att han är tokig på riktigt. Vilket ingen tänkande människa som läst hans Facebook tvivlar en sekund på, att han är tokig dvs.
Har du möjlighet att dela ut FUP på #200.
Citera
2024-04-10, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Processen kommer se ut ungefär så här:
1. Dumpen låtsas som ingenting, fortsätter på som vanligt
2. Dom faller, dom döms, vilket får enormt utrymme i media.
3. Det är här Dumpen planerar sin exit-strategi. Dumpen meddelar att de minsann ska överklaga, men för att göra det behöver de DINA pengar
4. Dumplingarna kastar pengar på dom, exakt hur mycket kommer Patrik och Sara vara förtegna om.
5. Utgången av överklagan är egentligen ointressant, men det kanske blir någon typ av förlikning med sekretess.
6. Dumpen låtsas att de vann men meddelar att det är för dyrt att fortsätta med sidan och den läggs därefter ned. Resterande pengar åker ner i fickan på Patrik och Sara.
Inte osannolikt...
Citera
2024-04-10, 12:33
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Fast nu skrev jag att JAG VET hur det var med bilen!

Mannen som betalade bilen hade en dotter som utsatts för en pedofil.

Du kan lägga ner DINA äckliga pedofildrömmar om ekonomiska oegentligheter runt Dumpen.
Du har säkert rätt där, du skriver övertygande. Men förstår inte kommentaren om äckel kring oegentligheter.

Säkerligen är inte allt förknippat med oegentligheter, men utifrån vad som skrivs och sagts är det inte konstigt om man misstänker att allt "kan" vara förknippat med pengar.

Uppenbarligen döljs eller pratas tyst om vissa saker, och det är kontraproduktivt i längden, ju längre tiden går desto svårare blir det att hålla ihop det. Det är därför mystiska företag blir kortlivade. Som ex.v. Impulsfjollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in