Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Peter Kadhammars och Flashbacks boomergubbars skräck bygger på NATO-propagandan om att ifall Putin vinner i Ukraina så kommer han att rulla vidare in i Europa och snart nog ligger ryska flottan utanför Stockholm och då blir det Svenne Boomerfjant och hans söner som måste dra på sig grönkläderna och det vill man inte. Bättre då att köpa sig fria genom att ösa pengar över ukrainarna som ju ändå är en bunt reservryssar, och så kan dom dö istället för Svenne Boomerfjant eller någon han känner. Det handlar om ren cynisk egoism från dessa kretiner som svalt propagandan med hull och hår. Och nu när de ukrainska ansträngningarna och de svenska stridsvagnarna inte verkar räcka till så är det full panik i radhusen.
MÖP-gubbarna triggar och tröstar varandra med ”information” om ryska materialförluster, om hur berusade och homosexuella ”RyZZmOnGoLeRnA” är och hur utestängda ur den liberala västvärmen landet är. Det är ett enda stort grupprunk där den gemensamma nämnaren är ångest och skräck som varje dag späds på via det nyhetsknarkande som den här generationen vanligen ägnar sig åt. Ifrågasättande är inte populärt. Det räcker att man rycker på axlarna och inte delar deras dödsångest för att etiketter som ”vatnik” och ”rysstroll” ska kastas omkring.
Jag var själv länge ointresserad av konflikten på samma sätt som jag fortfarande är ointresserad av Israel/Palestina men jag har svängt en aning gällande Ukraina senaste halvåret. Jag har gått från att vara neutral till att hoppas att ryssarna krossar Ukraina, enbart för att njuta av den skriande dödsångesten hos svenska äldre män som vaggar av och an i duschen med radionyheterna på. Det skulle roa mig oerhört att höra ångestgråten och hulkandet eka genom radhusgatorna i landet. Det skulle roa mig att läsa Flashbackinläggen från gubbarna om att det är lika bra att ta livet av sig innan ryssen invaderar. Jag skulle skrattat högt och slagit mig på knäna om Rapport inleder sin kvällssändning med bilder på den ryska flaggan vajande över Kiev. Förstå ångesten hos 60-årige Kjell-Åke som skrivit 800 Facebookuppdateringar om att ryska armén är en samling homofiler i WW2-lastbilar som kommer fulla till slagfältet.

Ligger en hel del i detta.
Jag brukar gå in och kolla på Cornucopia ibland och jävlar vilken panikartade ångestinlägg man läser i kommentarsfältet. Nästan läskigt vilken psykos MÖPgubbarna piskat upp i varandra.
Stor desperation också kring att alla "glömt" Ukraina och inte hjälper till lika mycket som i början. Hur nu man skulle kunna glömma detta med allt förbannat ältande på radio och tv.
De triggar varandra till att klicka på Ukrainanyheter för att tidningar ska tro att fler läsare är intresserade än vad de är.
Donationer står som spön i backen till diverse lycksökare som "samlar" in pengar till drönare, sockor, ambulanser, flytvästar och fan allt som behövs i kriget mot Ivan. Nu begriper jag att de ljuger förvisso men i kommentarsfältet så uppger somliga att de skänker en femhundring om dagen. Rena Flashback Ekonomiforumseliten.
Lätt att lärde i framtiden kommer att studera i framtiden hur den här sekten hetsar varandra på nätet. De är troligtvis väldigt ensamma och isolerade människor på riktigt som samlas i en knepig domedagsgemenskap kring ett specialintresse.