2024-04-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Trist planlösning, gillar inte såna lägenheter. Plus att det är ju bara en kopia på deras nuvarande ? Haha Elsa som inte kan uppleva något nytt.

Exakt vad jag tycker också. En kopia. Fast bara lite större. Lyllos Lynn dock. Som äntligen får ett riktigt rum.

Men med det priset skulle man dessutom vilja ha en balkong på köpet också. Men antar dom inte är så brydda då dom har Gotlands-huset. Kakelugnen är väl det enda som som sticker ut. Personligen skulle jag nog tröttna på den efter ett tag. Känns för gulligull på något vis.
Citera
2024-04-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Och tydligen var detta deras drömlgh som båda var förälskade i och jämförde allt annat med (kompisar till dem hade bott där tidigare).

Förlåt men jag tycker hon romantiserar och överdriver detta

Väderstrecken är följande: Vardagsrummet och barnrummet är orienterade mot öster, vilket innebär morgonsol. Köket och badrummet vetter åt väster (mot innergården, med en annan vägg nära, där man kan se balkonger precis framför köksfönstret), och ett fönster i sovrummet är riktat mot norr. Personligen tycker jag att söderläget är det bästa!
Citera
2024-04-10, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applesinjuice
Jag är förvånad över att så många av er tycker att det är Stockholms mysigaste gata. Personligen håller jag inte med allts. Har ni varit där på kvällen? Så mycket folk, många som skriker och är fula osv. Jag tycker att Mosebacke är tusen gånger mysigare, lugnare och mer avskilt.

Jag håller med angående planlösningen. Även om lägenheten är verkligen väldigt fin, så är planlösningen märklig och med bara morgonsol.
Har varit där på kvällen och tycker att det även kvällstid är en av Sthlms mysigaste gator. Nedre delen av Swedenborgsg, Mariatorget och Hornsgatan har många bra butiker och restauranger. Mosebacke torg är dött i jämförelse.

Känns lite osmakligt att hon lägger ut bilder på någon annans hem, som det ju är f n, trots att det varit mäklarbilder ute. Förutsätter att hon fått ok att publicera dem, men ändå mer personligt än mäklarbilder när Elsa tagit dem vid deras besök.
Senast redigerad av Fridafogel99 2024-04-10 kl. 18:47.
Citera
2024-04-12, 17:51
Medlem
https://www.instagram.com/reel/C5p70...hpMHVsNmNzbnpl
Citera
2024-04-15, 06:45
Medlem
Vad spännande att hennes mood board är precis som vanligt.
Citera
2024-04-15, 07:49
Medlem
Det ser EXAKT ut som det alltid gjort. Mjukt, gräddigt, romantiskt. Fast lite är nytt, nu måste ”killarna” börja äta honung för det har en dansk influencer gjort en gång.
Citera
2024-04-15, 08:07
Medlem
Nu blir det ljusblått sofföverdrag. Vem fan är förvånad?
Citera
2024-04-15, 09:50
Kul med Baertling-boken och affischen Sigge fick av sin pappa i födelsedagspresent med tanke på att vad jag sett från Sigges konst är bara en kopia av Baertling. Undrar vad tanken med gåvan är från Ernst sida…
Citera
2024-04-15, 12:00
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineKA
Kul med Baertling-boken och affischen Sigge fick av sin pappa i födelsedagspresent med tanke på att vad jag sett från Sigges konst är bara en kopia av Baertling. Undrar vad tanken med gåvan är från Ernst sida…
Det står inte att det var hans pappa som gav grejerna. Loppisfynd är väl syskonens favoritsport?
Citera
2024-04-15, 19:28
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Det står inte att det var hans pappa som gav grejerna. Loppisfynd är väl syskonens favoritsport?

Aha, miss av mig. Jag var lite snabbt. Tänkte att det var en subtil diss men då fick jag kanske för långt…
Citera
2024-04-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineKA

Fick exakt samma tanke! Bara att se bilden gav mig obehagskänslor av den föreställda dåliga stämningen när Signe rullar upp planschen (som dessutom var alldeles tillknycklad?). En subtil pik av pappa? Inspirationsbild?
Citera
2024-04-16, 07:12
Medlem
Är det bara jag som upplevde att hon försöker inreda lägenheten precis som de förra ägarna? Samma sån japansk lampa, ”mer färg” etc.. Även det nya sofföverdraget är ju lite likt de förra ägarnas soffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in