Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-07, 12:54
Medlem
Elsas söndagsfrågestund idag. Hon får frågan "Liten väska till sommarens bröllop?" och svarar:

"Kika efter pärlbroderade små väskor secondhand, de passar till de flesta outfits tycker jag! Fyll upp och håll i handen."

Det sista fick mig att skratta, tack för infon hur man använder en liten väska 😅
Citera
2024-04-08, 10:20
Medlem
Då har hon släppt nyheten om den nya lägenheten, som flera detektiver här redan lyckats lista ut t o m vilken lägenhet. Tråkigt att hon ligger efter med breaking news i bloggen med flera veckor 😂
Swedenborgsg är f ö en av Stockholms trevligaste gator så jag förstår dem.
Senast redigerad av Fridafogel99 2024-04-08 kl. 10:57.
Citera
2024-04-08, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Då har hon släppt nyheten om den nya lägenheten, som flera detektiver här redan lyckats lista ut t o m vilken lägenhet. Tråkigt att hon ligger efter med breaking news i bloggen med flera veckor 😂
Swedenborgsg är f ö en av Stockholms trevligaste gator så jag förstår dem.

Vad kostade den?
Citera
2024-04-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Vad kostade den?

13M, 100kvm
Citera
2024-04-10, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applesinjuice
13M, 100kvm

Trist planlösning, gillar inte såna lägenheter. Plus att det är ju bara en kopia på deras nuvarande ? Haha Elsa som inte kan uppleva något nytt.
Citera
2024-04-10, 09:36
Medlem
Citat:
Trist planlösning, gillar inte såna lägenheter. Plus att det är ju bara en kopia på deras nuvarande ? Haha Elsa som inte kan uppleva något nytt.

Vad är det du inte gillar med planlösningen?
Citera
2024-04-10, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja

Men typ att allt bara ligger i en rad. Och att det känns inte som ett naturligt flow i lägenheten. Känns inte så mysig men så är jag heller inget fan av sekelskifte, etc.
Citera
2024-04-10, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja

Gillar heller verkligen inte att båda sovrummet är i direkt anslutning till vardagsrummet. I vår våning ligger sovrummen på andra sidan så långt ifrån vardagsrummet det går. Så alla barn kan sova även om man har gäster, etc. Kan heller inte leva utan balkong men det minns jag inte om det var.
Citera
2024-04-10, 10:48
Medlem
Citat:
Gillar heller verkligen inte att båda sovrummet är i direkt anslutning till vardagsrummet. I vår våning ligger sovrummen på andra sidan så långt ifrån vardagsrummet det går. Så alla barn kan sova även om man har gäster, etc. Kan heller inte leva utan balkong men det minns jag inte om det var.

Balkong har du fasen rätt i, det skulle inte jag heller vilja vara utan. I övrigt tycker jag att det är en rätt kul planlösning. Men jag är kanske präglad av att jag känner en enorm trötthet på moderna hjärndöda planlösningar som varken är praktiska eller roliga, bara ekonomiska.
Om det finns möjlighet skulle jag kanske kapa av lite av den stora hallen för att bygga en liten gästtoa.
Citera
2024-04-10, 14:42
Jag tycker lägenheten är jättefin men slås av två saker.
1. Att hon kunnat köpa en lägenhet på en av Stockholms finaste och mysigaste gator exakt där hon och Pontus drömt om, men när man vaknar i sovrummet ska det kännas som ett hotellrum i Paris. Varför??
2. Inget matsalsbord (när det uppenbarligen finns plats) utan bara ett bord i köket eftersom hon och Pontus och Lynn får plats där. Är inte en stor del av hennes livsstil att umgås över mat och bjuda hem folk?
Citera
2024-04-10, 17:23
Medlem
Jag är förvånad över att så många av er tycker att det är Stockholms mysigaste gata. Personligen håller jag inte med allts. Har ni varit där på kvällen? Så mycket folk, många som skriker och är fula osv. Jag tycker att Mosebacke är tusen gånger mysigare, lugnare och mer avskilt.

Jag håller med angående planlösningen. Även om lägenheten är verkligen väldigt fin, så är planlösningen märklig och med bara morgonsol.
Citera
2024-04-10, 18:13
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineKA
Jag tycker lägenheten är jättefin men slås av två saker.
1. Att hon kunnat köpa en lägenhet på en av Stockholms finaste och mysigaste gator exakt där hon och Pontus drömt om, men när man vaknar i sovrummet ska det kännas som ett hotellrum i Paris. Varför??
2. Inget matsalsbord (när det uppenbarligen finns plats) utan bara ett bord i köket eftersom hon och Pontus och Lynn får plats där. Är inte en stor del av hennes livsstil att umgås över mat och bjuda hem folk?

Reagerade också på det. Köket är ju ganska litet så får inte plats med ett matbord för flera, så blev förvånad att hon inte tänkte ha ett bord i vardagsrummet också. Som sagt var, det får ju plats, och hon verkar ju oerhört social.
https://www.instagram.com/p/C24OcTat...ExaGtsdzh2bA==

Citat:
Ursprungligen postat av applesinjuice
Jag är förvånad över att så många av er tycker att det är Stockholms mysigaste gata. Personligen håller jag inte med allts. Har ni varit där på kvällen? Så mycket folk, många som skriker och är fula osv. Jag tycker att Mosebacke är tusen gånger mysigare, lugnare och mer avskilt.

Jag håller med angående planlösningen. Även om lägenheten är verkligen väldigt fin, så är planlösningen märklig och med bara morgonsol.
Haha, håller med! Runt Mariatorget är det väl delvis mysigt men lite för många missbrukare för min smak, om man vågar säga det. Och längre bort på Swedenborgsgatan känns det som något slags ghetto… men så långt går väl antagligen inte Elsa…
Mosebacke tusen gånger finare!
Men nu har Lynn så nära skolan att han kan gå själv, bara runt hörnet!
Och tydligen var detta deras drömlgh som båda var förälskade i och jämförde allt annat med (kompisar till dem hade bott där tidigare). Jag är kanske lite förvånad över det, tycker det är en ordinär lgh från den tidsperioden, dock alltid härligt med fönster i badrum, förstås. (Klart den är jättefin! Men finns så himla många jättefina att jag inte riktigt fattar varför just denna var deras eviga dröm. Men jättefint att de då äntligen fått den! Och på hennes födelsedag och allt!)

Ser inget konstigt med planlösningen alls?
Elsa skrev ju att lgh hade fönster i tre väderstreck så bara morgonsol kan det väl knappast vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in