Citat:
Ursprungligen postat av
kl19xx
Varit hos hudläkare. Ska smörja benen regelbundet med salva, just nu har jag en med 5% karbamid från Apotek Hjärtat. Skall även använda kompression vilket jag sköter dåligt då det är så obekvämt. Men har som sagt klarat mig två år utan att det blossat upp. Som gikten är det något man inte blir fri från.
"Kul" att träffa någon som har samma problem som en själv. De flesta har ingen aning om rosfeber och vilket helvete det är.
Haha ja, verkligen. Är ju helt frisk i övrigt. För mig får det ju in via hårsäckarna i benen. Så all typ av hårborttagning får det att blossa upp på några timmar.
Har nu fått en dov variant, det blossade upp på en gång i badhuset för några dagar sedan. Du vet som det blir precis i början . Hade använt kortisonkräm innan vi fick gick. Väl hemma nästan borta! Nu flyttar massa röda fläckar på sig, känns varma men inte svullna. Ökar och minskar i storlek hela tiden, men inte så det blie svullet. Verkar som inmunförsvaret lyckas hålla det mesta
Lactacyd och Calmuril är bra tack vare mjölksyran.
Det absolut enda jag har är inflammerad hårsäckar på benen . Rent Potentiellt kan alltså inflammerade hårsäckar leda till blodförgiftning.