2024-04-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michaela9403
Han har inte två barn med exfrun om du läser i tråden utan en annan kvinna han var med tidigare!

Det har sipprar ut lite andra uppgifter tidigare i tråden om att det kan finnas 5 barn som är hans. Du har nämt 2.

Vet kanske någon om hans andra relationer, vilka andra kvinnor han varit gift med tidigare och om det finns fler barn?
Citera
2024-04-09, 19:19
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag får liksom känslan att just att media helt plötsligt anförde att de visste mer men av pressetiska skäl inte publicerar. Då kommer jag iaf osökt in på BO och/eller barnen, möjligen någon ute i periferin på utredningen men man vill inte skriva för då kan personen identifieras, bara en tanke.
Det kan ju samtidigt vara polisen som bett om att ej publicera vissa saker som pressen kanske har fått eller haft sedan tidigare och av rent utredningstekniska skäl vill ha det för sig själva och inte att det skall torgföras.

Här väger man å ena sidan "allmänintresset", å andra sidan enskilda individers rätt till "personlig integritet" och "privatlivets helgd".

Att skriva snask om brottsoffret brukar inte pressen göra, lika lite om det gäller som i detta fall två småbarn vars föräldrar är på flykt. Finns nog en hel del här under grytlocket som kommer puttra ut vad det lider. Men först måste man hitta/gripa mannen o kvinnan vilket är prio ett.

Hade det här brottet begåtts i England så hade de smackat upp precis all info som finns. De visar verkligen ingen nåd där borta och vet inte ens vad "pressetik" betyder.
Citera
2024-04-09, 19:47
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det har sipprar ut lite andra uppgifter tidigare i tråden om att det kan finnas 5 barn som är hans. Du har nämt 2.

Vet kanske någon om hans andra relationer, vilka andra kvinnor han varit gift med tidigare och om det finns fler barn?

Det är lite underliga vibbar här.
BO kom till Sverige första vändan 2007 och åkte till Grekland 2009 (åter första EU land)
Då han inte beviljades asyl var det dit han åkte tillbaka till, träffade sin fru där mars 2010, dom förlovar sig 2011, gifter sig 2012 och flyttar tillsammans i Sverige.
Han har inte varit gift i Sverige första vändan och inte gift sig här efter skilsmässan heller.
Om yngsta dottern blir 14 i höst måste hon blivit till och fötts 2010, var ens BO i Sverige då?

Måste redigera lite….
Om äldsta dottern är tillblivien och född då BO var i landet, varför heter inte hon Abbas?
När/hur fastställdes faderskapet på den yngsta som då heter Abbas, BO var ju inte i landet?
Om BO var i landet under ett annat namn, varför heter Cs dotter Abbas och Cs ex. Ako?
Om han har 1 barn innan han åkte, varför fick han inte vårdnaden och få stanna?
Om han inte fick vårdnaden hade han ju rätt till umgänge och anknytning, eller?
Senast redigerad av lillen-68 2024-04-09 kl. 20:16.
Citera
2024-04-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det är lite underliga vibbar här.
BO kom till Sverige första vändan 2007 och åkte till Grekland 2009 (åter första EU land)
Då han inte beviljades asyl var det dit han åkte tillbaka till, träffade sin fru där mars 2010, dom förlovar sig 2011, gifter sig 2012 och flyttar tillsammans i Sverige.
Han har inte varit gift i Sverige första vändan och inte gift sig här efter skilsmässan heller.
Om yngsta dottern blir 14 i höst måste hon blivit till och fötts 2010, var ens BO i Sverige då?

Måste redigera lite….
Om äldsta dottern är tillblivien och född då BO var i landet, varför heter inte hon Abbas?
När/hur fastställdes faderskapet på den yngsta som då heter Abbas, BO var ju inte i landet?
Om BO var i landet under ett annat namn, varför heter Cs dotter Abbas och Cs ex. Ako?
Om han har 1 barn innan han åkte, varför fick han inte vårdnaden och få stanna?
Om han inte fick vårdnaden hade han ju rätt till umgänge och anknytning, eller?

Ja. Det stämmer inte riktigt med tidpunkterna o giftet med ex-frun Anki.
Han skulle isåfall ha varit 22år när han blev pappa. Endast ett av hans utpekade barn bär hans namn.
Det som sagts i media är han varit gift några gånger, så antar det måste stämma.
Han kan ha gift sig och inte blivit registrerad av svensk myndighet.
Utomlands ingått äktenskap i tidig ålder -kanske i hemlandet.
Eller registrerad bara av någon Iman här i landet.
Det är synd om dessa hans utpekade barn, som är läskunniga.
Hemskt tänka på de två småungarna som är försvunna också..
Citera
2024-04-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han skulle isåfall ha varit 22år när han blev pappa.

Jag tycker mer det är underligt att tjejen på Tiktokkontot som är lågbegåvad inte har några egna favoritbilder på Ako, för den hon lade upp har ju florerat på nätet. Om mina barns pappa hade blivit mördad hade jag inte tagit random bild från nätet utan en personlig på dem tillsammans eller med kidsen.
Citera
2024-04-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Jag tycker mer det är underligt att tjejen på Tiktokkontot som är lågbegåvad inte har några egna favoritbilder på Ako, för den hon lade upp har ju florerat på nätet. Om mina barns pappa hade blivit mördad hade jag inte tagit random bild från nätet utan en personlig på dem tillsammans eller med kidsen.
ja. precis. Bitarna faller inte på rätt plats.
Det är bra att va kritisk.
Citera
2024-04-10, 01:16
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Jo lite underligt de där att inte lägga upp egen bild.
Någon borde hon själv haft och inte hämtat en från nätet.
Många frågor ställde jag innan, det hänger inte ihop det här.

PS: kommer hem till Happis i sommar & Tornio.
Citera
2024-04-10, 01:42
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Menar inget personligt mot dig nu, men svårigheten är väll att ingen (ev förutom de med utgivningsbevis) vet vilka namn och personnumret han uppget i Sverige.

Media har varit tydliga med att han har sökt asyl med olika identiteter. Och varit gift flera ggr.
Är lite oklart varifrån han egentligen är och hette.
Senast redigerad av Pandalina4 2024-04-10 kl. 01:46.
Citera
2024-04-10, 05:37
Medlem
Citat:

Han hade inte någon kontakt med sina barn & tror inte hon & han hade så mycket kontakt heller så det kanske inte existerade så mycket bilder & dem hade en fling eller något för många år sedan. Så det är inte så märkligt alls.
Citera
2024-04-10, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

Ingen aning.
Citera
2024-04-10, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han skulle isåfall ha varit 22år när han blev pappa. Endast ett av hans utpekade barn bär hans namn.
Det som sagts i media är han varit gift några gånger, så antar det måste stämma.
Han kan ha gift sig och inte blivit registrerad av svensk myndighet.
Utomlands ingått äktenskap i tidig ålder -kanske i hemlandet.
Eller registrerad bara av någon Iman här i landet.
Det är synd om dessa hans utpekade barn, som är läskunniga.
Hemskt tänka på de två småungarna som är försvunna också..

Ja barnen får betala högsta priset i dessa personers liv oavsett BO eller ”MGF” (misstänkt gärningsmannafamilj) Förhoppningsvis ligger det orosanmälningar på soc och väntar. De lär väl också bli fosterhemsplacerade om de hittas.
Citera
2024-04-10, 09:56
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michaela9403
Han hade inte någon kontakt med sina barn & tror inte hon & han hade så mycket kontakt heller så det kanske inte existerade så mycket bilder & dem hade en fling eller något för många år sedan. Så det är inte så märkligt alls.

Fling eller något för många år sedan!?
2 barn är ingen fling, 1 barn är möjligtvis en fling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in