2024-04-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Han lär inte få tillbaka jobbet efter att ha fotograferat där det är fotoförbud.
Men är det konstaterat till 100% att han blivit av med jobbet eller blivit omplacerad.
Citera
2024-04-09, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Men är det konstaterat till 100% att han blivit av med jobbet eller blivit omplacerad.
Det vet jag faktiskt inte. Det jag vet är att på säkerhetsklassade tjänster så brukar de vara extremt hårda på fotoförbud. Hade inte blivit förvånad om han hade blivit av med jobbet enbart på grund av en sådan sak.
Citera
2024-04-09, 10:57
Medlem
Citat:
Det vet jag faktiskt inte. Det jag vet är att på säkerhetsklassade tjänster så brukar de vara extremt hårda på fotoförbud. Hade inte blivit förvånad om han hade blivit av med jobbet enbart på grund av en sådan sak.
Visst är det så. Men jag tycker inte jag har fått klarhet i hur det gick med hans anställning.
Citera
2024-04-09, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Om det inte är klandervärt då kan det ju inte heller vara förtal

Det är ju exakt därför det är förtal. Dumpen påstår att han är klandervärd.
Citera
2024-04-09, 11:05
Medlem
Citat:
En väldigt stor faktor är förmodligen att det kommer leda till mer uppmärksamhet, vilket är det sista de vill ha, samt att det i praktiken inte leder till någon upprättelse i samhället. Det enda de kan hoppas på att uppnå är hämnd på Dumpen samt ett relativt lågt skadestånd.
Det är precis det jag har hävdat hela tiden om gädda #342 som nu stämmer Dumpen. Han gör sig själv en stor björntjänst.
Citera
2024-04-09, 11:07
Avslutad
Citat:
Det är precis det jag har hävdat hela tiden om gädda #342 som nu stämmer Dumpen. Han gör sig själv en stor björntjänst.
Antar att han tänker att han inte har så mycket att förlora.
Citera
2024-04-09, 11:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det har jag redan påtalat att det handlar om förtal. Men i allmänhetens ögon som kommer att läsa chattloggarna då ärendet är aktuellt. Kommer han framstå som en stor gris.
Det stärker hans case att allmänheten tycker så, eftersom det fastställer att förtalet givit en impact/skada emot honom som person.
Citera
2024-04-09, 11:10
Medlem
Citat:

Tveksamt. Anställningsskyddet i staten är väl ganska starkt. Skulle tro att han åker på en varning. Och får leva med ett kraftigt sänkt förtroende.
Men samtidigt stämmer han ju för inkomstförlust bla. Så. Kanske har han blivit av med jobbet.
Senast redigerad av Qstar 2024-04-09 kl. 11:16.
Citera
2024-04-09, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det stärker hans case att allmänheten tycker så, eftersom det fastställer att förtalet givit en impact/skada emot honom som person.
Tycker du fördelarna väger tyngre än allt annat han förlorar. Jag menar nog att han förlorar mer än han vinner genom att stämma Dumpen. Men som sagt det som spelar roll är om han har kvar ett arbete.
Citera
2024-04-09, 11:18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Tycker du fördelarna väger tyngre än allt annat han förlorar. Jag menar nog att han förlorar mer än han vinner genom att stämma Dumpen. Men som sagt det som spelar roll är om han har kvar ett arbete.
Jag tror inte att han gör detta för sig själv. Han "tar en för laget" så att säga, i förhoppningen om att Dumpen så småningom kan likvideras i sin helhet. Detta är Fas 1 i den processen.
Citera
2024-04-09, 11:20
Medlem
Citat:

Jag förstår inte varför det spelar roll om har kvar jobbet eller inte, såvida han inte jobbar med barn. Oavsett gädda. Vilken betydelse har det, annat än att outvecklade neandertalare ska sitta och gotta sig i deras misär. Patetiskt ärligt talat.
Citera
2024-04-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag tror inte att han gör detta för sig själv. Han "tar en för laget" så att säga, i förhoppningen om att Dumpen så småningom kan likvideras i sin helhet. Detta är Fas 1 i den processen.
Intressant tanke och det är inte omöjligt att du har helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in