2024-04-09, 08:48
Medlem
Hon har väl skämt ut sig inför klanen nu så hon får gå under jorden på grund av det?? Druckit sprit och klängt på en svensk kille ses väl som oacceptabelt horeri i deras krets.
Citera
2024-04-09, 08:48
Medlem
Zoomalierns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Japp ser ut exakt som två och en halv sekund av två människor som är ute och super. Är det det som är det stora avslöjandet? Att hon supit ihop med Christian?

Du får väl läsa på Insikt24, mediakanalen som Christian är med och driver.

Ibn rucht, nån expo-tjallare som hängs ut, att somaliern hatar sverige och ständigt röjer sitt källskydd.

Om man bara kastar bort allt det där som högerflum så är det fortfarande skada, iom att EXPOs källskydd visas vara en risig fasad bara. Då vågar färre prata med dem.
Citera
2024-04-09, 08:49
Medlem
Givetvis handlar de inte om att dom haft en kärleksrelation eller liknande utan snarare en "vänskap". Ibland så måste man gå till fienden för att få reda på något, och kan vi få reda på saftiga nyheter som vi inte redan visste om vänsterextrema EXPO och ETC så är de välkommet
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2024-04-09 kl. 08:54.
Citera
2024-04-09, 08:59
Medlem
En cynisk och beräknande svensk lurar och utnyttjar en naiv och godtrogen invandrare. Visst är det lite "brevbärare bet hund" över det hela.

Men det var verkligen inte sympatiskt gjort. Ironiskt nog har jag mer sympati för Bilan Osman nu än vad jag någonsin haft innan. Har alltid uppfattat henne som en fanatiker som verkligen hatar svenskar. Nu visar det sig att det inte är så, att bakom hennes yrke som propagandist finns det en människa.

Hade jag varit Henko eller Hubinette eller någon av de andra på hennes sida hade jag varit mycket besviken på henne nu när hon visat sig vara totalt opålitlig och troligen tänder på nationalister. Men som något av en neutral betraktare så hamnar sympatierna på den vimsiga somaliska tjejens sida i det här fallet. Hon var tydligen inte ond, bara förvirrad, och nu har hon blivit illa behandlad av en kille som hon gillade...
Citera
2024-04-09, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Hon har väl skämt ut sig inför klanen nu så hon får gå under jorden på grund av det?? Druckit sprit och klängt på en svensk kille ses väl som oacceptabelt horeri i deras krets.
Ja, den lilla respekt man hade för den klanen är ju fullkomligt borta nu. Vad ska dom göra? Det räcker liksom inte med att kasta ut någon från balkongen här. Vilken Imam kommer vilja ta i dom, ens med tång? Det finns ingen möjlighet till förlåtelse som jag kan se det utan man får nog gott brinna i helvetet.
Citera
2024-04-09, 09:01
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomaliern
Det är inte så DE tänker på det. De tänker att de är här på besök som i vilket annat land. Deras hemländer som de i fantasin höjt till skyarna trots att de är öppna kloaker till skithålsländer, är där de egentligen bor. Man hatar den svenska kulturen, det lilla de ser av den, de hatar att de inte är rika utan måste bo i sina förorter (där den svenska arbetarklassen bodde förut, fy!), de hatar skolan som lite halvmesigt försöker förmå dem att lära sig saker och inte misshandlar barnen, de hatar socialen och soctanten för att de lägger sig i deras liv, och all byråkratin och alla reglerna.

De hatar nog att sverige tar hand om dem och att de inte blir misshandlade när de gör fel. Som det är i deras hemländer. Här vet man inte var gränserna går. Men om man bara inte pratar med svenskar kan man komma undan från byråkrati och alla svenska regler i alla fall, så blir det sådär mysigt korrupt som i deras hemländer igen. Det är i alla fall lite som i hemlandet, i skuggsamhället.

Det är svårt att sätta sig in i. Hade vi flyttat till t.ex. somalia eller syrien hade vi inte uppskattat någonting där nästan, men på grund av att det är skithål, för att det var värdelös teknologi, utbildning, vård, noll trygghet.. Det de är vana vid.

Bra skrivet. Exakt så är det.

Citat:

Ibn rucht, nån expo-tjallare som hängs ut, att somaliern hatar sverige och ständigt röjer sitt källskydd.

Om man bara kastar bort allt det där som högerflum så är det fortfarande skada, iom att EXPOs källskydd visas vara en risig fasad bara. Då vågar färre prata med dem.

Ja, den stora vinsten i detta blir ju att Expo tappar trovärdighet och, förhoppningsvis, snart förpassas till att vara en galen extremistförening för den autonoma vänstern (det är den ju redan, men alla har inte fattat det).
Citera
2024-04-09, 09:02
Medlem
zBr9s avatar
Citat:

Absolut, håller utkik efter vad som kommer fram. Några av telefonsamtalen lät lite skumma så blir intressant. Betalar givetvis inte för nyheter så hoppas det tar sig igenom alla paywalls och skit.

En rolig detalj är att Bilan i slutet av Mars postade något som antyder att hon själv ska ha ägnat sig åt nån slags infiltration/granskning, vore spännande om båda lurat varandra att avslöja en massa skit, känns som två rätt korkade personer så inte helt osannolikt!

https://www.threads.net/@bilaaan1/post/C5EbjF5i3sq
Citera
2024-04-09, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Jag gillar inte Bilan för alltid när det är nåt anti-sverige så nappar hon direkt.
Står och snackar ner sverige på svenska i landet som tog emot dem, helt utan skam

Det är sant. För några år sen - kanske tio år sen? - var hon krönikör i Expressen. Fy vilka saker hon skrev om Sverige i de krönikorna. Jag minns att hon en gång skrev om kolonialismen i världen, och där sa hon att den svenska koloniala historien är fruktansvärd. För att Sverige i knappt hundra år hade kolonin Sankt Barthélemy i Västindien, till ytan så stor som Lidingö. Därför är vi svenskar fruktansvärda!

Hon fick sparken från Expressen så småningom, tack och lov. Jag gissar att Expressen över huvud taget tog in henne för att de på den tiden själva ville vara Sverigehatare, och vad passade då bättre än att låta hatet framföras av en ung, snygg (jo faktiskt!), jättekaxig (verkligen!) och arg svart tjej i slöja som bara öste sitt hat över Sverige. Mums, sa Expressen på den tiden.

Men jag tycker faktiskt hon har taggat ner på sista tiden. Jag tycker lite synd om henne ifall hon har blivit utsatt för "kärleksattacker" av en kille som bara ville sätta dit henne.
Citera
2024-04-09, 09:14
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
En cynisk och beräknande svensk lurar och utnyttjar en naiv och godtrogen invandrare. Visst är det lite "brevbärare bet hund" över det hela.

Men det var verkligen inte sympatiskt gjort. Ironiskt nog har jag mer sympati för Bilan Osman nu än vad jag någonsin haft innan. Har alltid uppfattat henne som en fanatiker som verkligen hatar svenskar. Nu visar det sig att det inte är så, att bakom hennes yrke som propagandist finns det en människa.

Hade jag varit Henko eller Hubinette eller någon av de andra på hennes sida hade jag varit mycket besviken på henne nu när hon visat sig vara totalt opålitlig och troligen tänder på nationalister. Men som något av en neutral betraktare så hamnar sympatierna på den vimsiga somaliska tjejens sida i det här fallet. Hon var tydligen inte ond, bara förvirrad, och nu har hon blivit illa behandlad av en kille som hon gillade...

Hur kan du sympatisera med en anti-svensk somalier som arbetar för Expo? Är du djupt störd på något vis? Vet du ens vem Osman är?
Citera
2024-04-09, 09:19
Medlem
Psyk-vibbar om 1) lurar med kärlek och 2) vänder en riktig kärleksrelation i efterhand till detta.

Idiot.
Citera
2024-04-09, 09:21
Medlem
SvaMp_s avatar
Var ju intressant detta, framförallt hennes livsstil när hon leker muslim, nån som vet turerna kring hennes barn, var hon gift med perosnen? Var det en man av judisk härkomst som det skrivs? Hon verkar ju onekligen ligga runt o festa

Det sagt, den där killen verkar ju göra allt för uppmärksamhet, antingen dejtade dom seriöst i början (man undrar hur detkommer sig när dom har så skilda åsikter, har han gömt sitt politiska liv för henne), eller så är han smått empatistörd som kan manipulera en människa i två års tid. Det är ju inte presidenten han avslöjar utan nån random knäppvänster.

Får se vad reportaget säger
Citera
2024-04-09, 09:23
Medlem
SvaMp_s avatar
En fråga, vad är är Christians roll gentemot somalier? han verkar djupt involverad i folkslaget, har en omslagsbild med somalisk tribe tex, käner till vilken klan hon tilhör etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in