Citat:
Ursprungligen postat av
Vegoboll
Jag gillar inte Bilan för alltid när det är nåt anti-sverige så nappar hon direkt.
Står och snackar ner sverige på svenska i landet som tog emot dem, helt utan skam
Det är sant. För några år sen - kanske tio år sen? - var hon krönikör i Expressen. Fy vilka saker hon skrev om Sverige i de krönikorna. Jag minns att hon en gång skrev om kolonialismen i världen, och där sa hon att den svenska koloniala historien är fruktansvärd. För att Sverige i knappt hundra år hade kolonin Sankt Barthélemy i Västindien, till ytan så stor som Lidingö. Därför är vi svenskar fruktansvärda!
Hon fick sparken från Expressen så småningom, tack och lov. Jag gissar att Expressen över huvud taget tog in henne för att de på den tiden själva ville vara Sverigehatare, och vad passade då bättre än att låta hatet framföras av en ung, snygg (jo faktiskt!), jättekaxig (verkligen!) och arg svart tjej i slöja som bara öste sitt hat över Sverige. Mums, sa Expressen på den tiden.
Men jag tycker faktiskt hon har taggat ner på sista tiden. Jag tycker lite synd om henne ifall hon har blivit utsatt för "kärleksattacker" av en kille som bara ville sätta dit henne.