2024-04-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3000
Det har du uppenbarligen inte gjort.

Axiom=grund

Axiom= påståenden som accepteras utan bevis. Dessa två beskrivningar som du kommit med är väsensskilda från varandra.

A proof in the system is just a sequence of statements, each of which is either an axiom or
can be deduced from earlier statements in the sequence. The theorems of the system are things which occur at the ends of proofs. The theorems, then, are the things that can be deduced, ultimately, from the axioms.

Alla bevis kan härledas till axiom. Därför är axiom grunden.
Citera
2024-04-08, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
A proof in the system is just a sequence of statements, each of which is either an axiom or
can be deduced from earlier statements in the sequence. The theorems of the system are things which occur at the ends of proofs. The theorems, then, are the things that can be deduced, ultimately, from the axioms.

Alla bevis kan härledas till axiom. Därför är axiom grunden.
Förstår du inte invändningen eller undviker du den med flit?
Citera
2024-04-08, 16:37
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
...utan bara ljuger och spyr galla.
...
Nämen du är ju scientologiskt störd, det är scientologerna som ljuger och de står för gallan.
Varför skjuta budbäraren?
Citera
2024-04-08, 18:55
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Du skrev "Gud ser dig".
Falske scientologgubbe
Se där, nu visar du din falskhet igen.
För det första är jag inte scientolog, vilket jag har påpekat för dig flera gånger, men du väljer alltså att ljuga om att jag skulle vara det.

Sedan verkar du invända emot att jag skrev att Gud ser dig, vilket alltså skulle innebära att du inte skulle anse det vara sant.

Du tror alltså inte på en allseende Gud? Har du ljugit om det också?
Citera
2024-04-08, 20:11
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Se där, nu visar du din falskhet igen.
För det första är jag inte scientolog, vilket jag har påpekat för dig flera gånger, men du väljer alltså att ljuga om att jag skulle vara det.

Sedan verkar du invända emot att jag skrev att Gud ser dig, vilket alltså skulle innebära att du inte skulle anse det vara sant.

Du tror alltså inte på en allseende Gud? Har du ljugit om det också?
Du skrev "Gud ser dig" och är ateist. Inte en falsk scientologgubbe kan fiffla bort en sådan himlaskriande inre konflikt efter att lagt fram den inför andras åsyn.
Men det är sådant du försöker göra, trixar och har dig bäst du kan. Jag tänker att du har det från scientologin, manipulerade manipulerande hjärnor finner tillfredsställelse i sådant.
Det är därför man ska vara strikt med dig. Man ska inte ge dig en millimeter.
Citera
2024-04-08, 21:02
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Du skrev "Gud ser dig" och är ateist. Inte en falsk scientologgubbe kan fiffla bort en sådan himlaskriande inre konflikt efter att lagt fram den inför andras åsyn.
Men det är sådant du försöker göra, trixar och har dig bäst du kan. Jag tänker att du har det från scientologin, manipulerade manipulerande hjärnor finner tillfredsställelse i sådant.
Det är därför man ska vara strikt med dig. Man ska inte ge dig en millimeter.

Jag skrev naturligtvis så därför att du tror att det är så och med det påpekade jag din falskhet i och med att du inte alls verkar bry dig om att det skulle vara så, trots att du tror det.

Det var alltså din "himlaskriande inre konflikt" som jag lade fram "inför andras åsyn", men det var du tydligen helt oförmögen att förstå.

Och du fortsätter att hitta på och ljuga friskt om att det du hittat på skulle vara sant.

Det är riktigt roligt att se hur du och ttsp här på Flashback riktigt ordentligt visar hur mentalt osunt det är att vara troende, så fortsätt med det.

Riktigt roligt att du tycker att något som är helt sant för dig skulle vara lögn om det kom från mig, som om att det skulle bero på vem som skrev något om det skulle vara sant eller inte, men det är väl därför att du tror att allt som står i Bibeln är sant just därför att det står i Bibeln och om allt som står i Bibeln är sant så är allt som Bibeltvivlare skriver falskt.

Ja, det är verkligen riktigt roligt att se hur din kognitiva dissonans får dig att rabiat klandra, förnedra eller förneka i ett desperat försök att bibehålla dina verklighetsavvikande åsikter. Se bara hur du inte kunde avhålla dig från att svara tre gånger på samma lilla inlägg, först med 5 minuters mellanrum, men sedan kunde du tydligen inte avhålla dig från att svara igen två timmar senare. Det är intressant hur den kognitiva dissonansen nöter.
Senast redigerad av Smeso 2024-04-08 kl. 21:23.
Citera
2024-04-09, 06:59
Medlem
Lasbond3000s avatar
Vilken gud eller gudar ska man tro på då?
Det finns ju ändå en regioner att välja på.
Citera
2024-04-09, 07:59
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Vilken gud eller gudar ska man tro på då?
Det finns ju ändå en regioner att välja på.
Han som har all makt. Vad människor kallar honom för betyder mindre. Vad de säger om Gud behöver inte vara rätt.
Citera
2024-04-09, 08:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
men det fattar väl t.o.m. en robot att man ska älska Gud över allting. Eller vänta, en robot...
en robot fattar ju ingenting, är dum i hela huvvet
Det är inte ett svar.
Citera
2024-04-09, 08:32
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
nä, detta är idéhistoriskt allmängods historiskt och globalt och står också att läsa i Boken*. P.g.a. sistnämnda förhållande är saken fastställd bortom allt rimligt tvivel.

*Nej, jag skrev inte Boken.
Du menar att tolkning aldrig är aktuellt? Endast du har fått allting korrekt och som meddelandet avsetts?
Det låter ju fantastiskt.
Citera
2024-04-09, 08:35
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det där blev nog inte helt rätt.

Om jag
inte tror
något du påstår
är sant.

Du är inte övertygande.

Vad skulle du
kalla det
annat än osant?
Tills det är övertygande.

Förstår du nu?
Citera
2024-04-09, 10:57
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Om jag
inte tror
något du påstår
är sant.

Du är inte övertygande.

Vad skulle du
kalla det
annat än osant?
Tills det är övertygande.

Förstår du nu?
Det blir inte mer övertygande för att du upprepar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in