Citat:
Ursprungligen postat av
Calovius
Du skrev "Gud ser dig" och är ateist. Inte en falsk scientologgubbe kan fiffla bort en sådan himlaskriande inre konflikt efter att lagt fram den inför andras åsyn.
Men det är sådant du försöker göra, trixar och har dig bäst du kan. Jag tänker att du har det från scientologin, manipulerade manipulerande hjärnor finner tillfredsställelse i sådant.
Det är därför man ska vara strikt med dig. Man ska inte ge dig en millimeter.
Jag skrev naturligtvis så
därför att du tror att det är så och med det påpekade jag din falskhet i och med att du inte alls verkar bry dig om att det skulle vara så, trots att du tror det.
Det var alltså
din "himlaskriande inre konflikt" som jag lade fram "inför andras åsyn", men det var du tydligen helt oförmögen att förstå.
Och du fortsätter att hitta på och ljuga friskt om att det du hittat på skulle vara sant.
Det är riktigt roligt att se hur du och ttsp här på Flashback riktigt ordentligt visar hur mentalt osunt det är att vara troende, så fortsätt med det.
Riktigt roligt att du tycker att något som är helt sant för dig skulle vara lögn om det kom från mig, som om att det skulle bero på vem som skrev något om det skulle vara sant eller inte, men det är väl därför att du tror att allt som står i Bibeln är sant just därför att det står i Bibeln och om allt som står i Bibeln är sant så är allt som Bibeltvivlare skriver falskt.
Ja, det är verkligen riktigt roligt att se hur din kognitiva dissonans får dig att rabiat klandra, förnedra eller förneka i ett desperat försök att bibehålla dina verklighetsavvikande åsikter. Se bara hur du inte kunde avhålla dig från att svara tre gånger på samma lilla inlägg, först med 5 minuters mellanrum, men sedan kunde du tydligen inte avhålla dig från att svara igen två timmar senare. Det är intressant hur den kognitiva dissonansen nöter.