Citat:
Jag ser ingen framtid mellan Bosse och Marie-Louise. Han är otroligt kärlekskrank och alldeles för på och använder för stora ord alldeles för tidigt. Dessutom fokuserar han på hennes yttre på tok för mycket, vilket hon är uppenbart trött på att männen gör.
Dagen efter, i stugan:
B: "Vi bygger på det här nu. Och vi känner ju likadant."
M-L: "Vi kanske inte känner exakt likadant."
B: "Nej."
M-L: "Jag känner att jag vill ta det jättelugnt."
B: "Det här är på riktigt. Jag nyper mig i armen. Vad fin du är! Och ditt vackra leende!"
Under yoga-övningen:
B: "Vilka fina ögon! Fin du är! Titta på mig! Vi är mycket närmare nu"
På båten:
B: "Jag känner mig mest tacksam för att jag har hittat kärleken. Och då ska du säga..." (tittar menande på M-L)
M-L: "Det var fint sa jag."
B: "Ja..."
Under intervjuerna med produktionsteamet:
B: "Det väller känslor. Jag har träffat kärleken. Det är så stort. Det är som att ta ner månen. Det är så mäktigt. Att få uppleva detta med än så vacker kvinna. Det går inte med ord beskriva vad jag känner just nu. Och jag hoppas hon känner likadant."
M-L: "Bosses känslor för mig är jättestora, men jag har bett honom att ta det lite lugnt. Männen äger ju sen, det är nått ägande, som jag inte står ut med. Lyssnar han verkligen? När jag pratar med honom, då pratar han om något annat. Det är en stor sak för mig. Det är inte lätt. Jag ska fundera ända in i det sista."
Allt tyder på att M-L kommer att tacka för sig.
Dagen efter, i stugan:
B: "Vi bygger på det här nu. Och vi känner ju likadant."
M-L: "Vi kanske inte känner exakt likadant."
B: "Nej."
M-L: "Jag känner att jag vill ta det jättelugnt."
B: "Det här är på riktigt. Jag nyper mig i armen. Vad fin du är! Och ditt vackra leende!"
Under yoga-övningen:
B: "Vilka fina ögon! Fin du är! Titta på mig! Vi är mycket närmare nu"
På båten:
B: "Jag känner mig mest tacksam för att jag har hittat kärleken. Och då ska du säga..." (tittar menande på M-L)
M-L: "Det var fint sa jag."
B: "Ja..."
Under intervjuerna med produktionsteamet:
B: "Det väller känslor. Jag har träffat kärleken. Det är så stort. Det är som att ta ner månen. Det är så mäktigt. Att få uppleva detta med än så vacker kvinna. Det går inte med ord beskriva vad jag känner just nu. Och jag hoppas hon känner likadant."
M-L: "Bosses känslor för mig är jättestora, men jag har bett honom att ta det lite lugnt. Männen äger ju sen, det är nått ägande, som jag inte står ut med. Lyssnar han verkligen? När jag pratar med honom, då pratar han om något annat. Det är en stor sak för mig. Det är inte lätt. Jag ska fundera ända in i det sista."
Allt tyder på att M-L kommer att tacka för sig.
Ja, vad är det med dessa desperata män? Varför måste de kärleksförklara så enormt efter bara ett par dejter. De beter ju sig som en desperat 17-åring som vill bli av med oskulden.