2024-04-08, 08:26
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Jag ser ingen framtid mellan Bosse och Marie-Louise. Han är otroligt kärlekskrank och alldeles för på och använder för stora ord alldeles för tidigt. Dessutom fokuserar han på hennes yttre på tok för mycket, vilket hon är uppenbart trött på att männen gör.

Dagen efter, i stugan:

B: "Vi bygger på det här nu. Och vi känner ju likadant."
M-L: "Vi kanske inte känner exakt likadant."
B: "Nej."
M-L: "Jag känner att jag vill ta det jättelugnt."
B: "Det här är på riktigt. Jag nyper mig i armen. Vad fin du är! Och ditt vackra leende!"

Under yoga-övningen:

B: "Vilka fina ögon! Fin du är! Titta på mig! Vi är mycket närmare nu"

På båten:

B: "Jag känner mig mest tacksam för att jag har hittat kärleken. Och då ska du säga..." (tittar menande på M-L)
M-L: "Det var fint sa jag."
B: "Ja..."

Under intervjuerna med produktionsteamet:

B: "Det väller känslor. Jag har träffat kärleken. Det är så stort. Det är som att ta ner månen. Det är så mäktigt. Att få uppleva detta med än så vacker kvinna. Det går inte med ord beskriva vad jag känner just nu. Och jag hoppas hon känner likadant."

M-L: "Bosses känslor för mig är jättestora, men jag har bett honom att ta det lite lugnt. Männen äger ju sen, det är nått ägande, som jag inte står ut med. Lyssnar han verkligen? När jag pratar med honom, då pratar han om något annat. Det är en stor sak för mig. Det är inte lätt. Jag ska fundera ända in i det sista."

Allt tyder på att M-L kommer att tacka för sig.

Ja, vad är det med dessa desperata män? Varför måste de kärleksförklara så enormt efter bara ett par dejter. De beter ju sig som en desperat 17-åring som vill bli av med oskulden.
Citera
2024-04-08, 11:30
Avslutad
Började kolla lite på säsong 2 idag i brist på annat.
Borde gå ut i solen i och med ledig idag. Men snart så.

Hittills är min åsikt bara den att man har svårt för Sven-Erik. Chilla lite, gubbrackare. Njut av livet. Han verkar ha svårt för det sociala samspelet l allmänhet.

Men gissar att hans skrytsamhet bottnar i osäkerhet.

Går absolut inte för hackor att han hållit sig i så pass bra form men lite mer personlighet och ödmjukhet hade inte skadat. Annars blir det lätt lite ensamt.

Men har något avsnitt kvar att se av de tillgängliga. Får se.

Annars kan jag till skillnad från några andra som skrivit i tråden att det är en ganska mysig idé. Många är ju väldigt fulla i liv. Mer än en annan må man säga!

Säkert svårt att sålla hemma på egen hand med dejtingappar och allt vad det är. Och tror många gamla sitter hemma och trycker, svårt att stöta ihop då. Alla förtjänar kärlek!
Citera
2024-04-08, 11:32
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Yvonne är ju helt klart den vackraste kvinnan. Varför blev hon inte mer uppvaktad? Slår M-L med hästlängder.
Har hennes ansiktstransformation skett i någon avsnitt? eller är det bara dom som fått gå på egen dejt som får genomgå den operationen?
Citera
2024-04-08, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreggeryPeccary
Personlighetsmässigt så tror jag att Atle är långt värre än Sven-Erik. Båda verkar omogna för sin ålder, men Atle känns som ett potentiellt svin i en relation. Han har framstått som smått manipulativ och beräknande i serien, i hur han pratat med männen och nu försökt med Åsa trots att han mest sannolikt inte är så intresserad av henne egentligen. Hade behövt se om vissa scener för att sätta fingret på vad det är med honom, men det är något lurt där i varje fall. Med Sven-Erik är det åtminstone tydligare vad man har att göra med.

Jag gillar Rickard, Ninni och Lotta mycket. Dom känns ganska normala och sunda. Bengt och Rut är också favoriter - socialt behagliga, utan att bli tråkiga. Söta är dom också. Mannen som Carmen hänger med är också en av dom till synes sundare männen. Carmen växer på mig likaså, hon känns härlig. Sen finns det många andra stabila kvinnor där i bakgrunden också, som polisen och rara Eva (som ju dessutom är hur söt som helst - varför nappar ingen på henne?!).

Jag håller med dig, kul att de fick komma fram lite mer nu på slutet.
Tyvärr har produktionen fått rejäl slagsida. Så klart att det måste finnas drama queens som skapar lite spänning och dramatik, men som sagt den här gången gick det över styr.
Citera
2024-04-08, 15:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Ja, vad är det med dessa desperata män? Varför måste de kärleksförklara så enormt efter bara ett par dejter. De beter ju sig som en desperat 17-åring som vill bli av med oskulden.
De kanske får betalt av produktionen för varje kärleksförklaring?
Citera
2024-04-08, 17:48
Medlem
Om giftemålet
https://www.hn.se/noje/darfor-gifte-sig-anneli-i-hotell-romantik.77b108fc-71a3-47f4-a031-34249a9ec0fc

Citat:
Och hur är det nu, nästan ett år efter inspelningen? Är ni ihop fortfarande? Har ni gift er en gång till?

– Det kommer att visa sig i det sista avsnittet. Jag får inte säga något…

I Expressen hade ju Anneli uttalat sig om att de nu ska gifta sig på riktigt, men i annan tidning var det locket på!
Citera
2024-04-08, 18:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Om giftemålet
https://www.hn.se/noje/darfor-gifte-sig-anneli-i-hotell-romantik.77b108fc-71a3-47f4-a031-34249a9ec0fc

I Expressen hade ju Anneli uttalat sig om att de nu ska gifta sig på riktigt, men i annan tidning var det locket på!

Nej, hon sa inte att de ska gifta sig på riktigt. De är gifta men inte registrerade än. Det är det de ska göra. Det är inte tal om någon ny vigsel.
Citera
2024-04-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, hon sa inte att de ska gifta sig på riktigt. De är gifta men inte registrerade än. Det är det de ska göra. Det är inte tal om någon ny vigsel.
Hoppas verkligen att Anneli och Thomas får stanna en vecka till när det är slut med programmet. Dom är så fina ihop. Får väl se om det är okej för produktionen bara.
Citera
2024-04-08, 20:14
Medlem
Har TV och Lotta Ramel ett avtal om att visa så lite som möjligt av henne? Om man inte vill synas, så varför anmäler man sig till ett sådant här program?
Citera
2024-04-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Har hennes ansiktstransformation skett i någon avsnitt? eller är det bara dom som fått gå på egen dejt som får genomgå den operationen?
Det gäller nog bara dem som fått gå på dejt.
Citera
2024-04-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackJuJ
Har TV och Lotta Ramel ett avtal om att visa så lite som möjligt av henne? Om man inte vill synas, så varför anmäler man sig till ett sådant här program?
Nej, det verkar snarare som om produktionen snöat in sig på vissa personer och Lotta är inte en av dem. En del deltagare syns ännu mindre än Lotta.
Citera
2024-04-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackJuJ
Nej, det verkar snarare som om produktionen snöat in sig på vissa personer och Lotta är inte en av dem. En del deltagare syns ännu mindre än Lotta medan andra får hur mycket "TV-tid" som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in