Citat:
En intervju med Dogge - du tar ju han på hans ord.
- När jag var liten fick jag alltid höra att man inte kunde rappa på svenska, det var "Yey bitches, I kill you with my uzi". Jag tyckte att de var skittöntiga, värsta nördarna, och de tyckte att vi som rappade på svenska var B.
Poängen med texten: Han var kring 7 år när han började med rappen - 'liten'.
- När jag tänker på det nu skulle jag ju inte ha gått på deras fint och låtit dem hetsa mig, men jag var en ung, testosteronstinn rappare. (också i texten precis innan: Det var så på 90-talet, poliser kunde vräka ur sig vad som helst och jag sa det till dem, "säger ni svartskalle en gång till så boxar jag".)
Poängen med texten: På 90-talet var han minst 15 år - 'ung'.
Värt att fundera på - just hans formulering med orden 'liten' och 'ung'. Som du säkert minns, så sa han 'ung' i sin berättelse.
Länk: https://www.expressen.se/noje/dogge-doggelito-jag-blev-inget-monster/
- När jag var liten fick jag alltid höra att man inte kunde rappa på svenska, det var "Yey bitches, I kill you with my uzi". Jag tyckte att de var skittöntiga, värsta nördarna, och de tyckte att vi som rappade på svenska var B.
Poängen med texten: Han var kring 7 år när han började med rappen - 'liten'.
- När jag tänker på det nu skulle jag ju inte ha gått på deras fint och låtit dem hetsa mig, men jag var en ung, testosteronstinn rappare. (också i texten precis innan: Det var så på 90-talet, poliser kunde vräka ur sig vad som helst och jag sa det till dem, "säger ni svartskalle en gång till så boxar jag".)
Poängen med texten: På 90-talet var han minst 15 år - 'ung'.
Värt att fundera på - just hans formulering med orden 'liten' och 'ung'. Som du säkert minns, så sa han 'ung' i sin berättelse.
Länk: https://www.expressen.se/noje/dogge-doggelito-jag-blev-inget-monster/
Va? Alltså du är helt snurrig, du länkar en artikel från 2013!! Och tror att den bevisar att du tolkar honom rätt (dvs något helt annat än det han sagt) 2024?!
Är du medveten om att din iver att döma och slå knut på dig själv för att hitta bevis som inte håller är på precis samma nivå som galningarna som bedrev häxjakt på 1600-talet?!
Det gäller den där gruppen Dogge skulle vara ”förband” till som nu brutit med honom (Que?!) Vet inte vad de heter, 5 bokstäver, aldrig hört talas om dem. Latin Kings är ikoner, Dogge är en nationalklenod. Fan, så pinsamt för alla som kommer ut som reinkarnerade häxbrännande präster och galna bybor på 1600-talet…