2024-04-07, 21:01
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Hur va det nu med mansjouren egentligen...
Hade han verkligen tänkt att kontakta dom eller fick han frågan på rättegången om han gjort d då han påstod sig så utsatt av Jeanette?

Ja och påstod han det så va det en uppenbar efterhandskonstruktion...
Citera
2024-04-07, 21:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Givmild?
Tycker du att han är snäll?

Han verkar trots allt vara snäll mot sin mor?
Fick hon inte huset i gåva?
Hur definierar du givmildhet?
Citera
2024-04-07, 21:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95

Det behöver inte alls vara någon efterhandskonstruktion, han har med överhängande sannolikhet berättat hur han upplevde förhållandet och vilka problem som uppstod med tiden?
Citera
2024-04-07, 21:52
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det behöver inte alls vara någon efterhandskonstruktion, han har med överhängande sannolikhet berättat hur han upplevde förhållandet och vilka problem som uppstod med tiden?

Vad betyder "överhängande sannolikhet"? Enligt vem är det "överhängande sannolikhet"?
Citera
2024-04-07, 21:52
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Han verkar trots allt vara snäll mot sin mor?
Fick hon inte huset i gåva?
Hur definierar du givmildhet?

Fast gåvan av huset är nog en ren teknisk manöver för att slippa utmätning etc när väl skadeståndet skall krävas in.....
Citera
2024-04-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95

Nu var det ett tag sen jag lyssnade på rättegången men jag har bestämt för mig att han fick frågan OM han kontaktat mansjouren och han sa nej.
Att Jeanette försvarat sig hoppas jag verkligen och jag kan tänka mig en lite annan historia runt dammsugarröret.
Som att hon vevat för att skydda sig från en packad Micke.
Och har hon dragit någon ruta kan det mycket väl vara för att han låst henne ute.
Finns så många frågor om vad hon fick utstå
Citera
2024-04-07, 22:32
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Fast gåvan av huset är nog en ren teknisk manöver för att slippa utmätning etc när väl skadeståndet skall krävas in.....
Det du skriver är högst sannolikt helt korrekt gällande den tekniska manövern i syfte att tro att man skulle kunna slippa bli av med huset vid en utmätning!

Jag kan tänka mig att gå ett steg längre mtp M:s sannolika begåvningsbegränsning, och anta att det skulle kunna vara hans mor som sagt åt honom att skriva över huset på henne.

M:s psykopati skulle kunna ha byggts upp under en svår uppväxt med sin mor. Om hon till skillnad ifrån Mikael nu har kunnat "tänka längre än vad näsan räcker", så kan hon ha insett vad skadestånden skulle innebära, medans M:s tankar kanske mest kretsat kring hur man får tag på någon tillräckligt stimulerande dryck på kåken?

Oavsett min spekulation ovan så känner jag mig övertygad om att KFM, som äger sakfrågan, kommer att tillse att överlåtelsen juridiskt får stå tillbaka för den indrivning som rättsligt beslutats om vid en tidigare tidpunkt än den för överlåtelsen.
Citera
2024-04-07, 22:33
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Nu var det ett tag sen jag lyssnade på rättegången men jag har bestämt för mig att han fick frågan OM han kontaktat mansjouren och han sa nej.
Att Jeanette försvarat sig hoppas jag verkligen och jag kan tänka mig en lite annan historia runt dammsugarröret.
Som att hon vevat för att skydda sig från en packad Micke.
Och har hon dragit någon ruta kan det mycket väl vara för att han låst henne ute.
Finns så många frågor om vad hon fick utstå

Det stämmer. Det där var bara löst prat. Han hade aldrig sökt hjälp för sina alkohol- eller aggressionsproblem.
Citera
2024-04-07, 22:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck

Fast det är väl inte bevisat?

Alla får givetvis spekulera kring detta men samtidigt går det väl inte att utesluta att M ville ge sin mor en gåva för att hon ställt upp på olika sätt?
Citera
2024-04-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Det du skriver är högst sannolikt helt korrekt gällande den tekniska manövern i syfte att tro att man skulle kunna slippa bli av med huset vid en utmätning!

Jag kan tänka mig att gå ett steg längre mtp M:s sannolika begåvningsbegränsning, och anta att det skulle kunna vara hans mor som sagt åt honom att skriva över huset på henne.

M:s psykopati skulle kunna ha byggts upp under en svår uppväxt med sin mor. Om hon till skillnad ifrån Mikael nu har kunnat "tänka längre än vad näsan räcker", så kan hon ha insett vad skadestånden skulle innebära, medans M:s tankar kanske mest kretsat kring hur man får tag på någon tillräckligt stimulerande dryck på kåken?

Oavsett min spekulation ovan så känner jag mig övertygad om att KFM, som äger sakfrågan, kommer att tillse att överlåtelsen juridiskt får stå tillbaka för den indrivning som rättsligt beslutats om vid en tidigare tidpunkt än den för överlåtelsen.

Har du någon koll på NÄR överlåtelsen skedde?
Vet att vi var ett par stycken som funderade på om inte hans advokat var behjälplig med överlåtelsen för Micke bör ha suttit med fulla restriktioner.
Advokater bör väl inte hjälpa till med såna ärenden då någon förväntas få betala skadestånd?
Jag är inte påläst hur det fungerar så jag frågar här.
Nåt för någon med kunskap att rota i hur det ser ut med den juridiska biten.
Citera
2024-04-07, 22:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det stämmer. Det där var bara löst prat. Han hade aldrig sökt hjälp för sina alkohol- eller aggressionsproblem.

Söker man hjälp för alkoholproblem hos mansjouren? 🤔

Vi pratar alltså om M nu vars handlingar du tydligen vill misstänkliggöra in i minsta beståndsdel?

Och när vi ändå är inne på alkoholvanor, vet du varför hans sambo valde att kombinera intag av antidepressiva med intag av alkohol?

Svara gärna på ställda frågor?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-04-07 kl. 23:28. Anledning: Tillägg
Citera
2024-04-07, 22:43
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Fast det är väl inte bevisat?

Alla får givetvis spekulera kring detta men samtidigt går det väl inte att utesluta att M ville ge sin mor en gåva för att hon ställt upp på olika sätt?

Givetvis är det inte bevisat eftersom det med all sannolikhet bara är två personer som vet exakt hur det ligger till.
Sannolikheten att din tes stämmer står dock nog ganska svagt i jämförelse med teorin att det hela handlar om ett försök att undvika utmätning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in