2024-04-07, 17:58
Medlem
Mielkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ju märkligt med Thomas och Annelie att ...

Spørsmålet er om de gifta seg på ordentlig eller om det var produsenten som ville ha et såk. "bryllup" for at det skulle se bra ut og gi mer oppmerksomhet rundt programmet. Både Thomas og Annelie ser ifølge bl.a. Ratsit ut til å stå som ugifte og bosatte på sine gamle adresser...
Citera
2024-04-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså din reflektion stämmer. Har tänkt på att han har en konstlad brygga med sina tänder, samtidigt har han inte ens zoomats in ordentligt på grund av att man bara sett honom på avstånd med sitt spexande.
Soldoktor-plastic-utseende var en bra jämförelse.
Han är inte behagligt hunkigt snygg. Han är elakt snygg. Absolut credd till att har en snygg vältränad kropp. Men hela han har en distansaura. Ingen karisma i snyggheten

Jag tycker däremot att man både kan ha tvättbräda och se hunkig ut i den åldern om man vill.
Men han utstrålar ingen snällhet, i sitt utseende. Han är inte hegjuten.
Han har prestationsångest och toxisk maskulinitet (ha, ha, jag trodde aldrig jag skulle använda detta uttryck från feministerna, men på Sven-Erik stämmer uttrycket till 100 % ).

It has to be said: Tänderna får honom att se ut som en ondskefull hare...
Citera
2024-04-07, 18:12
Medlem
Citat:
Hur ska du veta om han har en polyamorös läggning, eller om han har eller inte har ett behov, som bisexuell, att fortsätta vilja tillfredsställa sig med män också?

Vissa kan gå in helhjärtat med en partner, trots att de är bisexuella, andra har behov av att tillfredsställa sin andra sexuella läggning trots att de har fast partner.
Fast att vara polyamorös och att vara bisexuell är två helt olika saker. Man KAN naturligtvis vara polyamorös och bisexuell, men det är inte mer sannolikt att en bisexuell person är polyamorös än att en heterosexuell eller att en homosexuell är det.
Citera
2024-04-07, 18:18
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Fast att vara polyamorös och att vara bisexuell är två helt olika saker. Man KAN naturligtvis vara polyamorös och bisexuell, men det är inte mer sannolikt att en bisexuell person är polyamorös än att en heterosexuell eller att en homosexuell är det.

Men om man är bi, så kan man ju känna sig trängd i en enkom heterosexuell/homosexuell relation väl om man inte får utlopp för sin bisexualitet?
Ligger nära till hands att tro att vissa kan bli det iallafall?
Men det behöver inte vara så? Eller?
Citera
2024-04-07, 18:36
Medlem
Personlighetsmässigt så tror jag att Atle är långt värre än Sven-Erik. Båda verkar omogna för sin ålder, men Atle känns som ett potentiellt svin i en relation. Han har framstått som smått manipulativ och beräknande i serien, i hur han pratat med männen och nu försökt med Åsa trots att han mest sannolikt inte är så intresserad av henne egentligen. Hade behövt se om vissa scener för att sätta fingret på vad det är med honom, men det är något lurt där i varje fall. Med Sven-Erik är det åtminstone tydligare vad man har att göra med.

Jag gillar Rickard, Ninni och Lotta mycket. Dom känns ganska normala och sunda. Bengt och Rut är också favoriter - socialt behagliga, utan att bli tråkiga. Söta är dom också. Mannen som Carmen hänger med är också en av dom till synes sundare männen. Carmen växer på mig likaså, hon känns härlig. Sen finns det många andra stabila kvinnor där i bakgrunden också, som polisen och rara Eva (som ju dessutom är hur söt som helst - varför nappar ingen på henne?!).
Citera
2024-04-07, 18:47
Medlem
Citat:
Men om man är bi, så kan man ju känna sig trängd i en enkom heterosexuell/homosexuell relation väl om man inte får utlopp för sin bisexualitet?
Ligger nära till hands att tro att vissa kan bli det iallafall?
Men det behöver inte vara så? Eller?
Jag har haft flera relationer som vuxen, en del med män och en del med kvinnor. De jag har varit ihop med har uteslutande varit heterosexuella män och homosexuella kvinnor. För mig är definitivt inte sex det viktigaste i en relation utan att man har liknande värderingar, att man litar på varandra, att man kommunicerar på ett bra sätt och att man har roligt tillsammans i vardagen. Det är en naturligtvis en extra krydda om man har liknande intressen. Jag har aldrig saknat "män" när jag varit ihop med kvinnor och vice versa. När jag är ihop med någon så är jag i första hand ihop med en annan människa, inte med ett kön. Dessutom tycker jag inte att det är en jättestor skillnad att ha sex med en man eller en kvinna. En skillnad som KAN vara är att en del män är väldigt "kukfixerade" och tror att det är kuken som tillfredsställer kvinnan. Som kvinna vet man att det är klitoris som behöver tillfredsställelse och inte slidan. På så sätt är ofta sex bättre med andra kvinnor, eftersom de vet hur klitoris "ska hanteras", men det behöver inte vara så. Män kan också läras upp i hur de ska hantera klitoris. Sammanfattningsvis tror jag att många bisexuella, liksom mig, väljer en människa och inte ett kön. En myt är också att bisexuella skulle vara mer sexuella än andra. Det stämmer absolut inte på mig i alla fall. Min sexuella drift verkar snarare ligga under genomsnittet.
Citera
2024-04-07, 18:54
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Jag har haft flera relationer som vuxen, en del med män och en del med kvinnor. De jag har varit ihop med har uteslutande varit heterosexuella män och homosexuella kvinnor. För mig är definitivt inte sex det viktigaste i en relation utan att man har liknande värderingar, att man litar på varandra, att man kommunicerar på ett bra sätt och att man har roligt tillsammans i vardagen. Det är en naturligtvis en extra krydda om man har liknande intressen. Jag har aldrig saknat "män" när jag varit ihop med kvinnor och vice versa. När jag är ihop med någon så är jag i första hand ihop med en annan människa, inte med ett kön. Dessutom tycker jag inte att det är en jättestor skillnad att ha sex med en man eller en kvinna. En skillnad som KAN vara är att en del män är väldigt "kukfixerade" och tror att det är kuken som tillfredsställer kvinnan. Som kvinna vet man att det är klitoris som behöver tillfredsställelse och inte slidan. På så sätt är ofta sex bättre med andra kvinnor, eftersom de vet hur klitoris "ska hanteras", men det behöver inte vara så. Män kan också läras upp i hur de ska hantera klitoris. Sammanfattningsvis tror jag att många bisexuella, liksom mig, väljer en människa och inte ett kön. En myt är också att bisexuella skulle vara mer sexuella än andra. Det stämmer absolut inte på mig i alla fall. Min sexuella drift verkar snarare ligga under genomsnittet.

Jo, det är du ja.
Men vi är alla olika.

Hursom, så tycker jag faktiskt Annelie verkar leva upp med sin bisexuella Thomas.
Det skulle nog kunna bli bra hur de än beter sig i sin relation.
Citera
2024-04-07, 19:22
Medlem
tempeZZts avatar

Citera
2024-04-07, 21:17
Medlem
Crapmagics avatar
Nicklas har en ledsen kille härinne

(Marie Louise handpåläggning)
Vi känner ju likadant
Vi kanske inte känner likadant

Jag har nästan glömt bort hur det går till att uppleva det här med en kvinna, en så vacker kvinna!
som King Louie är

Bosse är så starstruck att han vill ta en bild på hennes vackra leende för säkerhets skull
om det skiter sig!

Han borde tvångsomhändertas enligt lagen om LRV, och bli utsparkad från tävlingen för svårartat
ytlighetssyndrom

Det lila läppstiftet till vit kavaj var kvällens begivenhet
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-07 kl. 22:07.
Citera
2024-04-07, 21:55
Medlem
Citat:
Jag gillar också Anneli jättemycket. Hon är den jag gillar allra mest. Jag gillar också Thomas, Rickard, Kerstin och Lotta.

Ja de var många trevlig deltagare, även Yvonne, Eva, Ninni... synd som sagt man mest fick höra den där M-L, och så pinsamma Bosse; "tänk att en sådan gudinna vill ha lilla mig" - det vill hon inte, Bosse.
Citera
2024-04-07, 22:26
Medlem
Crapmagics avatar
Kul att Bosse funnit kärleken!

Vad hade Carmens gubbe dött av? hennes dåliga svenska förvred berättelsen, det lät som
att hon sa att han hade blivit upphittad levande? i Askim! men var död för henne?

Det lät också som att han gjort en Karin Boye, tagit av sig paltorna och gått ut
och dränkt sig i havet?

Citat:
Ursprungligen postat av GreggeryPeccary
It has to be said: Tänderna får honom att se ut som en ondskefull hare...
Haha, fast jag var embryot till tandspaningen för flera sidor sedan, men så farlig är inte hans avsaknad av läpp, tänk på Stellan Skarsgård som inte har en läpp ens, sveriges fulaste manliga skådis
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-07 kl. 22:31.
Citera
2024-04-07, 22:38
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Thomas Hynes står som ogift på Ratsit, även Anneli Holm. Det där var en bluff!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in