2024-04-07, 13:07
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Olika spelartyper så det går inte att jämföra på det sättet. Det finns plats för bägge i laget och ger fler verktyg till att vinna matcher. Ingen av de verkar heller vara "besvikna" över att sitta på bänken och vara avgörande när de väl kommer in.
Tycker ändå det är slöseri. Om jag fick göra ett allsvenskt all-Star lag skulle jag börja med att ta in Taha och sätta honom till vänster. Sedan skulle jag börja fundera på uppställning och andra spelare.
Citera
2024-04-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Tycker ändå det är slöseri. Om jag fick göra ett allsvenskt all-Star lag skulle jag börja med att ta in Taha och sätta honom till vänster. Sedan skulle jag börja fundera på uppställning och andra spelare.

Han spelar från start idag
Citera
2024-04-07, 13:46
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Han spelar från start idag
Till höger ja! Och clownfoten spelar till vänster...
Citera
2024-04-07, 13:59
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Johansson ser man verkligen framemot att se, men är inte det en för låg utgångsposition för honom? Strand kommer vara övertaggad om han får spela känns det som och jag vet inte om han är mer rätt än Pinas om man tittar på det så här utifrån.

Oavsett vad så blir det nog en rätt så rolig match att följa.

OJ har mer frihet och rör sig en del ut till höger under matcherna hittills. Pinas är usel som vänsterback, blir lika förbannad varje gång vi startar honom där. Inte gjort en enda bra match på den positionen.
Citera
2024-04-07, 16:23
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ni kan slåss om guld i år. Det är tydligt att ni behärskar olika matchplaner och kan utföra dom helt perfekt. Ni känns kompletta. Ramstarkt försvar som börjar redan uppe vid Mördarn och Johansson. Ett otroligt spelskickligt mittfält som också vinner mycket boll. Det enda man kan klaga på igår är effektiviteten i avsluten. Denna matchen borde slutat minst 6-0. Framförallt Johansson fortsätter visa att han är en usel avslutare men helvete vad bra han var i spelet igår! Aldrig varit särskilt förtjust i honom tidigare.

Hatten av, det var en otrolig underhållning alla som såg matchen bjöds på. Ni är definitivt på riktigt i år! Blir förvånad om ni åtminstone inte är med och slåss om Europaplatser hela vägen in i kaklet. Och som sagt, jag blir inte chockad om ni tar guld.
Haha. Vi ska inte vänta tills Mjällby har mött ett ordentligt motstånd då?
Jag kan dra upp min förväntan lite, men så mycket mer än övre halvan tror jag inte på. Den här matchen var magisk, men hur mycket det var Mjällby och hur mycket det var Norrköping är svårt att veta.

Och ja. Jag har alltid haft lite svårt att placera in Johansson nånstans i laget, men i denna rollen så verkar han funka han perfekt. Och vilken roll sen.. Torstenssons instruktioner inför match verkar vara. "Gör vad du vill, var du vill och hur du vill."

Men ja. Underhållning på hög nivå. Inte riktigt samma Mjällby som förra året.
Citera
2024-04-07, 17:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Ingen skräll att vi torskade men precis som mot Peking kommer MFF bli straffade om de står så högt med Jansson där bak. Spela likadant så är det 100% torsk mot DIF 1 maj. Nöjd att vi sjöng ut MFF.
Citera
2024-04-07, 17:23
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Är Muccoli tidernas sämsta straffskytt? Få spelare som är så dåliga som får så många chanser, märkligt.
Citera
2024-04-07, 17:27
Medlem
Dalulvens avatar
Brolin-klass av Nanasi för närvarande!

Passningar, vickningar, finter, ryck, tåsidledare, kanonskott ... Hela 1994-påsen spelas upp.

Han kör över Allsvenskan.
Citera
2024-04-07, 17:27
Avslutad
Frångick Hellberg hur man vill spela och anpassade sig lite väl mycket till oss? Det syntes klart och tydligt att man fegade. Oavsett vad Hellberg de för plan så hade utgången blivit densamma. Är man påkopplade så blir det oerhört svårt att slå det här laget i år.

Några reflektioner,
Botheim ger oss verkligen det som saknades förra säsongen. Riktigt jäkla bra på att göra slitgörat.
Berg Johnsen blir bara bättre och bättre nu när han kommit mer i det och blivit bekväm.
Stryger Larsen, sicken jäkla spelare. Det är en ren fröjd att se honom lira. Att det fortfarande finns folk som tror att Tinnerholm kommer ta tillbaka sin plats. Kommer bli omöjligt att peta Stryger Larsen.
Tyckte även Winther i Hammarby såg ganska intressant ut. Väldigt följsam, fin vänsterfot. En bra förstärkning för Hammarby måste man erkänna.
Helt fel match för Gül att få speltid, kom inte alls in i det.
Citera
2024-04-07, 17:28
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det slog mig som en blixt från klar himmel igår när handhållandet var som värst att jag nog aldrig sett Mikrokuken svinga mot diffens söderbröder, RoddBull IF. Kan vi ta detta som en indikation på att drömmen om HIFDIF är på riktigt?
Är Bajen på riktigt i år då?
Citera
2024-04-07, 17:38
Medlem
Citat:

Tycker Taha är som bäst när han kommer in i 2-a mot lite trötta motståndare.
Sen är det klart att det blir ett slöseri men samtidigt jävligt effektivt, att som trött spelare få in en taha på sin kant måste ju vara en mardröm för alla spelare.

Sen börjar man med att sätta in Nanasi sen bygger man laget runt honom såklart.
Citera
2024-04-07, 17:53
Medlem
Detta Mff lag/trupp kommer inte göra bort sig i Europa denna säsong
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här